Z tego artykułu dowiesz się:

Gdy mowa o pracy biurowej, to często powtarzanym błędem jest kupowanie laptopa z przesadnie rozbudowaną specyfikacją techniczną. Użytkownik dostaje komputer z potężną kartą graficzną, a… niewygodną klawiaturą, która utrudnia pracę z tekstem. O czym pamiętać przy wyborze laptopa do pracy biurowej?

Laptop do pracy biurowej, czyli jakiej?

Nie istnieje jedna, uniwersalna definicja tego typu pracy. Oczywiście można wskazywać na to, że jest ona wykonywana w firmie, jednak nie zawsze jest to zgodne ze stanem faktycznym. Czasem trzeba zabrać urządzenie do klienta, któremu na przykład chcemy — w formie prezentacji — pokazać efekty podejmowanych przez naszą firmę działań.

Praca biurowa może ograniczać się do szeregu działań na arkuszach tekstowych i kalkulacyjnych, ale może być też związana z koniecznością surfowania po sieci i prostą obróbką grafik. To zadania, które leżą w obowiązkach większości Social Media Managerów. 

Pod wieloma względami praca biurowa może być też związana z pracą z dedykowanymi aplikacjami. Można tu wskazać na przykład na księgowe, radców prawnych, ale i inżynierów czy architektów, którzy pracują z wymagającym oprogramowaniem. 

Urządzenie, które pogodzi wszystkie te wymagania, powinno spełniać szereg jasno określonych cech. Pod wieloma względami musi to być komputer uniwersalny, czyli taki, który nie ma jednego ogromnego atutu (na przykład najnowszej karty graficznej), ale raczej składa się z rozwiązań, jakie każdy użytkownik zaakceptuje i doceni. Jakie cechy są kluczowe?

Idealny laptop do biura

Bardzo dużą rolę odgrywa jakość matrycy. Będziemy wpatrywali się w nią przez wiele godzin w ciągu dnia. Powinna więc wspierać różne tryby obsługi kolorów, a także wyróżniać się możliwie jak najszybszym odświeżaniem. Im większa częstotliwość wyrażona w hercach (Hz), tym nas wzrok mniej się zmęczy.

Kolejną kwestią, którą warto poruszyć, jest czas pracy urządzenia na jednym cyklu ładowania. Na tym polu szczególnie wyróżniają się urządzenia od Apple. Dość często zdarza się, że nawet podstawowy MacBook Air wytrzyma na jednym cyklu ładowania nawet i 12 godzin.

Oczywiście wybrane urządzenia z ekosystemu Windows także zasługują tutaj na uwagę. Szacuje się, że przy odpowiednim zarządzaniu energią i procesami tła, niektóre z laptopów mogą zbliżyć się nawet do 15 godzin. Oczywiście nie zawsze oznacza to pracę pod pełnym obciążeniem, z czego warto sobie zdawać sprawę. 

Powinniśmy poświęcić też odpowiednio dużo uwagi dyskowi twardemu. Nowoczesne laptopy do biura raczej nie korzystają już z nośników eMMC, które jeszcze kilka lat temu były bardzo popularne w niższej półce cenowej. Obecnie mamy do wyboru już tylko nośniki HDD oraz SSD.

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że dyski SSD są po prostu nowocześniejsze i szybsze. Dlaczego szybki dysk ma tak duże znaczenie? Ponieważ pozytywnie wpływa on na czas uruchamiania się systemu operacyjnego, a także aplikacji, z jakich korzystamy: od przeglądarki po rozbudowane aplikacje do edycji wideo. 

Klawiatura i pamięć RAM to kolejne elementy, których nie powinno się lekceważyć. Nie istnieje jedna, uniwersalna klawiatura. Lepiej upewnić się, że ta, z której korzystamy, jest dla nas po prostu komfortowa. Spróbujmy napisać jakiś krótki tekst. Jeśli uznamy, że jest ona dla nas komfortowa, to będzie to o wiele ważniejsza przesłanka niż czytanie dziesiątek recenzji, które przecież opisują wrażenia zupełnie innych osób. 

Pamięć RAM. Jeśli korzystamy z MacOS, 8 GB to próg minimum. W ekosystemie Windows ta wartość również powinna się sprawdzić. Jeśli jednak korzystamy z zasobożernych aplikacji, lepiej zainwestować w 16, a nawet 32 GB.

Laptop do firmy: ile trzeba wydać?

Ceny ciekawych urządzeń z Windows zaczynają się od około 3-4 tysięcy złotych. Do pracy z arkuszami i edytorami tekstu w pełni wystarczy urządzenie za około dwa tysiące złotych. Jeśli chcemy rozpocząć swoją przygodę z MacOS, musimy liczyć się z wydatkiem zbliżonym do 4,5 tysiąca złotych za podstawowego MacBooka Air. 

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Wykorzystanie nadmiaru przestrzeni magazynowej - strategie i pomysły

Elastyczność w zarządzaniu przestrzenią magazynową staje się kluczowym elementem efektywnej logistyki. Firmy często stoją przed wyzwaniem, jak efektywnie…
przestrzeń magazynowa
07 03 24

Kradzież IP – czym grozi i jak się przed nią uchronić? [KONKRETNE ROZWIĄZANIA]

Dbasz o to, żeby numer Twojego dowodu nie dostał się w niepowołane ręce, prawda? A co z numerem…

Czy wdrożenie elektronicznych cenówek jest naprawdę opłacalne?

Elektroniczne cenówki stają się coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych, mniej trwałych etykiet cenowych wykonanych z papieru. W dzisiejszym…

Kasa fiskalna 2024. Kto nie musi mieć kas fiskalnej? PEŁNA LISTA

Kasa fiskalna to nieodłączny element wielu biznesów. Są jednak takie, kiedy kasa fiskalna nie jest potrzebna. Kto nie…
kasa fiskalna

Jeśli nie skonto, to co? Finansowe alternatywy dla spedycji

W warunkach gospodarczej niepewności i spadków popytu na frachty, których branża TSL doświadcza od kilkunastu miesięcy, gotowość do…
skonto

Zapotrzebowanie na system ERP w branży usługowej

W branży usługowej, w której szybkość reakcji, elastyczność i skuteczność zarządzania relacjami z klientami jest motorem napędowym sukcesu,…
system ERP

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier