Z tego artykułu dowiesz się:

Produkt to kluczowy składnik, który tworzy więź między klientem a marką. Kluczowe jest więc to, aby móc prawidłowo odczytać i sformułować potrzeby konsumentów pod kątem nowej lub zmodyfikowanej oferty zakupowej. Niezbędnej wiedzy w tym zakresie dostarczają profesjonalne badania produktu.

Wiedza to marketingowa potęga

Badania produktu to możliwość pozyskania wielu cennych informacji od konsumentów i o nich samych. Marka zyskuje dzięki nim wiedzę o stopniu zainteresowania jej produktem, a także o tym, jakie są jego mocne oraz słabe strony, jacy konsumenci wchodzą w skład grupy docelowej produktu oraz jak go udoskonalić, aby lepiej odpowiadał preferencjom obecnych i potencjalnych klientów.

Badaniu można poddać zarówno artykuły już dostępne na rynku, jak i takie, które dopiero na niego wchodzą. W procesie badawczym (szczególnie w tym drugim przypadku) kluczowe jest to, aby odpowiadały one bezpośrednio na potrzeby konsumentów, m.in. pod względem wyglądu, zapachu, opakowania, etykiety oraz przede wszystkimi ceny.

Dzięki badaniu produktu można w precyzyjny sposób określić zapotrzebowanie na niego i postrzeganie przez konsumentów konkretnej oferty na tle konkurencji, jak również zdefiniować istniejące bariery zakupowe.

Produkt szyty na miarę

Jaki jest cel badań produktu? Przede wszystkim jest to identyfikacja potrzeb i oczekiwań konsumentów. To dzięki szczegółowym informacjom, jakich dostarcza badanie, możliwe jest stworzenie produktu idealnie dopasowanego do preferencji jego odbiorców, co może znacząco wpłynąć na o wiele lepsze wyniki sprzedaży firmy.

Główne cele badań produktu: 

  • identyfikacja oczekiwań konsumentów
  • precyzyjne dopasowanie oferty do potrzeb
  • odpowiedź na popyt
  • wzrost sprzedaży

 

Badania produktu (https://www.exacto.pl/badania-produktu/) należy przeprowadzać szczególnie wtedy, gdy marka koncentruje się na zwiększeniu sprzedaży swojego produktu, a także, gdy oferta firmy jest aktualizowana lub poszerzana. Jednak tego typu badanie nie musi być wcale zdarzeniem jednorazowym. Dzięki realizowaniu go cyklicznie, marka może upewnić się, że stale zaspokaja potrzeby swoich klientów, oraz posiada aktualną wiedzę o tym, jak myślą i czują się oni z jej ofertą. Przyniesie to korzyści w postaci efektywniejszego projektowania czy promowania konkretnego produktu.

 Co można badać?

  • oczekiwania dotyczące cech produktu/usługi (cena, opakowanie, logo, nazwa itp.)
  • zapotrzebowanie na dany produkt/usługę
  • postrzeganie produktu/usługi na tle konkurencji
  • bariery zakupowe

 Przebieg badania produktu

Jak przebiega badanie produktu? W pierwszej kolejności określa się metodologię badania oraz grupy docelowe, które ustalane są z daną marką przez ekspertów przeprowadzających badanie. Pozwala to jak najdokładniej sprecyzować charakter projektu oraz dobrać najlepsze narzędzia niezbędne do jego realizacji. W procesie badania produktu najczęściej wykorzystuje się wywiady ankietowe CAWI lub CATI, a także badania fokusowe oraz wywiady pogłębione IDI.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Franczyza gastronomiczna – wszystko, co musisz wiedzieć przed jej podjęciem

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w gastronomii, musisz zbudować reputację lokalu. Początek może być trudny. Klienci preferują miejsca, które…
franczyza-gastronomiczna

Szybka pożyczka bez wychodzenia z domu — kto może skorzystać z tego rozwiązania?

Idealnym klientem firmy pożyczkowej jest osoba, która potrzebuje natychmiastowej reakcji na nagłe sytuacje finansowe, jest świadoma swoich finansów,…

Ecommerce B2B - rewolucja w handlu między firmami

Współczesny rynek handlu elektronicznego nieustannie się rozwija, a segment ecommerce B2B (Business to Business) zyskuje na znaczeniu, stając…

Jak przyciągnąć uwagę uczestników na targach?

Choć zdaniem wielu świat marketingu już dawno przeniósł się do internetu, branżowe targi wciąż pozostają jednym z najlepszych…
targi

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier