Z tego artykułu dowiesz się:

Onesano jest innowacyjnym producentem naturalnych suplementów diety. Innowacyjna spółka giełdowa stawia na nowe technologie, a w tym roku planuje wiele zmian w swoim portfolio. To jednak dopiero początek. O nowych wyzwaniach, sytuacji na rynku suplementów oraz sposobach na rozwój ekspansji rozmawiamy z prezeską onesano, Dominiką Kowalczyk.

 

Maciej Nowicki: Od grudnia, spółka, którą Pani zarządza, funkcjonuje pod nową nazwą – onesano. Dlaczego zdecydowali się Państwo na tę zmianę?

Zmiana nazwy firmy jest wyrazem nowego podejścia do naszego rozwoju. Głównym celem jest wzmocnienie pozycji marek własnych oraz dalsze usprawnianie kanałów dystrybucji i eksportu. W portfolio pojawią się już znane i rozpoznawalne produkty w nowej odsłonie oraz kolejne, a także całkowicie nowe i innowacyjne. Naszym wiodącym celem jest wzmocnienie pozycji marek własnych poprzez skuteczną implementację strategii sprzedaży i komunikacji. Jako pionier rozwiązań biotechnologicznych, chcemy możliwie najmocniej zaznaczyć swoją obecność na rynku suplementów, między innymi dzięki sukcesywnemu rozwojowi portfolio naszych produktów. Już wkrótce wprowadzimy nowe kategorie produktowe oraz wdrożymy zmienioną politykę sprzedaży.

Co oznacza nowa nazwa?

W esperanto „sano” to „zdrowie”, czyli słowo bardzo istotne z perspektywy dalszego rozwoju naszej firmy. Zdrowie jest tylko jedno, dlatego należy je szanować. Równie istotny jest szacunek do naszej planety. Nowa nazwa podkreśla, że cały ekosystem onesano jest zbiorem naczyń połączonych, a troska o każdy jego element ma dla nas kluczowe znaczenie. Dodatkowo, onesano znaczy także „ten, który wie”, co doskonale opisuje zespół ekspertów tworzących nasze produkty. Naszą misją jest dostarczanie najwyższej jakości produktów, które wywierają pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie ludzi oraz zwierząt. Produkcja jest realizowana w oparciu o najlepsze standardy, z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wyznaczanie trendów również wpisane jest w naszą nazwę. Doskonale wiemy, jak pielęgnować  zdrowie. Ciągły rozwój pozwala nam proponować innowacyjne rozwiązania, a świadczą o tym liczne patenty. Onesano jest firmą z polskim kapitałem. Posiadamy własne zaplecze produkcyjne i rozbudowaną sieć dystrybucji. Naszą siłą jest zespół, który dzięki swojej pasji i zaangażowaniu, tworzy autorskie receptury i opatentowane składy. Jakość naszych produktów jest dla nas priorytetem i jest ona stale monitorowana w naszych wewnętrznych laboratoriach.

 

Jaki jest Państwa główny profil działalności?

Jesteśmy innowacyjnym producentem naturalnych suplementów diety. O zaawansowaniu technologicznym świadczy między innymi własne laboratorium w Czechowicach-Dziedzicach, a także autorskie, opatentowane składy i surowce. Jak już wspomniałam, posiadamy w pełni polski kapitał i realizujemy produkcję w naszym kraju, obejmując kontrolą cały proces produkcyjny – od stworzenia składu, przez monitoring jakości, aż do wprowadzenia na rynek. Głównym obszarem działalności jest produkcja naturalnych suplementów diety w postaci estrów etylowych kwasów tłuszczowych omega -3, -5, -6, -9 i drożdży Yarrowia lipolytica Novel Food oraz funkcjonalnych dodatków do żywności zorientowanych na rynek spożywczy. Produkcja obejmuje także suplementy diety dla zwierząt towarzyszących oraz dedykowaną ofertę dla rolnictwa. Za naszymi produktami stoi najwyższa jakość pochodzących z Europy surowców, unikalność bioestrów oraz drożdży ze względu na czas wchłaniania i czystość, a także prosty skład, bez barwników i konserwantów. Ponadto, produkty przez nas wykorzystywane są na bieżąco monitorowane pod kątem jakości. Ich skuteczność potwierdza grono zadowolonych, wiernych klientów.

 

W swoich wcześniejszych wypowiedziach dużą wagę przywiązuje Pani do jakości. W czym się ona przejawia?

Jakość to nasz priorytet. Dostarczamy to, co najlepsze i sprawdzone. Dział kontroli jakości to zespół wykwalifikowanych specjalistów z wiedzą z zakresu biotechnologii, technologii żywności i żywienia człowieka oraz chemii. Posiadamy laboratorium, w którym przeprowadzamy testy z użyciem bioreaktorów do hodowli komórkowych oraz nowoczesnego sprzętu, wykorzystując między innymi zaawansowane technologie chromatografii gazowej, wysokosprawnej chromatografii cieczowej oraz techniki spektrofotometryczne. Wykonujemy analizy organoleptyczne, fizykochemiczne oraz mikrobiologiczne. Poprzez ciągły monitoring higieny instalacji pomieszczeń produkcyjnych oraz pracowników, gwarantujemy bezpieczne warunki dla wytwarzania naszych produktów. Dostarczamy produkty, których jakość jest potwierdzona. Profesjonalne laboratoria mikrobiologiczne, fizykochemiczne i sensoryczne to nasz wyróżnik. Wszystkie nasze pracownie są wyposażone w sprzęty spełniające najwyższe standardy niezbędne do prowadzenia badań. Nieustannie dbając o bezpieczeństwo, uzupełniamy nasze badania w akredytowanych laboratoriach.

 

W jaki sposób jest prowadzona produkcja i co stanowi jej główną bazę?

Produkcja jest realizowana w oparciu o najwyższe standardy, z poszanowaniem środowiska naturalnego. Bazę linii produkcyjnych stanowi EstroVita – w 100% roślinny suplement diety zawierający kwasy omega 3,6,9, pozyskany z mieszaniny co najmniej czterech olejów, wzbogacony o naturalne witaminy oraz Yaast, suplement diety zawierający unikalne drożdże Yarrowia lipolytica wpisane na listę Novel Food.

 

Jak kształtuje się popyt na Państwa produkty?

Nasze produkty mają pozytywny wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie. Pandemia przyczyniła się do wzrostu postaw prozdrowotnych i ludzie chętniej dbają o siebie, co potwierdzają raporty dotyczące rynku farmaceutycznego. Obserwujemy stały wzrost zainteresowania produktami u odbiorców ostatecznych, między innymi ze względu na unikalne właściwości i wysoką, stale monitorowaną jakość. Dziś największym wyzwaniem jest  utrzymanie dotychczasowych klientów, a nam co roku rośnie grono wiernych odbiorców, którzy widzą pozytywne efekty stosowania oraz chętnie dzielą się tymi opiniami. Jako firma biotechnologiczna kładziemy nacisk na rozwój i bacznie śledzimy potrzeby konsumentów. Odpowiadając na nie, cyklicznie wprowadzamy nowe, celowane preparaty oraz rozszerzamy swoje portfolio o nowe kategorie produktowe w oparciu o zmienioną politykę sprzedaży.

 

Jakie są Państwa plany w zakresie eksportu?

Chcemy zwiększać sprzedaż, bazując na dotychczasowych mocach, które do tej pory nie były w pełni wykorzystywane. Będziemy nadal zdobywać nowe rynki. Chcemy, aby eksport stanowił coraz większą część sprzedaży. Obecnie gros naszych produktów znajduje nabywców na rynku krajowym. Dotyczy to szczególnie suplementów diety dla ludzi. W dziedzinie produktów adresowanych do zwierząt zarówno hodowlanych, jak i towarzyszących, udział eksportu – głównie do Wielkiej Brytanii, Niemiec i Iranu – jest nieco większy, ale nadal niewystarczający. Chcemy zrobić duży postęp w tym obszarze.

 

Co jest Państwa celem na rodzimym rynku? Na których obszarach zamierzają Państwo skupić się w najbliższym czasie?

Mamy ambitne plany i nie boimy się o nich mówić. W najbliższym roku chcemy osiągnąć wzrost sprzedaży marki EstroVita o minimum 30%. Następnymi krokami są wprowadzenie do sprzedaży drożdży na poziomie 100 tysięcy opakowań rocznie, wprowadzenie nowych smaków EstroVita, jako dodatku do żywności, a także launch marki Yaast na rynku aptecznym. W zakresie produkcji stawiamy na rozwinięcie i automatyzację naszych zakładów.

 

Co stanowi o sukcesie w Państwa branży? Jaką rolę pełnią nowe technologie?

Producenci rozumieją, jak wielki wpływ na ich działalność mają innowacyjność, elastyczność i kwalifikacje pracowników, wspomagane najnowszymi technologiami, które prowadzą do szybszego i skuteczniejszego podejmowania decyzji oraz wykorzystywania nowych okazji. Posiadanie wiedzy o złożonych relacjach determinujących popyt, podaż i realizację zamówień jest kluczem do osiągnięcia przez firmę najwyższych w branży wskaźników rentowności. Technologie, które usprawniają wewnętrzne i zewnętrzne procesy zachodzące w przedsiębiorstwie oraz zapewniają szybszą i bardziej precyzyjną komunikację, pozwalają zachować konkurencyjność na światowych rynkach, pokonać granice geograficzne, rozwinąć strategiczną różnorodność oraz ograniczyć wyzwania w łańcuchu dostaw.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…
05 03 24

Minimalna pensja nie ochroni przed komornikiem?

Minimalna pensja stała się skuteczną ochroną przed egzekucją komorniczą. Zdaniem komorników - tak skuteczną, że nie pozwala na…
minimalna pensja

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania
07 02 24

Żabka poza Polską. Stworzy sklepy stacjonarne za granicą?

Żabka planuje ekspansję za granicą. Pierwszym krokiem jest nowa jednostka. Utworzona właśnie Żabka International ma zajmować się rozwojem…
żabka

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier