To, co może zniechęcać wiele osób myślących o własnym sklepie w internecie, to cała otoczka logistyczna. Magazynowanie, pakowanie, wysyłka i do tego stres spowodowany telefonami od klientów z pytaniem – „kiedy będzie paczka”? Okazuje się, że polska platforma sprzedażowa, chce wziąć na siebie przechowywanie, zapakowanie i dostawę produktów. Mało tego – chce obsługiwać klienta na odcinku realizacji zamówień.
Po co to wszystko? Najwyraźniej Allegro, chce przyciągnąć do siebie liczne podmioty e-commerce. Zatem przed nami ciekawe połączenie, które zawarliśmy w tytule Allegro i logistyka.
Allegro na poważnie chce pokazać swoim klientom, że może w maksymalnym stopniu ułatwić logistykę prowadzenia sklepu w sieci. W naszej skromnej opinii brzmi to jak propozycja biznesowego środka wywołującego silne uzależnienie. Inaczej rzecz mówiąc, ktoś tu chce nas rozpieścić. Skoro jest łatwiej, to dlaczego mam szukać innych rozwiązań? Całkiem możliwe, że właśnie na tym zależy spółce. I prawdopodobnie to bardzo dobry trop. E-sklep nie wpadnie na pomysł szukania innych kanałów sprzedaży – i to może być pewien minus takiego postawienia sprawy. Dla sprzedającego oczywiście.
CZYTAJ TAKŻE: Automat paczkowy Allegro. Co zrobić by stanął obok Twojej firmy?
Dlaczego? Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep online zupełnie przy okazji, obok innych spraw, które zabierają Twój czas, a „czarną”, logistyczną robotę zostawiasz komuś innemu. W tym czasie, kiedy produkty są pakowane i wysyłane do klienta, możesz skupić się na poszukiwaniu towaru, tworzeniu promocji, modyfikacji strony. Wizja biznesu z kanapy w tym przypadku może brzmieć kusząco.
Połączenie „Allegro i logistyka” zostało już przetestowane. Usługa One Fulfillment ma już za sobą okres pilotażu. Według deklaracji spółki, wzięło w nim udział kilkadziesiąt firm. Teraz Allegro rozpoczęło komercyjny etap rozwoju tego rozwiązania.
Firma przekonuje, że ta usługa pozwoli na szybką dostawę – najpierw od sprzedającego.
„Już ponad 80% zamówień jest realizowanych w 1-2 dni od zakupu. One Fulfillment uzupełni ten model wspierając tych sprzedawców, dla których szybki czas dostawy stanowi wyzwanie” – czytamy w komunikacie spółki.
Swoje zgłoszenia do korzystania z usługi firmy mogą zgłaszać pod linkiem: www.allegro.pl/kampania/fulfillment.Oczywiście nie będzie to usługa darmowa, ale na początek, przez miesiąc firma wchodząca w to rozwiązanie nie zapłaci ani grosza w ramach pakietu powitalnego oraz opcji wyróżnień ofert. Taka promocja ma potrwać do połowy 2022 roku.
Jak informuje Allegro, firma posiada magazyn o powierzchni 36 500 m kw. w A2 Warsaw Park. Prawie 2 800 m kw.stanowią biura oraz przestrzeń dla pracowników. „Docelowo łączna powierzchnia operacyjna magazynu Allegro z systemem wewnętrznych antresol wyniesie 65 300 m2, a zatrudnienie znajdzie 1200 osób” – czytamy w komunikacie.