Z tego artykułu dowiesz się:

Choć zdaniem wielu świat marketingu już dawno przeniósł się do internetu, branżowe targi wciąż pozostają jednym z najlepszych sposobów na to, aby przedstawić swoją markę szerszemu gronu odbiorców. I to takich, którzy mogą być realnie zainteresowani jej ofertą. Najpierw jednak trzeba ich do siebie przyciągnąć — podpowiadamy, jakie ekspozycje cieszą się największym zainteresowaniem bywalców targów!

Jak przyciągnąć uwagę na targach? Na pierwszym miejscu — zadbaj o lokalizację stoiska

Zanim przedstawimy kilka pomysłów na aranżację stoiska, zatrzymajmy się przy samej przestrzeni targowej. Trzeba powiedzieć jasno — nawet najciekawsze, najbardziej angażujące stoisko nie zwróci na siebie uwagi odbiorcy, jeśli pozostanie ukryte przed jego wzrokiem. A na dużych eventach, gdzie o jego uwagę rywalizuje kilkudziesięciu wystawców — o to nietrudno.

Z zasady najbardziej atrakcyjną lokalizacją stoiska jest samo centrum przestrzeni targowej — czyli punkt, obok którego każdy uczestnik przechodzi przynajmniej kilka razy w ciągu całego eventu. Ekspozycje położone bliżej wejścia również cieszą się sporym zainteresowaniem — pod warunkiem że są w stanie błyskawicznie przyciągnąć uwagę i zagospodarować czas uczestników, którzy prawdopodobnie chcieliby odwiedzić także i inne standy.

A czy stoisko ulokowane na szarym końcu hali targowej ma szansę na sukces? Część uczestników może do niego nigdy nie trafić — a tym, którzy tam dotrą, może już doskwierać zmęczenie. Z drugiej jednak strony — wystawiając się na końcu ścieżki targowej masz szansę „przechwycić” uwagę uczestników, którzy do tej pory nie znaleźli idealnej dla siebie oferty.

Stoisko, które angażuje — czyli klucz do targowego sukcesu

Czy stoisko, którego centralnym punktem jest standardowy roll-up — ewentualnie nieco większa ścianka reklamowa — wyróżni się spośród konkurencyjnych ekspozycji? Prawdopodobnie nie. Przykucie uwagi odbiorcy wymaga czegoś więcej — wystarczy spojrzeć na ekspozycje zdobywające pierwsze nagrody na eventach niemieckich, francuskich czy rodzimych Targach Poznańskich. To małe dzieła „targowej sztuki” — łączące skuteczną prezentację marki i jej produktów, design bazujący na DNA danej firmy oraz innowacyjne technologie.

Przykłady takich właśnie stoisk znajdziesz na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-wystawowe/ — w portfolio jednego z liderów polskiego (i nie tylko) designu targowego.

Jak wskazują projektanci ze Smart Design Expo (https://smartdesign-expo.com/), sukces stoiska targowego ma dwie podstawy. Pierwszą z nich jest architektura — oryginalna, przemyślana w każdym calu i zgodna z najnowszymi trendami. Potencjalnych klientów można przyciągnąć do siebie skomplikowaną, wielopoziomową konstrukcją — ale również i minimalistyczną przestrzenią, stawiającą w centrum wystawy sam produkt (lub stojącą za nim markę). Design, który się wyróżnia, ma bowiem pewną zasadniczą cechę — budzi pytania w odbiorcy. „Co kryje się za kolejnymi ścianami wystawy?”, „Jak oni to zrealizowali na tak małej przestrzeni?”, „Dlaczego na stoiskach innych firm nie czułem się tak komfortowo i swobodnie?” — to tylko kilka z nich. Spraw, by uczestnicy targów zadali je sobie, widząc właśnie Twoją wystawę.

Drugim fundamentem sukcesu jest oddziaływanie na emocje — dostarczanie uczestnikom targów nie tylko doznań estetycznych, ale i realnych doświadczeń. Najlepiej, oczywiście, w postaci interakcji z produktem — bo nic nie budzi większego zainteresowania ofertą. Doświadczenia te warto też ubogacić technologią: ekranami LED-owymi, interaktywnymi tabletami czy rozwiązaniami VR. Ciekawe przykłady jej zastosowania znajdziesz na https://smartdesign-expo.com/landing/stoiska-targowe-w-warszawie/.

Najlepsze stoiska targowe są niczym interaktywna strona internetowa — ale przeniesiona do świata realnego. Jeżeli w taki sposób podejdziesz do jego projektowania, możesz liczyć na sukces.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Zastosowanie laktozy w proszku w różnych branżach

Laktoza, naturalny cukier obecny w mleku, posiada szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle farmaceutycznym, jak i spożywczym. W postaci…

Franczyza gastronomiczna – wszystko, co musisz wiedzieć przed jej podjęciem

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w gastronomii, musisz zbudować reputację lokalu. Początek może być trudny. Klienci preferują miejsca, które…
franczyza-gastronomiczna

Szybka pożyczka bez wychodzenia z domu — kto może skorzystać z tego rozwiązania?

Idealnym klientem firmy pożyczkowej jest osoba, która potrzebuje natychmiastowej reakcji na nagłe sytuacje finansowe, jest świadoma swoich finansów,…

Ecommerce B2B - rewolucja w handlu między firmami

Współczesny rynek handlu elektronicznego nieustannie się rozwija, a segment ecommerce B2B (Business to Business) zyskuje na znaczeniu, stając…

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier