Z tego artykułu dowiesz się:

Biedronka rozda 7,5 mln złotych w bonach dla klientów. To efekt kary nałożonej na sklepy Biedronka przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czy inni przedsiębiorcy też mogą być zagrożeni taką sankcją?

Właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, nie odpowiadał na reklamacje w terminie i nie uznawał roszczeń konsumentów.
Sprawa trafiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd zobowiązał Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów.
Akcja będzie dotyczyć praw konsumenckich. Za rozwiązanie testu klienci będą mogli otrzymać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. W sumie Biedronka wyda na bony 7,5 mln zł 

Bony na zakupy do Biedronki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainterweniował gdy wpłynęły do niego skargi klientów dotyczące sposobu rozpatrywania reklamacji w Biedronce.
[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]Poszło o promocję, w ramach której klienci mieli otrzymać voucher zniżkowy na zakupy za wydanie określonej kwoty. Okazało się jednak, że sieć Biedronka negatywnie rozpatrywała reklamacje. Wątpliwości pojawiły się też w związku z dostępnością regulaminu. Klienci byli informowani, że zasady akcji promocyjnej i regulamin promocji jest dostępny na stronie internetowej sieci, a w rzeczywistości takich materiałów nie było albo pojawiły się z opóźnieniem.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych - powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Kara UOKiK

Czy podobna kara może spotkać innych przedsiębiorców? Warto pamiętać, że na przedsiębiorcy ciąży wiele obowiązków związanych przede wszystkim z koniecznością poinformowania klientów o warunkach sprzedaży czy wyłączeniach. Jeśli więc prowadzisz akcję promocyjną, masz specjalną ofertę, to zawsze klient musi mieć możliwość zapoznania się z regulaminem takiej akcji. Jeśli nie będzie w stanie poznać warunków promocji, na pewno zgłosi swój sprzeciw do UOKiK, a instytucja ta po zbadaniu sprawy będzie mogła nałożyć na ciebie, czyli przedsiębiorcę karę.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

02 04 24

Headhunting – jak przebiega poszukiwanie talentów?

Rekrutacja pracowników na stanowiska liderskie lub o kluczowym znaczeniu dla firmy wymaga dużego wysiłku. Najlepsi specjaliści raczej nie…

Kiedy zwrot podatku 2023r? Jak przyspieszyć zwrot podatku

Chcesz wiedzieć kiedy otrzymasz zwrot podatku 2023? Urząd Skarbowy pozwala sprawdzić dokładny termin zwrotu. W artykule tłumaczymy co…
zwrot podatku
21 03 24

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Znamy szczegóły.

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców po nowemu. Właśnie poznaliśmy szczegóły zmian dotyczących składek płaconych przez przedsiębiorców. Zmiany mają wejść…
20 03 24

Najbardziej zadłużona branża w Polsce walczy z zatorami i wysokimi kosztami

Wysokie koszty zatrudnienia, zatory płatnicze i trudności w dostępie do finansowania to główne problemy branży handlowej. Ten najbardziej…
długi
11 03 24

Rynek leasingu bije rekordy. PKO Leasing umacnia się na pozycji lidera

PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym dla leasingu roku W 2023 roku Grupa PKO Leasing udzieliła klientom finansowania…

Ile trwa założenie działalności gospodarczej?

Założenie działalności gospodarczej wymaga spełnienia kilku formalności. Ile trwa założenie działalności gospodarczej? Formalności związane z uruchomieniem jednoosobowej działalności…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier