2 min. czytania

Meetup w firmie. Co to takiego?

Meetup w firmie
Autor
Adam Adamski
Opublikowano
18 03 22
Z tego artykułu dowiesz się:

Firmy coraz częściej, chcą gromadzić wokół siebie ludzi, którzy inspirują, mają podobne zainteresowania, obracają się mocno w konkretnej tematyce. Świetnym rozwiązaniem są organizowane w sieci meetupy. Jak działa meetup w firmie?

Meetup w firmie. Sektor IT już korzysta

Pamiętacie w czasach szkoły podstawowej lub średniej „kółka zainteresowań”. Taką mocno zliftingowaną wersją tamtych spotkań są współczesne meetupy. To zazwyczaj wideo spotkania ludzi o podobnych zainteresowaniach, pasjach życiowych, problemach. Nazwa pochodzi od angielskiego meet up with somebody czyli „spotkania się z kimś”. Meetup w firmie to nic innego jak elektroniczne i wrzucone na nieco wyższy poziom, dawne kółko zainteresowań.

Przykłady meetupów w firmie

Jak to działa w biznesie? Zacznijmy od branży, która mocno angażuje się w tego typu spotkania. Mowa o branży IT, która gromadzi wokół siebie np. klinetów czy ich pracowników, którzy korzystają z jakiegoś rozwiązania i dzielą się doświadczeniami. Wyobraźmy sobie program księgowy, który jest stale analizowany przez większą grupę osób. Łatwiej w ten sposób znaleźć potencjalne błędy i ograniczyć koszty testów, a co za tym idzie stale ułatwiać produkt.

Nie brakuje także środowisk programistycznych. Jak przyznaje jeden z menadżerów jednej z firm IT z Warszawy, zdarzało się, że właśnie na meetupie udało się znaleźć pasjonata i zapaleńca, który dołączył do zespołu. Rekrutacja nie jest jednak celem meetupów. To bardziej możliwość wymiany informacji, a czasem także rozwiązywania problemów.

CZYTAJ TAKŻE: Jak napisać ogłoszenie sprzedaży samochodu? Radzi Tom Hanks.

Gdzie meetupy mają rację bytu?

Rzeczywiście meetupy w branży programistów to chyba dziś najpopularniejsza forma zastosowania takiego kanału komunikacji. Ale nie można zamykać się tylko do jednej grupy. Są małe firmy meblarskie, które organizują meetupy dla miłośników designu.

To kopalnia inspiracji. Jedni dzielą się swoimi wizjami, my możemy część z nich wcielać w życie. Działa niemal jak biuro badawczo-rozwojowe” – mówi pani Aleksandra, która zaangażowała się w działanie jednej z takich grup. Jak jednak przyznaje środowisko jest bardzo hermetyczne i powstało podczas jednej z konferencji. Od tej pory grupa 9 osób spotyka się regularnie.

Ten przykład pokazuje, że meetupy mogą mieć zastosowanie dosłownie w każdej dziedzinie. Podobne przedsięwzięcia dla swoich klientów organizują już szkoły językowe, studia fitness czy branża wydawnicza.

Nic na siłę – czego nie robić na meetupie?

Jeśli jednak wpadniemy na pomysł, by uczynić z meetupu prosty kanał sprzedażowy, odpuśćmy. Zupełnie nie o to tutaj chodzi. Ludzie nie będą słuchali twojej oferty. W ten sposób nie zbudujesz wokół firmy grupy, która spotyka się regularnie i poświęca swój czas. Jeśli jednak uda Ci się podtrzymać zainteresowanie marką, wyzwaniami i filozofią działania masz szansę na wdrożenie stosunkowo taniego, ale niezwykle silnego narzędzia komunikacji z Twoim kluczowym otoczeniem biznesowym.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…
05 03 24

Minimalna pensja nie ochroni przed komornikiem?

Minimalna pensja stała się skuteczną ochroną przed egzekucją komorniczą. Zdaniem komorników - tak skuteczną, że nie pozwala na…
minimalna pensja

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania
07 02 24

Żabka poza Polską. Stworzy sklepy stacjonarne za granicą?

Żabka planuje ekspansję za granicą. Pierwszym krokiem jest nowa jednostka. Utworzona właśnie Żabka International ma zajmować się rozwojem…
żabka

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier