Z tego artykułu dowiesz się:

Choć zdaniem wielu świat marketingu już dawno przeniósł się do internetu, branżowe targi wciąż pozostają jednym z najlepszych sposobów na to, aby przedstawić swoją markę szerszemu gronu odbiorców. I to takich, którzy mogą być realnie zainteresowani jej ofertą. Najpierw jednak trzeba ich do siebie przyciągnąć — podpowiadamy, jakie ekspozycje cieszą się największym zainteresowaniem bywalców targów!

Jak przyciągnąć uwagę na targach? Na pierwszym miejscu — zadbaj o lokalizację stoiska

Zanim przedstawimy kilka pomysłów na aranżację stoiska, zatrzymajmy się przy samej przestrzeni targowej. Trzeba powiedzieć jasno — nawet najciekawsze, najbardziej angażujące stoisko nie zwróci na siebie uwagi odbiorcy, jeśli pozostanie ukryte przed jego wzrokiem. A na dużych eventach, gdzie o jego uwagę rywalizuje kilkudziesięciu wystawców — o to nietrudno.

Z zasady najbardziej atrakcyjną lokalizacją stoiska jest samo centrum przestrzeni targowej — czyli punkt, obok którego każdy uczestnik przechodzi przynajmniej kilka razy w ciągu całego eventu. Ekspozycje położone bliżej wejścia również cieszą się sporym zainteresowaniem — pod warunkiem że są w stanie błyskawicznie przyciągnąć uwagę i zagospodarować czas uczestników, którzy prawdopodobnie chcieliby odwiedzić także i inne standy.

A czy stoisko ulokowane na szarym końcu hali targowej ma szansę na sukces? Część uczestników może do niego nigdy nie trafić — a tym, którzy tam dotrą, może już doskwierać zmęczenie. Z drugiej jednak strony — wystawiając się na końcu ścieżki targowej masz szansę „przechwycić” uwagę uczestników, którzy do tej pory nie znaleźli idealnej dla siebie oferty.

Stoisko, które angażuje — czyli klucz do targowego sukcesu

Czy stoisko, którego centralnym punktem jest standardowy roll-up — ewentualnie nieco większa ścianka reklamowa — wyróżni się spośród konkurencyjnych ekspozycji? Prawdopodobnie nie. Przykucie uwagi odbiorcy wymaga czegoś więcej — wystarczy spojrzeć na ekspozycje zdobywające pierwsze nagrody na eventach niemieckich, francuskich czy rodzimych Targach Poznańskich. To małe dzieła „targowej sztuki” — łączące skuteczną prezentację marki i jej produktów, design bazujący na DNA danej firmy oraz innowacyjne technologie.

Przykłady takich właśnie stoisk znajdziesz na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-wystawowe/ — w portfolio jednego z liderów polskiego (i nie tylko) designu targowego.

Jak wskazują projektanci ze Smart Design Expo (https://smartdesign-expo.com/), sukces stoiska targowego ma dwie podstawy. Pierwszą z nich jest architektura — oryginalna, przemyślana w każdym calu i zgodna z najnowszymi trendami. Potencjalnych klientów można przyciągnąć do siebie skomplikowaną, wielopoziomową konstrukcją — ale również i minimalistyczną przestrzenią, stawiającą w centrum wystawy sam produkt (lub stojącą za nim markę). Design, który się wyróżnia, ma bowiem pewną zasadniczą cechę — budzi pytania w odbiorcy. „Co kryje się za kolejnymi ścianami wystawy?”, „Jak oni to zrealizowali na tak małej przestrzeni?”, „Dlaczego na stoiskach innych firm nie czułem się tak komfortowo i swobodnie?” — to tylko kilka z nich. Spraw, by uczestnicy targów zadali je sobie, widząc właśnie Twoją wystawę.

Drugim fundamentem sukcesu jest oddziaływanie na emocje — dostarczanie uczestnikom targów nie tylko doznań estetycznych, ale i realnych doświadczeń. Najlepiej, oczywiście, w postaci interakcji z produktem — bo nic nie budzi większego zainteresowania ofertą. Doświadczenia te warto też ubogacić technologią: ekranami LED-owymi, interaktywnymi tabletami czy rozwiązaniami VR. Ciekawe przykłady jej zastosowania znajdziesz na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-targowe-w-warszawie/.

Najlepsze stoiska targowe są niczym interaktywna strona internetowa — ale przeniesiona do świata realnego. Jeżeli w taki sposób podejdziesz do jego projektowania, możesz liczyć na sukces.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Jakie metody płatności powinien oferować Twój sklep internetowy?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce wybór odpowiednich metod płatności może być kluczowy dla sukcesu Twojego sklepu internetowego. Klienci…

Wycena spółki

Wycena spółki Wycena spółki to kluczowy element w sytuacjach, gdy dochodzi do sprzedaży przedsiębiorstwa, zmiany struktury właścicielskiej, czy…
biegły skarbowy
01 07 24

300 Plus dla rodziców uczniów. Wyprawka Szkolna 2024 – 1 Lipca Rusza Nabór Wniosków

Od 1 lipca rodzice i opiekunowie mogą składać wnioski o świadczenie "Dobry Start", które wynosi 300 zł na…
wyprawka-szkolna

Odzież gastronomiczna - klucz do komfortu i profesjonalizmu w kuchni

Odzież gastronomiczna jest nieodłącznym elementem pracy w każdej profesjonalnej kuchni. Odpowiednio dobrana nie tylko zapewnia wygodę, ale także…
odzież dla kucharzy

Coraz więcej imprez masowych, coraz więcej zagrożeń

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost liczby imprez masowych na całym świecie. Festiwale muzyczne, koncerty i mecze piłkarskie…

Szybka pożyczka bez wychodzenia z domu — kto może skorzystać z tego rozwiązania?

Idealnym klientem firmy pożyczkowej jest osoba, która potrzebuje natychmiastowej reakcji na nagłe sytuacje finansowe, jest świadoma swoich finansów,…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier