Z tego artykułu dowiesz się:

Biedronka rozda 7,5 mln złotych w bonach dla klientów. To efekt kary nałożonej na sklepy Biedronka przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czy inni przedsiębiorcy też mogą być zagrożeni taką sankcją?

Właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, nie odpowiadał na reklamacje w terminie i nie uznawał roszczeń konsumentów.
Sprawa trafiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd zobowiązał Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów.
Akcja będzie dotyczyć praw konsumenckich. Za rozwiązanie testu klienci będą mogli otrzymać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. W sumie Biedronka wyda na bony 7,5 mln zł 

Bony na zakupy do Biedronki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainterweniował gdy wpłynęły do niego skargi klientów dotyczące sposobu rozpatrywania reklamacji w Biedronce.
[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]Poszło o promocję, w ramach której klienci mieli otrzymać voucher zniżkowy na zakupy za wydanie określonej kwoty. Okazało się jednak, że sieć Biedronka negatywnie rozpatrywała reklamacje. Wątpliwości pojawiły się też w związku z dostępnością regulaminu. Klienci byli informowani, że zasady akcji promocyjnej i regulamin promocji jest dostępny na stronie internetowej sieci, a w rzeczywistości takich materiałów nie było albo pojawiły się z opóźnieniem.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych - powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Kara UOKiK

Czy podobna kara może spotkać innych przedsiębiorców? Warto pamiętać, że na przedsiębiorcy ciąży wiele obowiązków związanych przede wszystkim z koniecznością poinformowania klientów o warunkach sprzedaży czy wyłączeniach. Jeśli więc prowadzisz akcję promocyjną, masz specjalną ofertę, to zawsze klient musi mieć możliwość zapoznania się z regulaminem takiej akcji. Jeśli nie będzie w stanie poznać warunków promocji, na pewno zgłosi swój sprzeciw do UOKiK, a instytucja ta po zbadaniu sprawy będzie mogła nałożyć na ciebie, czyli przedsiębiorcę karę.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Zakładanie i wznawianie jednoosobowych firm na lekkim minusie [Dane za I kwartał 2025 r.]

W I kwartale br. liczba wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o ponad 2% w porównaniu z…
firma
12 05 25

Kiedy zapłacić ZUS w 2025 roku? Terminy, stawki i kalendarz do pobrania

W 2025 roku wielu przedsiębiorców dalej będzie zadawać sobie to samo pytanie: „Do kiedy muszę zapłacić ZUS, żeby…
zus

Jak założyć firmę w 2025 roku? Krok po kroku dla początkujących

Jak założyć firmę w 2025 roku? Praktyczny poradnik krok po kroku 1. Dlaczego warto założyć firmę w 2025…
jak zalozyc firme

Jak rozwijać mały biznes w niepewnych czasach? 6 strategii dla MŚP + praktyczne narzędzia finansowe

W czasach, gdy zmienność i ryzyko stają się codziennością, właściciele małych i średnich firm potrzebują nie tylko odwagi,…
01 04 25

Biznes alkoholowy w sklepie spożywczym – jak zacząć? Analiza rynku, przepisy i porady

Biznes alkoholowy w Polsce. Jak wygląda rynek alkoholowy w Polsce? Biznes alkoholowy to nie lada wyzwanie ale rozpoczęcie…
branża alkoholowa

Prywatny śmigłowiec dla Twojej firmy: Kiedy warto zainwestować w wynajem helikoptera

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, efektywność i prestiż odgrywają kluczową…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier