Umowa, jaką Geely Holding podpisał z ElectroMobility Poland wpisuje się w szerszą strategię chińskiej grupy, zgodnie z którą udostępnia ona opracowaną przez siebie architekturę SEA także poza marki, które już znajdują się w jej portfolio. Jedną z nich będzie Izera.
Zhejiang Geely Holding Group jest największą prywatną chińską firmą, działającą w sektorze motoryzacyjnym. Zgodnie z umową Dalekowschodni partner udostępni producentowi Izery platformę SEA, która jest dedykowana do samochodów elektrycznych. To właśnie na niej ma powstać pierwszy elektryk ze stemplem „Made in Poland” na tabliczce znamionowej. Skrót SEA pochodzi od anglojęzycznej nazwy „Sustainable Experience Architecture”.
ElectroMobility Poland informuje, że spółka zamierza zbudować całą gamę modeli samochodów, które będą mieściły się w segmencie C. Pierwszym modelem jaki wyjedzie z fabryki w Jaworznie (Śląskie) ma być SUV. Na tym jednak portfolio EMP się nie skończy. Pod brandem Izera EMP będzie produkowała także także Hatchbacki. Nie wiadomo, kiedy dokładnie ruszy produkcja Izer. Konkretne daty zostaną podane do publicznej wiadomość w „odpowiednim terminie” – wynika z komunikatu.
Geely Holding wprowadził platformę SEA we wrześniu 2020 roku. Według zapewnień jej twórców, jest ona najbardziej zaawansowaną, całkowicie elektryczną i co ważne dla nowych projektów – elastyczną technologią. Zawiera zarówno elementy mechaniczne, software oraz zaawansowany cyfrowy ekosystem. „Na korzystanie z tej technologii do tej pory zdecydowały się już marki w ramach grupy Geely Holding, a marki Zeekr i Smart rozpoczęły już produkcję i sprzedaż aut opartych o platformę SEA. EMP jest pierwszą firmą spoza grupy, która będzie wykorzystywać tę technologię” – napisano w komunikacie.