Z tego artykułu dowiesz się:

Sprawdzenie statusu odprawy granicznej pojazdu oraz złożenie zgłoszenia dewizowego – te dwie usługi uruchomiono właśnie na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC)

Czym jest PUESC

Rozwój usług elektronicznych sprawia, że coraz więcej formalności możemy dopełnić łatwiej niż dotąd. Często bez konieczności opuszczania domu, czy biura. Na przykład część spraw, zamiast w Izbie Administracji Skarbowej, Urzędzie Skarbowym, czy Urzędzie Celno-Skarbowym można załatwić przez internet. Mamy na myśli dwa rozwiązania. Pierwsze, to dość popularny Elektroniczny Urząd Skarbowy (e-US). Drugim rozwiązaniem jest platforma PUESC. Poświęcimy jej za chwilę nieco więcej miejsca.

Należy wiedzieć, że podobnie jak elektroniczna skarbówka, PUESC to miejsce świadczenia konkretnych usług publicznych przez Krajową Administrację Skarbową. Jakich? Oto kilka przykładów.

CZYTAJ TAKŻE: PUESC - jak założyć konto?

Jak sprawdzić status odprawy granicznej pojazdu?

Na przełomie stycznia i lutego KAS udostępniła na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych możliwość sprawdzenia odprawy granicznej pojazdu.

Jest to usługa adresowana do przedsiębiorców, którzy wykonują lub korzystają z międzynarodowego przewozu towarów. Drugą grupą są firmy dokonujące odpraw granicznych, które wiążą się z importem lub eksportem. To także dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą po prostu uzyskać aktualną informację o stanie odprawy granicznej swojego pojazdu.

Takie rozwiązanie będzie aktywne od momentu wjazdu samochodu na teren przejścia granicznego, aż do jego opuszczenia.

Wsparcie dla logistyki na PUESC

Dodajmy, że usługa ta nie jest obowiązkowa. Może się jednak przydać w procesie planowania międzynarodowego przewozu towarów. Zamysłem pomysłodawców było to, aby usługa stała się wsparciem dla logistyki w firmach, niezależnie od ich wielkości.

Zgłoszenie dewizowe na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych

Drugą uruchomioną usługą jest złożenie zgłoszenia dewizowego. Pozwala ona na wcześniejszą rejestrację oraz przekazanie do Krajowej Administracji Skarbowej deklaracji środków pieniężnych. Mowa o dokumencie wypełnionym wstępnie. Tak przygotowany dokument zostanie wykorzystany w czasie odprawy granicznej. Również ta usługa jest rozwiązaniem dobrowolnym, który ma ułatwić formalności związane z przekroczeniem granicy.

Jak skorzystać z usług na PUESC

Usługi są dostępne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Można z nich korzystać zarówno na komputerze, jak również tablecie czy smartfonie. Są przygotowane w kilku wersjach językowych.

To Cię zainteresuje

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie? Poznaj sposoby na poprawę efektywności Prowadzenie małej firmy to pasjonujące wyzwanie,…
zarządzanie czasem

Zarządzanie finansami w małej firmie: Kluczowe zasady i narzędzia

Zarządzanie finansami w małej firmie: Kluczowe zasady i narzędzia Skuteczne zarządzanie finansami jest kluczowe dla powodzenia każdej małej…
zarządzanie finansami

Zaległości podatkowe liczone w miliardach. Podatnicy winni fiskusowi ogromną sumę.

Podatnicy wciąż są winni fiskusowi ogromną kwotę. Według danych pochodzących z Ministerstwa Finansów, należności do zapłaty z tytułu…
zaległości podatkowe
09 08 23

Wirtualne biuro- czym jest i jak działa?

Do rejestracji każdej firmy konieczne jest posiadanie adresu. Nie każdy przedsiębiorca chce posługiwać się adresem prywatnym, wybiera więc…

Dlaczego warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej podczas zmiany siedziby firmy

Zmiana siedziby firmy to proces, który może okazać się wymagający i skomplikowany. Niezależnie od rozmiaru firmy i rodzaju…
przeprowadzka

Żabka wprowadza abonamenty obiadowe

  Abonament obiadowy w Żabce. Nowa usługa subskrypcyjna. Czy będzie sukces? Żabka - abonament na kawę Żabka, popularna…
żabka

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier