Choć zdaniem wielu świat marketingu już dawno przeniósł się do internetu, branżowe targi wciąż pozostają jednym z najlepszych sposobów na to, aby przedstawić swoją markę szerszemu gronu odbiorców. I to takich, którzy mogą być realnie zainteresowani jej ofertą. Najpierw jednak trzeba ich do siebie przyciągnąć — podpowiadamy, jakie ekspozycje cieszą się największym zainteresowaniem bywalców targów!
Zanim przedstawimy kilka pomysłów na aranżację stoiska, zatrzymajmy się przy samej przestrzeni targowej. Trzeba powiedzieć jasno — nawet najciekawsze, najbardziej angażujące stoisko nie zwróci na siebie uwagi odbiorcy, jeśli pozostanie ukryte przed jego wzrokiem. A na dużych eventach, gdzie o jego uwagę rywalizuje kilkudziesięciu wystawców — o to nietrudno.
Z zasady najbardziej atrakcyjną lokalizacją stoiska jest samo centrum przestrzeni targowej — czyli punkt, obok którego każdy uczestnik przechodzi przynajmniej kilka razy w ciągu całego eventu. Ekspozycje położone bliżej wejścia również cieszą się sporym zainteresowaniem — pod warunkiem że są w stanie błyskawicznie przyciągnąć uwagę i zagospodarować czas uczestników, którzy prawdopodobnie chcieliby odwiedzić także i inne standy.
A czy stoisko ulokowane na szarym końcu hali targowej ma szansę na sukces? Część uczestników może do niego nigdy nie trafić — a tym, którzy tam dotrą, może już doskwierać zmęczenie. Z drugiej jednak strony — wystawiając się na końcu ścieżki targowej masz szansę „przechwycić” uwagę uczestników, którzy do tej pory nie znaleźli idealnej dla siebie oferty.
Czy stoisko, którego centralnym punktem jest standardowy roll-up — ewentualnie nieco większa ścianka reklamowa — wyróżni się spośród konkurencyjnych ekspozycji? Prawdopodobnie nie. Przykucie uwagi odbiorcy wymaga czegoś więcej — wystarczy spojrzeć na ekspozycje zdobywające pierwsze nagrody na eventach niemieckich, francuskich czy rodzimych Targach Poznańskich. To małe dzieła „targowej sztuki” — łączące skuteczną prezentację marki i jej produktów, design bazujący na DNA danej firmy oraz innowacyjne technologie.
Przykłady takich właśnie stoisk znajdziesz na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-wystawowe/ — w portfolio jednego z liderów polskiego (i nie tylko) designu targowego.
Jak wskazują projektanci ze Smart Design Expo (https://smartdesign-expo.com/), sukces stoiska targowego ma dwie podstawy. Pierwszą z nich jest architektura — oryginalna, przemyślana w każdym calu i zgodna z najnowszymi trendami. Potencjalnych klientów można przyciągnąć do siebie skomplikowaną, wielopoziomową konstrukcją — ale również i minimalistyczną przestrzenią, stawiającą w centrum wystawy sam produkt (lub stojącą za nim markę). Design, który się wyróżnia, ma bowiem pewną zasadniczą cechę — budzi pytania w odbiorcy. „Co kryje się za kolejnymi ścianami wystawy?”, „Jak oni to zrealizowali na tak małej przestrzeni?”, „Dlaczego na stoiskach innych firm nie czułem się tak komfortowo i swobodnie?” — to tylko kilka z nich. Spraw, by uczestnicy targów zadali je sobie, widząc właśnie Twoją wystawę.
Drugim fundamentem sukcesu jest oddziaływanie na emocje — dostarczanie uczestnikom targów nie tylko doznań estetycznych, ale i realnych doświadczeń. Najlepiej, oczywiście, w postaci interakcji z produktem — bo nic nie budzi większego zainteresowania ofertą. Doświadczenia te warto też ubogacić technologią: ekranami LED-owymi, interaktywnymi tabletami czy rozwiązaniami VR. Ciekawe przykłady jej zastosowania znajdziesz na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-targowe-w-warszawie/.
Najlepsze stoiska targowe są niczym interaktywna strona internetowa — ale przeniesiona do świata realnego. Jeżeli w taki sposób podejdziesz do jego projektowania, możesz liczyć na sukces.