Biedronka ogłosiła właśnie szerszą współpracę z Pocztą Polską. Jej efekty będą widoczne w pierwszym kwartale 2022 roku – informuje Jeronimo Martins. Automaty będą działały pod marką Pocztex. Do końca pierwszej połowy przyszłego roku automaty paczkowe przy sklepach Biedronka pojawią się w 750 lokalizacjach.
Biedronka szacuje, że na „strategicznej współpracy” sieci z operatorem pocztowym skorzysta każdego dnia ponad 4 mln klientów. Ma tutaj na myśli zarówno osoby, które będą chciały odebrać jak i nadając przesyłkę. Urządzenia staną na parkingach w bezpośrednim sąsiedztwie sklepów. Każde z urządzeń będzie wyposażone w dotykowy ekran oraz terminal płatniczy. Transakcje będzie można realizować zarówno za pomocą karty płatniczej jak również systemu Blik.
Automaty paczkowe przy sklepach Biedronka będą wyposażone ułatwienia dostępu dla osób niedowidzących oraz niewidomych. Klawiatura będzie oznaczona alfabetem Braille’a. Dodatkowo działać będzie głosowa obsługa klienta.
CZYTAJ TAKŻE: Startuje usługa e-doręczenia
- „Dzięki rozszerzeniu dotychczasowej współpracy z Pocztą Polską nasi klienci będą mogli w trakcie codziennych zakupów odbierać i nadawać paczki, wykorzystując wygodne i nowoczesne urządzenia. W połowie przyszłego roku ta możliwość będzie dotyczyć niemalże co czwartej placówki sieci Biedronka” - mówi dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami sieci Biedronka, Przemysław Jurowicz
Wiadomo już, że nowe urządzenia pod marką „Pocztex Automat”, które pojawią się przy sklepach Biedronka, będą występowały w czterech kolorach. W komunikacie wspomniano o écru, popielatym, czerwonym oraz zielonym. Operator tłumaczy tę różnorodność koniecznością swobodnego dopasowania urządzenia do konkretnej lokalizacji. W przypadku obiektów zabytkowych stosowana będzie indywidualna kolorystyka.
Automaty paczkowe będą występowały w dwóch wariantach pojemnościowych – 60, a także 80 skrytek. To oznacza, że tam gdzie ruch jest większy, staną bardziej pojemne urządzenia.
Współpraca z Biedronką wpisuje się w ambitne plany państwowej spółki, która zamierza mocno inwestować w tego typu urządzenia.
„Rozwijamy sieć własnych automatów paczkowych, bo chcemy być jeszcze bardziej konkurencyjni zarówno dla odbiorców indywidualnych, jak i naszych partnerów biznesowych. (...) Spośród 2000 naszych urządzeń co najmniej 750 stanie w przyszłym roku przy sklepach sieci Biedronka” -powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej. Obsługę urządzeń ma wspierać dedykowana im aplikacja mobilna, która pozwoli na nadawanie, a także śledzenie oraz odbiór przesyłek. Na podobne rozwiązania zdecydowała się już konkurencja państwowej spółki.
Poczta Polska już w lipcu br. ogłosiła, że poszukuje lokalizacji dla przeszło 2000 automatów. Jak się właśnie okazało, prawie połowa z nich stanie przy popularnych dyskontach. W wielu miastach, sklepy tej marki znajdują się w strategicznych lokalizacjach. Często można je spotkać przy dużych osiedlach, a także w pobliżu centrum miast. Jak pokazuje doświadczenie firm, obok których znajdują się tego typu automaty, ma to wpływ na liczbę klientów oraz obroty. Na tym biznesie niewątpliwe skorzysta także sieć dyskontów.