Obecnie wiele osób myśli o sprzedaży online ze względu na pandemię COVID-19 i wynikający z niej wpływ na biznes. Małe i średnie firmy mogą mieć ograniczenia w godzinach otwarcia. Sprzedaż internetowa działa 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu przez cały rok.
Internet ma wpływ na ponad 80% całej sprzedaży detalicznej w Polsce, a odsetek ten rośnie z roku na rok, więc brak obecności w sieci z katalogiem produktów oznacza, że trudniej jest odnieść sukces i zwiększyć sprzedaż.
Rozpoczęcie działalności online może oznaczać znacznie niższe koszty rozpoczęcia w porównaniu do sprzedaży tradycyjnej. Jednak nie daj się zwieść, to nie jest darmowe, a plan i budżet są niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Obecni sprzedawcy detaliczni rozważający rozpoczęcie sprzedaży online powinni również przyjrzeć się temu, co robią ich konkurenci w Internecie.
Zatem rozpoczęcie pracy oznacza przeprowadzenie pewnych badań, aby być najlepiej poinformowanym i gotowym do ruszenia do przodu.
https://magazynfirma.pl/co-to-sa-raje-podatkowe/
Poświęć trochę czasu na ułożenie planu. Oto kilka kwestii związanych z planowaniem, które należy wziąć pod uwagę. Pamiętaj, że biznesplan nie musi być skomplikowany i jest to proces ciągły. Oznacza to, że plan będzie się zmieniał i poprawiał wraz z upływem czasu i doświadczeniem.
Korzystając z istniejącej usługi, takiej jak eBay lub Allegro, zapłacisz opłaty za wystawienie swoich produktów, a także „prowizję od ceny końcowej”, która jest procentem ceny sprzedaży. Dobrze jest mieć status super sprzedawcy, jednak im więcej sprzedajesz, tym koszty stają się naprawdę wysokie i istnieją ograniczenia dotyczące tego, co możesz zrobić. Aby konkurować, twoja firma musi być obecna w Internecie i być w stanie dotrzeć do wielu kanałów.
W przeszłości dość powszechne było kupowanie lub pobieranie oprogramowania sklepu internetowego typu open source, zlecanie deweloperowi zbudowania sklepu i samodzielnego znalezienia miejsca, w którym mógłby go hostować. Istnieją plusy i minusy, ale nie jest to darmowe, chociaż oprogramowanie może być darmowe, a hosting tani, mają one też inne konsekwencje finansowe. Początkowy koszt kompilacji będzie wyższy w przypadku oprogramowania typu open source ze względu na konieczność jego dostosowywania, a długoterminowe koszty utrzymania i zarządzania mogą być bardzo wysokie (często nawet 50% początkowego kosztu rocznie).
Lepiej użyj w pełni hostowanego rozwiązania eCommerce, dostosowanego dla małych przedsiębiorców otwierających swój sklep internetowy. Jest wiele do wyboru, a szybkie wyszukiwanie w Google na temat „hostowanego handlu elektronicznego” pozwala znaleźć wiele firm oferujących pakiet. Hostowane rozwiązania są ogólnie oparte na zastrzeżonym oprogramowaniu, ale konfiguracja i konserwacja są znacznie łatwiejsze, ponieważ dostawca hostingu jest odpowiedzialny za jego utrzymanie. Główne zalety takiego sklepu internetowego to znany stały miesięczny koszt obejmujący oprogramowanie, hosting, konserwację, aktualizacje i wsparcie. Systemy te są często budowane tak, aby były bardziej przyjazne dla użytkownika dla osób o mniejszych umiejętnościach technicznych. Niektórzy dostawcy pobierają opłatę, oprócz miesięcznych opłat za pakiet, w oparciu o twoje przychody lub obroty każdego miesiąca. Dlatego otwierając sklep internetowy, należy zwrócić na to uwagę. Otwarcie sklepu internetowego nie jest więc darmowe, ale koszt sklepu internetowego nie musi być też bardzo wysoki.