2 min. czytania

Copywriting – jak pisać, żeby zaciekawić?

copywriting
Autor
redakcja
Opublikowano
05 01 23
Z tego artykułu dowiesz się:

Niespodzianki w nagłówkach działają, ponieważ ludzkie mózgi lubią nowości. W porównaniu z oczekiwanymi przyjemnymi wydarzeniami, nieprzewidziane przyjemne rzeczy jeszcze bardziej „podkręcają” ośrodki przyjemności w naszych mózgach. Tym samym niespodzianki okazują się o wiele bardziej stymulujące i szybciej przykuwają naszą uwagę niż rzeczy, które dobrze znamy, a nawet bardzo lubimy. To wyjaśnia, dlaczego ludzie mogą podświadomie przedkładać nieoczekiwane doświadczenie nad coś, czego chcą.

Ciekawość

Istnieje zjawisko psychologiczne, które można skutecznie wykorzystać, zwane luką ciekawości, czyli luką między czymś, co dana osoba wie, a tym, co chce wiedzieć. Ludzie zaczynają odczuwać pewnego rodzaju deprywację, gdy zauważają lukę w swojej wiedzy. Więcej wskazówek dla copywriterów na: http://przedsiebiorczosc-48h.pl/category/marketing-i-sprzedaz/.

Można wywołać to uczucie, podając tylko trochę informacji. Gdy dana osoba wie trochę, będzie chciała dowiedzieć się więcej i uzupełnić brakujące informacje, aby poczuć się lepiej. Mając to na uwadze, spróbuj „zalać pompę”, podając czytelnikom intrygujące (choć niekompletne) informacje w nagłówku, mówiąc im wystarczająco dużo, aby wzbudzić ich ciekawość, ale nie na tyle, aby zdradzić swoją historię.

Negatywy

Wszyscy wiedzą, że superlatywy, takie jak „najlepszy”, „najlepszy” i „największy”, są skuteczne w nagłówkach, ale czasami superlatywy negatywne, takie jak „najgorszy”, mają jeszcze większą moc. Być może dzieje się tak dlatego, że negatywy są nieoczekiwane w porównaniu z pozytywami, a zatem powodują zaskoczenie. Poza tym negatywy są potężne w wykorzystywaniu ludzkich niepewności. Używanie słów takich jak „nie”, „przestań” i „unikaj” często działa dobrze, ponieważ każdy chce wiedzieć, czy jest coś, co powinien przestać robić. To, czego ludzie naprawdę chcą, to poczucie przewidywalności i porządku w swoim życiu. Każdy chce mieć kontrolę nad swoim światem. Dlatego szukają sekretów, wskazówek, zasad, podpowiedzi, praw i systemów, które obiecują zaprowadzić porządek i nadać rzeczom lepszy sens.

Masz tylko sekundy, aby przyciągnąć uwagę czytelnika, dlatego tak ważne są angażujące nagłówki. Nagłówek musi dostarczać wysokiej jakości treści w krótkim zdaniu, dlatego ważne jest, aby połączyć się z czytelnikiem, dać efekt wizualny i przekonać odbiorców do kliknięcia. Równie ważne jest, aby nagłówek był adekwatny do treści. W przeciwnym razie szybko stracisz czytelnika.

To Cię zainteresuje

Składki ZUS im niestraszne. Dlaczego przedsiębiorcy wolą JDG od spółki?

Dlaczego jednoosobowa działalność gospodarcza jest lepsza od spółki? Skąd wśród internetowych guru biznesowych taka niechęć do jednoosobowych działalności…
360ksiegowosc

Wreszcie wygrała ergonomia. Zakładanie konta firmowego bez zbędnych formalności

Biznes to nie tylko pasja, współpraca i konsekwencja w działaniu, ale także… formalności, które czasem mogą przytłaczać. Dzięki…
credit agricole

Profesjonalna odzież dla gastronomii – jak wybrać uniform dla kucharza?

Praca w gastronomii nie należy ani do łatwych, ani lekkich. To wymagające zajęcie, w którym poza umiejętnościami kulinarnymi…

Majówkowe gadżety dla klientów - 4 propozycje

Majówka to symboliczne rozpoczęcie sezonu turystycznego, ale także okazja dla wielu innych branż na spotkania z klientami. Zapraszając…

Jak system rezerwacji online może pomóc w pracy channel managera?

Sprawne zarządzanie obiektem noclegowym to niełatwe zadanie. Na szczęście, nowoczesne technologie przychodzą nam z pomocą. Przykładem jest mobilna…

Finansowanie aut firmowych - jakie są ich rodzaje?

Posiadanie floty samochodowej jest bardzo istotne z punktu widzenia większości firm. Pojazdy firmowe są wykorzystywane do realizacji usług…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier