Z tego artykułu dowiesz się:

Jak on to robi? To pytanie zadaje sobie pewnie wielu przedsiębiorców. Wciąż tajemniczy dla opinii publicznej Tomasz Biernacki, to człowiek, który wie, jak zarabiać pieniądze, nawet w trudnych czasach. Według „Wprost” jest dziś najbogatszym Polakiem. Jego sieć sklepów Dino zdaje się nie deptać po hamulcach. Wręcz przeciwnie...

Dino zdobywa Polskę lokalną

Kilka miesięcy temu pisaliśmy w Magazynie Firma o tym, jak sieć Dino zdobywa Polskę lokalną. Już wtedy dane robiły wrażenie, lecz w świetle najnowszych statystyk stały się nieaktualne. Gdyby nanieść na mapie Polski, miejsca ze sklepami Dino szybko odkrylibyśmy, że w wielu powiatach potrzebna byłaby zdecydowanie inna skala. Punkty zdawałyby się nachodzić na siebie. Wystarczy wejść na Google Maps i wpisać frazę „Sklep Dino” i przybliżyć interesujący nas obszar. Cała przestrzeń zaroi się od czerwonych pinezek.

Są miejscowości, w których handel opiera się na lokalnym handlu w sklepie za rogiem. Najbliższa Biedronka, czy Lidl oddalone są o kilkanaście kilometrów. Paliwo jest coraz droższe. Podróże na zakupy mniej opłacalne. I nagle w miejscu, gdzie był pusty plac, szpecąca okolicę rudera, lub sklep GS, pojawia się nowiutkie Dino. Sklep architekturą nie odbiega od miejskich marketów. Od frontu pojemny parking , wewnątrz artykuły w przeróżnych cenach – ale również promocyjnych. Nie oszukujmy się – Dino zmieniło wizerunek nie tylko wielu miast, ale także wsi. Nie tylko tych z siedzibą gminy. Również tych, które dotąd nie były w stanie zameldować się w arkuszach z planami dużych sieci handlowych. Aż przyszedł biznes Tomasza Biernackiego.

Recepta na sukces Tomasza Biernackiego?

Aż trudno uwierzyć, wszystko zaczęło się w 1999 roku od jednego sklepu Dino w Wielkopolsce. Po jedenastu latach było ich już 100. Trzy lata później w 2013 roku licznik wskazywał 300 placówek. Pierwsza pięćsetka „pękła”w ciągu kolejnych lat. Niemal geometryczny postęp robi wrażenie. Jego przypieczętowaniem był debiut na warszawskim parkiecie GPW w 2017 r. Dziś, wg danych za pierwszy kwartał 2022 roku sieć liczyła… 1880 sklepów. Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku przybyło ich 66. Dino chwali się wzrostem liczby wizyt klientów w sklepach Dino o 32 proc. w stosunku do I kw. 2021 r. oraz  wzrostem obrotów o 39,6 proc., do 3,85 mld zł, przy wzroście sprzedaży like-for-like, czyli w sklepach istniejących od ponad roku, o 20,4%.”

Najbogatszy Polak 2022

Według Tygodnika „Wprost” Tomasz Biernacki jest dziś najbogatszym Polakiem z majątkiem szacowanym na ponad 15 mld złotych. Tak oto, tajemniczy dla opinii publicznej miliarder przegonił stałych bywalców czołówki rankingu – Michała Sołowowa oraz Zygmunta Solorza-Żaka.

Wraz z nim wzbogacili się ci, którzy kupili akcje Dino w momencie debiutu pięć lat temu. Tak sieć z czerwonym świecącym logotypem stała się w branży jednym z najszybszych „drapieżników”. Co ważne, wcale nie prehistorycznych. DINOzaurem z pewnością nie jest.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…

Ile trwa założenie działalności gospodarczej?

Założenie działalności gospodarczej wymaga spełnienia kilku formalności. Ile trwa założenie działalności gospodarczej? Formalności związane z uruchomieniem jednoosobowej działalności…
05 03 24

Minimalna pensja nie ochroni przed komornikiem?

Minimalna pensja stała się skuteczną ochroną przed egzekucją komorniczą. Zdaniem komorników - tak skuteczną, że nie pozwala na…
minimalna pensja

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier