3 min. czytania

Dotacja na pompy ciepła. Wniosek o dopłatę krok po kroku

pompa ciepła
Autor
Adam Adamski
Opublikowano
29 03 23
Z tego artykułu dowiesz się:

Dotacja na pompy ciepła w ramach programu „Mój Prąd” cieszy się tak dużym zainteresowaniem, że nabór wniosków kończył się przed terminem. Przedstawiamy jak złożyć wniosek o dopłatę krok po kroku.

„Mój Prąd” to rządowy program, który jest tak popularny, że często nabór wniosków kończył się przed terminem. Wszystko dlatego, że wyczerpywał się budżet. Kolejna odsłona programu prawdopodobnie też zakończy się wcześniej.

Dopłata do pompy ciepła

Piąta edycja programu, rozpoczynająca się w kwietniu 2023 obejmuje dofinansowanie do pompy ciepła, a także kolektora fotowoltaicznego. Wniosek o dopłatę warto złożyć już na początku bo pieniędzy może szybko zabraknąć. Jak wypełnić wniosek? Oto instrukcja krok po kroku

Wniosek o dofinansowanie – instrukcja

Pieniądze na pompę ciepła w ramach programu „Mój prąd” można otrzymać po złożeniu prawidłowo wypełnionego wniosku. Kolejna edycja programu rusza w kwietniu. Szczegóły są jeszcze ustalane. To co wiadomo na ten moment, to informacja, że pieniądze będzie można otrzymać nie tylko na pompy ciepła ale także na kolektory fotowoltaiczne. Istnieje też duża szansa, że wnioski nie będą zmienione.

Dofinansowanie w ramach Mój Prąd

Wnioski o dofinansowanie do pomp ciepła można było złożyć wyłącznie online poprzez Generator Wniosków o Dofinansowanie. Na początku trzeba utworzyć konto w systemie. Zalogowanie się do systemu daje dostęp do formularzy wniosków gotowych do wypełnienia. Istotne, by wypełnione wnioski były być podpisane elektronicznie i przesłane do NFOŚiGW. Nie ma możliwości przesłania wniosku w wersji papierowej, pomimo że system GWD daje taką możliwość. Składanie wniosków w wersji papierowej zarezerwowane jest dla innych programów realizowanych w NFOŚiGW.

Gdy przejdziemy ten krok, na ekranie pojawi się rejestr wniosków. Trzeba wybrać opcję NOWY WNIOSEK O DOFINANSOWANIE. Wybieramy rodzaj wniosku: Mój Prąd, piąta edycja, nabór 2023. Na koniec klikamy w Zapisz i przejdź do edycji. Przy wypełnianiu wniosku trzeba pamiętać o tym, że pola zaznaczone na czerwono muszą być obowiązkowo uzupełnione. Gdy dane są prawidłowe, rubryka zmieni kolor. Trzeba też będzie wpisać datę, od kiedy Operator Sieci Dystrybucyjnej zarejestrował wniosek o przyłączenie mikroinstalacji.‌ Jeśli takiego wniosku nie dołączymy, mamy 10 dni na jego uzupełnienie.

CZYTAJ TAKŻE: Program „Moje Ciepło” już działa. Jak dostać pieniądze na pompę ciepła?

W piątej edycji programu Mój Prąd obok instalacji PV, magazynów energii, magazynów ciepła, znajdą się także pompy ciepła i kolektory fotowoltaiczne. Następnie konieczne jest wpisanie dokładnych danych urządzenia, zgłaszanego do dofinansowania. Po wyliczeniu iw pisaniu odpowiedniej kwoty dofinansowania klikamy w dalej.

Wniosek o dofinansowanie

Na koniec potwierdzamy oświadczenia zawarte przy wniosku. Jeśli jakieś pominiemy, wniosek nie będzie mógł być złożony. Wnioskodawca nie otrzymuje od NFOŚiGW żadnego dokumentu potwierdzającego zwarcie umowy. Elektroniczne podpisana umowa przez osoby upoważnione ze strony NFOŚiGW dołączona jest do wnioski złożonego przez Wnioskodawcę – tłumaczy NFOŚiGW.

Na sam koniec dodajemy załączniki. Jeśli jest ich więcej, trzeba je zeskanować do jednego pliku. Po kliknięciu ZAPISZ, system zweryfikuje wniosek w podstawowym zakresie. Jeśli jest poprawny pojawi się komunikat „wniosek został zwalidowany poprawnie”. Gdy są błędy, trzeba je poprawić.

Ale to jeszcze nie wszystko. Wniosek trzeba podpisać. Można to zrobić poprzez profil zaufany lub cyfrowy podpis kwalifikowany. Wniosek wysyła się elektronicznie przez ePUAP.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier