Nowa wersja aplikacji to nic innego jak realizacja idei (a niebawem także obowiązku) wdrażania e-faktur dla mikrofirm. Wdrożony właśnie program umożliwia m.in. powiązanie istniejącego konta z KSeF i co ważne wystawianie faktur w tym systemie.
Działa on również w drugą stronę, czyli umożliwia odbieranie faktur z systemu oraz przenoszenie ich bezpośrednio do ewidencji VAT. Nie ma przy tym konieczności ręcznego przepisywania danych – zapewnia ministerstwo finansów.
Aplikacja e-Mikrofirma jest dostępna w Elektronicznym Urzędzie Skarbowym e-US. Konieczne jest jednak wcześniejsze zalogowanie do systemu. Całość znajduje się pod tym linkiem.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny. Jego podstawową funkcją jest wystawianie, odbieranie, a także przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
Warto pamiętać, że od 1 stycznia 2022 roku korzystanie i fakturowanie poprzez Krajowy System e-Faktur to rozwiązanie całkowicie dobrowolne. „W początkowym okresie faktury ustrukturyzowane funkcjonują w obrocie gospodarczym jako jedna z dopuszczanych form dokumentowania transakcji obok faktur papierowych i faktur elektronicznych” – tłumaczy Ministerstwo Finansów.
Zgodnie z decyzją Rady Unii Europejskiej, fakturowanie elektroniczne w Polsce może być obowiązkowe od 1 stycznia 2024 roku. Pisaliśmy o tym terminie szerzej w tym artykule w Magazynie Firma. Ministerstwo Finansów zachęca, aby już dzisiaj przedsiębiorcy zapoznali się z kolejnym etapem transformacji cyfrowej w fakturowaniu.
Póki co, jak pisaliśmy w czerwcu, polskie firmy nie spieszą się do przechodzenia z dotychczasowych form fakturowania na system KSeF.