Z tego artykułu dowiesz się:

Jak napisać ogłoszenie sprzedaży samochodu? Przebieg, moc silnika i zapewnienie o płaczącym Niemcu to za mało. Tom Hanks wystawił na charytatywną licytację swojego… Fiata 126p, a przy okazji dał nam przykład – jak napisać porywające ogłoszenie na portal.

Jak napisać ogłoszenie sprzedaży samochodu?

Pewnie nie raz zastanawialiście się, co oprócz danych auta dopisać do ogłoszenia, by samochód szybko znalazł zainteresowanie. Zwykle wydaje nam się, że zapewnienie o bezwypadkowości, nienagannym lakierze oraz wymienionym rozrządzie wystarczy. Może i tak. Tom Hanks, a może bardziej jego współpracownicy zrobili jednak copywriterskie i marketingowe mistrzostwo świata. Sami kupilibyśmy tego malucha… tyle że kosztuje on teraz… 55,555 USD (wg stanu na piątkowe popołudnie, 4.03.2022).

Co się stało z maluchem dla Toma Hanksa?

Na razie absolutnie nic. Autko wyprodukowane w 1974 roku w Bielsku-Białej i wyremontowane gruntownie w 2017 tamże, przeżywa luksusową emeryturę. Stoi nadal na polskich blachach gdzieś w garażu w Santa Monica w Kaliforni. Rok temu przeszedł drobne, aczkolwiek konieczne naprawy serwisowe. Autorzy ogłoszenia dokładnie je opisują. Żyć nie umierać, lub jeździć nie rdzewieć. Jedyny w swoim rodzaju biały maluszek w wersji 600 z wykończeniem wnętrza w zielonej skórze wygląda zjawiskowo.

Jak maluch trafił do Toma Hanksa

Miało być o samym ogłoszeniu, ale króciutko przypomnimy historię malucha o numerach rejestracyjnych SB 0126T. Auto przyleciało do Toma Hanksa w luku bagażowym… Dreamlinera, czyli Boeinga 787 Polskich Linii Lotniczych LOT. Sama akcja była totalnie spontaniczna. Aktor podczas pobytu na Węgrzech zrobił sobie selfie z małym fiatem, które stało się viralem w polskim internecie. Grupa fanów z Polski przy udziale firm BB OldTimer Garage i Carlex Design postanowiło kupić fiata, odrestaurować i wysłać go aktorowi na 61 urodziny. Przy okazji robiąc akcję charytatywną na rzecz bielskiego szpitala. Auto w wersji „FIAT 126p Bielsko-Biała by Tom Hanks” wygląda fantastycznie. No dobrze. To teraz o samym ogłoszeniu.

Jak napisać ogłoszenie sprzedaży samochodu?

Przechodzimy do sedna. Tom Hanks sprzedaje fiacika, bo chce w ten sposób wesprzeć fundację, która pomaga weteranom. Szlachetny gest. Aby auto „wykręciło” jak najlepszą wartość, sztab specjalistów od marketingu i copywritingu przygotował wyjątkowy opis, który wraz z filmem znalazł się na tej stronie internetowej. Całe ogłoszenie ma 4,3 tysiąca znaków. Próżno szukać w polskim internecie takiego. Dlaczego?

Ogłoszenie zostało napisane zgodnie z zasadami nowoczesnego storytellingu. Czyta się je z zaciekawieniem, poznając dokładnie historię samochodu, inicjatywy fanów z Polski oraz pracę firm, które odrestaurowały Polskiego Fiata 126p.

Oprócz praktycznych informacji takich jak „Stalowe felgi w kolorze złamanej bieli 12” są montowane z oponami Dębica Passio 135/80” oraz „koło zapasowe przechowywane jest w przednim bagażniku” (hmm – fiacik nie ma tylnego przecież) znalazły się bardziej spektakularne opisy.

„Biała dwuramienna kierownica ma srebrną linię środkową i otacza prędkościomierz 80 mil na godzinę z wbudowanym wskaźnikiem poziomu paliwa”.

Wow. Wpadlibyście na to, by opisując małego fiata pisać o dwuramiennej kierownicy?Zwrócilibyście uwagę na fakt, ile auto ma na liczniku? Wreszcie – odnotowalibyście wskaźnik poziomu paliwa??? Nie chodzi o samo wypunktowanie, ale fakt, że całość ogłoszenia tworzy przyjemną do czytania historię.

„Montowany z tyłu silnik rzędowy o pojemności 594 cm3 miał fabrycznie moc 23 KM i moment obrotowy 29 Nm, w czasach, kiedy był nowy. Serwis wykonano w listopadzie 2021 r. Prace obejmowały czyszczenie i regulację gaźnika, czyszczenie zbiornika paliwa i przewodów, wymianę oleju oraz wymianę filtra paliwa, akumulatora i przewodu masowego”.

Nie wystarczy wypunktować ogłoszenia

Ekipa Hanksa nie napisała ogłoszenia – punktując poszczególne walory. A tak robi to większość polskich sprzedawców. Nie bawi się też w słowotwórstwo jak słynny polski „bezwypadek”. I co ciekawe przyznaje w tekście, że choć „na pięciocyfrowym liczniku kilometrów wskazanie pokazuje prawie 300 mil” – prawdziwy przebieg auta jest NIEZNANY! Gdyby było inaczej, zaraz ktoś odpisałby w komentarzu, że pewnie kręcony.

Warto przeczytać całe ogłoszenie i zobaczyć film, który jest jego integralną częścią. Tom Hanks to genialny aktor. Robi doskonałe show, opowiadając o polskim autku. Swoje zrobili też autorzy zdjęć i montażyści nie mamy jednak nic przeciwko, by ogłoszenie Toma Hanksa nazwać „wzorcem z Sevres” . Spróbujcie to samo z Passatem!

Post scriptum

To, co cieszy nas szczególnie, to fakt, że w ogłoszeniu Toma Hanksa znalazły się nazwy polskich firm. M.in Carlex Design, która pracowała nad wykończeniem wnętrza fiacika. Jeśli chcecie poznać jej historię, zachęcamy do przeczytania tego artykułu w blogu Biznes na Ostro.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Jak przyciągnąć uwagę uczestników na targach?

Choć zdaniem wielu świat marketingu już dawno przeniósł się do internetu, branżowe targi wciąż pozostają jednym z najlepszych…
targi

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Gadżety reklamowe dla małych i dużych firm: Gift Design jako najlepszy partner w biznesie

Niezależnie od rozmiaru Twojej firmy czy branży jej działania, na pewno zależy Ci na dotarciu do jak największego…

Jak tworzyć kreatywne smycze reklamowe dla klientów?

Smycze reklamowe są wszechstronnymi gadżetami, które mogą zostać wykorzystane w różnorodnych kampaniach promocyjnych. Planując zastosowanie takich gadżetów, trzeba…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier