Z tego artykułu dowiesz się:

Produkcja na zamówienie klienta, ograniczanie zapasów magazynowych i maksymalna optymalizacja kosztowa powodująca zlecenie produkcji najtańszym krajom, doprowadziła do zapaści wiele branż podczas pandemii COVID. Czy to znaczy, że produkcja „just in time” jest strzałem w kolano? – w wywiadzie dla Magazynu Firma, tłumaczy to Wojciech Suda, trener, fan metodyki LEAN

[et_bloom_inline optin_id="optin_24"]

Metoda Lean kojarzy się z maksymalną optymalizacją, czyli robienie wszystkiego lepiej i taniej. To dobra definicja?

Każdy może podać swoją definicję. Podstawą zarządzania lean wg mnie jest zawsze patrzenie na biznes z  perspektywy klienta. Jego tak naprawdę nie interesuje to ile towaru mamy w magazynie i w jaki sposób go produkujemy. Lean sposób myślenia nastawiony na to by usprawniać proces obsługi klienta i realizacji zamówienia.

A jak się ma do tego metoda produkcji „just in time”, czyli dostarczania na halę produkcyjną tylko tylu elementów ilu ich aktualnie potrzeba.

Jako przykład mogę podać tu branżę motoryzacyjną. „Just in time” polega na tym, by wszystko to, co potrzebne do produkcji trafiało do niej wtedy, gdy rzeczywiście jest potrzebne. Idealnie byłoby gdyby klient zamawiający spersonalizowany samochód dostał go od razu, ale to niestety wciąż nierealne. Dba się więc o to by czas oczekiwania był jak najkrótszy, a produkcja była tak zorganizowana, by dało się tworzyć jak najbardziej indywidualne produkty. Jest to więc sposób myślenia by jak najbardziej przybliżyć się do tego stanu.

----

Dlaczego produkcja "just in time" szkodzi, dowiesz się w dalszej części artykułu. Jest dostępny bezpłatnie w MAGAZYNIE FIRMA w wersji pdf

 

[et_bloom_inline optin_id="optin_25"]

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Jak przyciągnąć uwagę uczestników na targach?

Choć zdaniem wielu świat marketingu już dawno przeniósł się do internetu, branżowe targi wciąż pozostają jednym z najlepszych…
targi

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Gadżety reklamowe dla małych i dużych firm: Gift Design jako najlepszy partner w biznesie

Niezależnie od rozmiaru Twojej firmy czy branży jej działania, na pewno zależy Ci na dotarciu do jak największego…

Jak tworzyć kreatywne smycze reklamowe dla klientów?

Smycze reklamowe są wszechstronnymi gadżetami, które mogą zostać wykorzystane w różnorodnych kampaniach promocyjnych. Planując zastosowanie takich gadżetów, trzeba…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier