
SFD jest liderem e-commerce w Polsce w kategorii odżywek i suplementów diety. Średnio w ciągu miesiąca wysyłamy około stu tysięcy przesyłek. Jesteśmy firmą, która oferuje najwyższej jakości produkty w przystępnych cenach. Mamy w ofercie ponad 8 000 produktów, w tym ponad 3 500 produktów marek własnych. Produkowane przez nas suplementy i odżywki powstają ze starannie dobranych składników tak, aby zapewnić wyjątkową skuteczność i bezpieczeństwo. Naszą misją jest wspieranie ludzi w realizacji ich celów związanych ze sportem i zdrowiem, a nasze produkty mają na celu poprawianie wydolności i efektywności treningu, spalanie tłuszczu, uzupełnianie witamin i minerałów i najogólniej rzecz biorąc, pomaganie w zachowaniu dobrego zdrowia.
Korzenie firmy sięgają 1999 roku. To właśnie wtedy założyciel firmy i obecny prezes Mateusz Pazdan postanowił stworzyć forum dyskusyjne o tematyce sportowej. Sam był i jest pasjonatem sportu i zauważył, że brakuje w Polsce takiej platformy komunikacji, która zrzesza ludzi aktywnych. Fundamentem firmy była więc pasja do sportu i zdrowego stylu życia, a forum stało się podstawą rozwoju. Dzięki niemu mogliśmy i możemy stale poszerzać wiedzę, być na bieżąco z trendami rynkowymi i poznawać opinie i oczekiwania naszych użytkowników. W 2002 roku firma rozpoczęła sprzedaż suplementów diety, a w 2010 roku zmieniła formę prawną i przekształciła się w spółkę akcyjną.
SFD Spółka Akcyjna to międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo od 2011 roku jest notowana na giełdzie, na rynku New Connect. Jesteśmy więc zobligowani do publikowania cyklicznych raportów, które dokładnie opisują naszą sytuację finansową. Po trzech kwartałach nasz zysk EBITDA wynosi niemal 12 mln zł, a zysk netto ponad 5,5 mln zł. Nasze tegoroczne przychody ze sprzedaży wynoszą natomiast 268 mln zł.
Prowadzimy sprzedaż w modelu omnichannel, który łączy tradycyjne formy sprzedaży ze sprzedażą online. W ostatnich latach można zaobserwować dynamiczny wzrost sprzedaży w kanałach online – zarówno w klasycznych e-commerce, jak i w marketplace’ach. Jeśli chodzi o sprzedaż klasyczną, to posiadamy sieć ponad stu sklepów stacjonarnych pod naszą marką. Poza tym nasze produkty są dostępne w największych sieciach handlowych takich jak Żabka, Lidl, Biedronka, czy Dino, a także w drogeriach, aptekach czy na stacjach paliw. Jeśli chodzi o kanały online, to mamy osiem sklepów e-commerce w Polsce, Ukrainie, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii i Austrii. Jesteśmy także obecni na największych platformach sprzedażowych takich jak Allegro czy Amazon. W 2022 roku e-commerce odpowiadał za mniej więcej połowę całych przychodów spółki.
Naszą misją jest wspieranie ludzi aktywnych, tych, którzy kochają sport i zdrowy styl życia i mają określone cele – treningowe, wydolnościowe, zdrowotne, dietetyczne. W ostatnich latach obserwujemy rosnącą modę na zdrowy styl życia, dlatego nasze grupy docelowe są coraz szersze. Przede wszystkim kierujemy naszą ofertę do ludzi aktywnych, sportowców – zarówno tych zawodowych, jak i amatorskich entuzjastów sportu. Ważną grupą są osoby, które dbają o swoją dietę, szukają urozmaiceń jadłospisu, zdrowszych zamienników, dobrych przekąsek. To wiąże się oczywiście z dbaniem o zdrowie, dbaniem o wagę, dbaniem o wygląd. Ważnym elementem realizacji naszej misji jest także edukacja, która uzupełnia szeroką ofertę produktową i pozwala zdobyć potrzebną wiedzę.
W filozofii działania naszej firmy kładziemy duży nacisk na budowanie zaufania klienta i tworzenie jak najlepszego wizerunku marki w oczach konsumenta. W tej kwestii bezdyskusyjną podstawą jest oczywiście bezpieczeństwo. Jako firma notowana na giełdzie podlegamy stałym kontrolom i jesteśmy zobligowani do stosowania najwyższych standardów jakości. Dlatego stawiamy jedynie na produkcję w zakładach posiadających certyfikaty GMP i HACCP, z wieloletnim doświadczeniem i profesjonalizmem. Wywiązujemy się ze wszystkich unijnych dyrektyw i prawa międzynarodowego. Inwestujemy środki zarówno w badania surowców, jak i produktów końcowych. Wiemy, co otrzymuje nasz klient i jak jest to produkowane. Wszystkie wyniki są publikowane na naszych stronach internetowych.. również na kartach produktu w sklepie.
Odpowiednia promocja produktów to prawdziwe wyzwanie, dlatego w tej kwestii na bieżąco staramy się poznawać opinie i oczekiwania naszych klientów. Mamy tę możliwość dzięki sportowemu forum dyskusyjnemu, które jest platformą komunikacji z użytkownikami. Staramy się dotrzeć do nich z precyzyjną informacją tak, aby każdy otrzymał to, czego oczekuje. Dlatego współpracujemy z imponującą bazą około 500 influencerów, którzy na co dzień promują nasze marki w swoich kanałach. Są to influencerzy zajmujący się nie tylko tematyką fitness, sport i uroda, ale także lifestyle, rozrywka czy parenting. Oprócz tego dynamicznie rozwijamy własne kanały mediów społecznościowych, które już posiadają ponad 1,5 mln followersów.
W optymalnym dobraniu naszej oferty pomaga nam dogłębne poznanie potrzeb naszych odbiorców. W oparciu o tę analizę, możemy wyodrębnić trzy główne grupy tych potrzeb, a co za tym idzie trzy filary naszej oferty. Po pierwsze to brak dodatku cukru. Polacy spożywają cztery razy więcej cukru, niż zaleca WHO, a dzienne spożycie cukru sięga nawet 100 gramów. Cukier, to po prostu puste kalorie, które spożywane w nadmiarze prowadzą do nadwagi i otyłości. Ponadto cukier zwiększa ryzyko cukrzycy i chorób serca, powoduje próchnicę, osłabia wzrok i przyśpiesza proces starzenia skóry. Dlatego w naszych produktach stosujemy zdrowe zamienniki cukru – maltitol, erytrytol, ksylitol oraz glikozydy stewiolowe. Są to bezpieczne i przebadane zamienniki pochodzenia naturalnego charakteryzujące się niską wartością indeksu glikemicznego. Drugi i trzeci element to proteiny i wartość odżywcza. Białko jest materiałem budulcowym dla mięśni i komórek, wspiera wzrost i rozwój młodych organizmów, reguluje przemianę materii, odpowiada za proces widzenia i reakcje immunologiczne.
W Polsce i na świecie obserwowany jest trend lepszego dbania o sylwetkę poprzez ćwiczenia fizyczne na siłowniach, a także regularnych treningów wg spersonalizowanych planów treningowych. Intensywne treningi zaś wymagają profesjonalnej suplementacji i zmiany diety. Od kilku lat można także zaobserwować, iż społeczeństwo coraz bardziej zwraca uwagę na składniki kupowanych produktów spożywczych, eliminując z diety niektóre składniki, jak np. cukier czy poszukując mniej kalorycznych zamienników swoich ulubionych przekąsek czy potraw. Widzimy, że sprzedaż w kanałach e-commerce w wybranych branżach, w tym w branży żywności, ma wciąż istotny potencjał wzrostowy. Klienci są zainteresowani nowymi ofertami i produktami w sklepach e-commerce, a odpowiednio zbudowane działania marketingowe pozwalają na osiągnięcie wzrostów sprzedaży w tym kanale. W sieciach handlowych również istnieje duży potencjał sprzedaży naszych produktów, który realizowany jest na terenie całego kraju. Oferty dotyczą zarówno najlepiej sprzedających się produktów, jak i nowości w ofercie. Sprzedaż w tym kanale realizowana jest od 2021 roku w formule in&out i dostrzegamy potencjał do jej rozwoju. Analiza trendów konsumenckich na rynkach zagranicznych wykazuje, iż zakupy zarówno przez kanały e-commerce, jak i obecność naszej oferty w sieciach handlowych w danym kraju ma duży potencjał sprzedażowy.




