Z tego artykułu dowiesz się:

Spotkania online to codzienność w wielu przedsiębiorstwach, szczególnie tych, w których część pracowników pracuje zdalnie. Ich prowadzenie w polskich firmach jest prostsze – wszyscy mówią po polsku. W międzynarodowych korporacjach lub wielojęzycznych organizacjach spotkania online wyglądają nieco inaczej – często konieczna jest na nich obecność tłumacza, realizującego tłumaczenia biznesowe online w postaci symultanicznej lub konsekutywnej. Na czym polega każdy z tych przekładów?

Na czym polega tłumaczenie symultaniczne na Zoom? Forma tłumaczeń biznesowych online

Tłumaczenie symultaniczne (pochodna przekładu ustnego) może stanowić pewną trudność dla tłumacza, dlatego tak ważny jest wybór sprawdzonego biura tłumaczeń lub wolnego strzelca, realizujących tłumaczenia biznesowe online. Polega ono na tym, że osoba tłumacząca wykonuje przekład na bieżąco, równocześnie z wypowiedzą prelegenta. Tłumaczenie symultaniczne idealnie sprawdza się przy prelekcjach przeznaczonych dla wielojęzycznej publiczności – gdy wypowiedzi należy tłumaczyć na wiele języków.

Tłumaczenia symultaniczne nadaje się na najczęściej różnych nowoczesnych platformach, np. Zoom (najpopularniejsza), Google Meet, Skype, Teams, Jitsi, Citrex. W taki sposób odbywa się coraz więcej międzynarodowych konferencji naukowych i branżowych, których uczestnikami są osoby wielu narodowości.

Jak wyglądają symultaniczne tłumaczenia biznesowe online na Zoom?

Tłumaczenia symultaniczne na Zoom to jedna z najprostszych form tłumaczeń biznesowych online. Rozpoczynają się bardzo prosto – po uruchomieniu webinaru lub spotkania gospodarz uruchamia w danej platformie specjalną opcję tłumaczenia. Tłumacze muszą szybko zareagować. Niemal natychmiastowo uruchamiają dla odpowiedniej, zainteresowanej grupy osób własne kanały audio – każdy bezpośrednio związany z przekładanym językiem. W rezultacie owi uczestnicy mogą usłyszeć przetłumaczone na bieżąco wypowiedzi w ich ojczystym języku.

Mają dwie opcje. Według pierwszej w tle będą – mimo wszystko - słyszeć oryginalne brzmienie. Druga opcja to całkowite wyciszenie prelegenta i skupiene się tylko na treściach przekazywanych w ich ojczystym języku. Nie jest ona jednak domyślna. Można ją uruchomić tylko wtedy, gdy wykupisz licencję Business, Education, Enterprise, Webinars.

Tłumaczenie symultaniczne na Zoom – jak wybrać dobrego tłumacza?

Tłumacz, który zajmuje się zawodowo tłumaczeniami symultanicznymi na Zoom, musi spełniać kilka wymagań – być zaznajomionym z nowymi technologiami oraz fachowcem w swojej dziedzinie (nie tylko danym języku, ale i branży). Ważna jest także odpowiednia organizacja. Internet jest pełen takich specjalistów, realizujących się głównie w tłumaczeniach biznesowych online. Wielu z nich pracuje w profesjonalnych biurach tłumaczeń.

Jak znaleźć dobrą firmę, specjalizującą się m.in. w tłumaczeniach symultanicznych? Przede wszystkim warto przeglądać referencje, opinie. Biuro tłumaczeń dogadamycie.pl słynie z obecności wielu tłumaczy – fachowców w różnych dziedzinach, znających słownictwo biznesowe, naukowe lub branżowe, obeznanych z Zoomem i innymi platformami.

Jak wyglądają konsekutywne tłumaczenia biznesowe online na Zoom?

Tłumaczenie konsekutywne (następcze) różni się od symultanicznego. Polega na tym, że prelegent w pewnym momencie przerywa swoją wypowiedź, czekając na jej przetłumaczenie. Tłumaczenie konsekutywne nie sprawdza się zawsze – tylko wtedy, gdy poszczególne etapy prelekcji należy przetłumaczyć tylko na jeden język. Mimo wszystko często wykorzystuje się je przy tłumaczeniach biznesowych online. Chcesz wiedzieć, czym się one charakteryzują? Sprawdź: https://dogadamycie.pl/blog/tlumaczenia-biznesowe-dla-kogo-sa-i-dlaczego-powinny-byc-wysokiej-jakosci/.

Jak wygląda taki przekład na Zoomie? Wszyscy uczestnicy spotkania (prelegent, słuchający, tłumacz) łączą się jednocześnie ze sobą. Organizator zaprasza ich za pośrednictwem linka (najczęściej) lub wpisując ich adres e-mail po kliknięciu „Invite”.

Sprawdź również, jak prowadzić kampanię marketingową w innym języku: https://wiadomosci.olsztyn.pl/kampania-marketingowa-za-granica-poznaj-skuteczne-metody/

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Przyszłość PrestaShop: Czego spodziewać się w kolejnych aktualizacjach?

Przyszłość PrestaShop zapowiada się ekscytująco, z naciskiem na nowe technologie i dostosowanie do zmieniających się trendów w e-commerce.…

Jak rozwijać mały biznes w niepewnych czasach? 6 strategii dla MŚP + praktyczne narzędzia finansowe

W czasach, gdy zmienność i ryzyko stają się codziennością, właściciele małych i średnich firm potrzebują nie tylko odwagi,…

Rozwiązania omnichannel w e-commerce. Jak zintegrować różne kanały komunikacji?

Coraz więcej klientów oczekuje, że będą mogli kontaktować się z firmą w wygodny dla siebie sposób – przez…

Prywatny śmigłowiec dla Twojej firmy: Kiedy warto zainwestować w wynajem helikoptera

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, efektywność i prestiż odgrywają kluczową…

Jakie metody płatności powinien oferować Twój sklep internetowy?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce wybór odpowiednich metod płatności może być kluczowy dla sukcesu Twojego sklepu internetowego. Klienci…

Wycena spółki

Wycena spółki Wycena spółki to kluczowy element w sytuacjach, gdy dochodzi do sprzedaży przedsiębiorstwa, zmiany struktury właścicielskiej, czy…
biegły skarbowy

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier