Z tego artykułu dowiesz się:

Obecnie wiele osób myśli o sprzedaży online ze względu na pandemię COVID-19 i wynikający z niej wpływ na biznes. Małe i średnie firmy mogą mieć ograniczenia w godzinach otwarcia. Sprzedaż internetowa działa 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu przez cały rok.

Internet ma wpływ na ponad 80% całej sprzedaży detalicznej w Polsce, a odsetek ten rośnie z roku na rok, więc brak obecności w sieci z katalogiem produktów oznacza, że ​​trudniej jest odnieść sukces i zwiększyć sprzedaż.

Koszty i problemy ze sprzedażą online

 Rozpoczęcie działalności online może oznaczać znacznie niższe koszty rozpoczęcia w porównaniu do sprzedaży tradycyjnej. Jednak nie daj się zwieść, to nie jest darmowe, a plan i budżet są niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Obecni sprzedawcy detaliczni rozważający rozpoczęcie sprzedaży online powinni również przyjrzeć się temu, co robią ich konkurenci w Internecie.

Zatem rozpoczęcie pracy oznacza przeprowadzenie pewnych badań, aby być najlepiej poinformowanym i gotowym do ruszenia do przodu.

https://magazynfirma.pl/co-to-sa-raje-podatkowe/

Strategia i plan eCommerce

Poświęć trochę czasu na ułożenie planu. Oto kilka kwestii związanych z planowaniem, które należy wziąć pod uwagę. Pamiętaj, że biznesplan nie musi być skomplikowany i jest to proces ciągły. Oznacza to, że plan będzie się zmieniał i poprawiał wraz z upływem czasu i doświadczeniem.

  • Upewnij się, że znasz swój rynek – kto kupi twój produkt?
  • Wielokanałowość wprowadzania na rynek (np. sklep internetowy, eBay, Allegro, sklep na Facebooku) – udowodniono, że poprawia to wyniki nawet o 400%;
  • Logistyka – magazynowanie, pakowanie, wysyłka i zwroty;
  • Płatności i zwroty – obsługa płatności i sposoby ich akceptacji;
  • Zgodność ze standardem bezpieczeństwa danych i kart płatniczych (PCI DSS);
  • Łatwy w użyciu proces zakupu;
  • Kampanie marketingowe i ich wymagania (w tym marketing w wyszukiwarkach).

Jakie są dostępne opcje założenia sklepu internetowego i ile tak naprawdę kosztują?

Korzystając z istniejącej usługi, takiej jak eBay lub Allegro, zapłacisz opłaty za wystawienie swoich produktów, a także „prowizję od ceny końcowej”, która jest procentem ceny sprzedaży. Dobrze jest mieć status super sprzedawcy, jednak im więcej sprzedajesz, tym koszty stają się naprawdę wysokie i istnieją ograniczenia dotyczące tego, co możesz zrobić. Aby konkurować, twoja firma musi być obecna w Internecie i być w stanie dotrzeć do wielu kanałów.

W przeszłości dość powszechne było kupowanie lub pobieranie oprogramowania sklepu internetowego typu open source, zlecanie deweloperowi zbudowania sklepu i samodzielnego znalezienia miejsca, w którym mógłby go hostować. Istnieją plusy i minusy, ale nie jest to darmowe, chociaż oprogramowanie może być darmowe, a hosting tani, mają one też inne konsekwencje finansowe. Początkowy koszt kompilacji będzie wyższy w przypadku oprogramowania typu open source ze względu na konieczność jego dostosowywania, a długoterminowe koszty utrzymania i zarządzania mogą być bardzo wysokie (często nawet 50% początkowego kosztu rocznie).

Lepiej użyj w pełni hostowanego rozwiązania eCommerce, dostosowanego dla małych przedsiębiorców otwierających swój sklep internetowy. Jest wiele do wyboru, a szybkie wyszukiwanie w Google na temat „hostowanego handlu elektronicznego” pozwala znaleźć wiele firm oferujących pakiet. Hostowane rozwiązania są ogólnie oparte na zastrzeżonym oprogramowaniu, ale konfiguracja i konserwacja są znacznie łatwiejsze, ponieważ dostawca hostingu jest odpowiedzialny za jego utrzymanie. Główne zalety takiego sklepu internetowego to znany stały miesięczny koszt obejmujący oprogramowanie, hosting, konserwację, aktualizacje i wsparcie. Systemy te są często budowane tak, aby były bardziej przyjazne dla użytkownika dla osób o mniejszych umiejętnościach technicznych. Niektórzy dostawcy pobierają opłatę, oprócz miesięcznych opłat za pakiet, w oparciu o twoje przychody lub obroty każdego miesiąca. Dlatego otwierając sklep internetowy, należy zwrócić na to uwagę. Otwarcie sklepu internetowego nie jest więc darmowe, ale koszt sklepu internetowego nie musi być też bardzo wysoki.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Jak zwiększyć sprzedaż w małej firmie? Sprawdzone strategie na kryzys i konkurencję

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, gdzie konkurencja jest zacięta, a kryzysy potrafią zaskoczyć z dnia na dzień, zwiększenie…

Przyszłość PrestaShop: Czego spodziewać się w kolejnych aktualizacjach?

Przyszłość PrestaShop zapowiada się ekscytująco, z naciskiem na nowe technologie i dostosowanie do zmieniających się trendów w e-commerce.…

Przewodnik po rejestracji firmy – CEIDG vs. KRS

Rejestracja firmy to jeden z najważniejszych kroków przy zakładaniu działalności gospodarczej. W Polsce przedsiębiorcy mają do wyboru dwa…
ceidg

Sztuczna inteligencja w małej firmie: 7 darmowych (i legalnych) narzędzi AI, które odmienią Twoją codzienność

Jeszcze kilka lat temu na myśl o sztucznej inteligencji widzieliśmy humanoidalne roboty lub hollywoodzkie scenariusze. Dziś AI to…
sztuczna inteligencja

Rozwiązania omnichannel w e-commerce. Jak zintegrować różne kanały komunikacji?

Coraz więcej klientów oczekuje, że będą mogli kontaktować się z firmą w wygodny dla siebie sposób – przez…

Jakie metody płatności powinien oferować Twój sklep internetowy?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce wybór odpowiednich metod płatności może być kluczowy dla sukcesu Twojego sklepu internetowego. Klienci…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier