Z tego artykułu dowiesz się:

Elektroniczne cenówki stają się coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych, mniej trwałych etykiet cenowych wykonanych z papieru. W dzisiejszym artykule sprawdzimy, czym wyróżniają się elektroniczne etykiety cenowe oraz czy ich wdrożenie jest opłacalne!

Atrakcyjne i nowoczesne etykiety elektroniczne to nowe spojrzenie na prezentację ceny produktów w sklepach oraz marketach. Rozwiązania klasy Smart Price Tags stanowią doskonałą alternatywę dla etykiet papierowych. Elektroniczne cenówki nie zużywają się tak szybko, zachowują estetyczny wygląd nawet przez kilkanaście lat, a ich czyszczenie nie powoduje zniszczenia, jak ma to miejsce w przypadku oznaczeń cenowych z papieru.

Innowacyjne etykiety elektroniczne pozwalają na informowanie klientów nie tylko o cenach towarów, lecz również promocjach czy dodatkowych warunkach rabatowych. Dzięki inteligentnym wyświetlaczom systemu IESL właściciel sklepu może w doskonały sposób podnieść prestiż marki, wykorzystując funkcjonalne etykiety elektroniczne. Sprawdźmy, w jaki sposób elektroniczne cenówki pomagają lepiej zarządzać cenami produktów!

Elektroniczne cenówki pozwalają skutecznie zarządzać cenami produktów

Cenówki elektroniczne to prawdziwa rewolucja w dziedzinie zarządzania cenami produktów w sklepie. Etykiety cenowe z wyświetlaczami otwierają nowe możliwości w zarządzaniu polityką cenową oraz promocyjną.

W tradycyjnym podejściu każdorazowa zmiana promocji w sklepie czy podwyższenie lub obniżenie cen towarów wiąże się z koniecznością przeprowadzenia czasochłonnej operacji. Każda cena produktu musi być wydrukowana, ręcznie wymieniona przy półce sklepowej i wprowadzona do systemu. Najlepiej, jeśli dodatkowo zweryfikujemy prawidłowość ceny. To wszystko wymaga zatrudnienia dodatkowego personelu i generuje duże koszty!

Profesjonalne etykiety cenowe z wyświetlaczami elektronicznymi działają w odmienny sposób. Zamiast kilkunastu godzin pracy, całą operację zmiany ceny możesz zamknąć w kilku minutach. „Ciężar pracy” zostaje przeniesiony w kierunku opracowania polityki cenowej oraz wprowadzenia nowych cen do specjalnego systemu. Sama zmiana informacji na etykiecie trwa maksymalnie kilka minut i odbywa się całkowicie zdalnie!

Dodajmy, że można od razu zmieniać ceny całych kategorii produktowych. System pozwala też na planowanie automatycznej zmiany cen oraz wprowadzenie harmonogramu promocji.

Elektroniczne etykiety cenowe prezentują ceny w atrakcyjniejszy sposób, niż tradycyjne cenówki

Bez wątpienia elektroniczne etykiety cenowe pozwalają na dużo atrakcyjniejszą prezentację cen, niż tradycyjne cenówki papierowe. Możliwość doboru fontów, układu oraz kolorystyki elementów na ekranie Smart Price Tags sprawia, że z łatwością dopasujemy funkcjonalność systemu do identyfikacji wizualnej marki sklepu oraz upodobań grupy docelowej. Lepszy wygląd etykiet cenowych, to lepszy wizerunek sklepu w umysłach konsumentów.

Źródło: dasoft.com.pl

Jak często trzeba wymieniać baterie w etykietach elektronicznych?

Okazuje się, że etykiety elektroniczne takich marek jak Dasoft charakteryzują się rewelacyjnymi parametrami w zakresie poboru mocy. Energooszczędne cenówki elektroniczne Dasoft mogą pracować nieprzerwanie przez nawet 10 lat, korzystając z tej samej baterii. Zawdzięczamy to zastosowaniu specjalnego papieru elektronicznego, który pobiera prąd jedynie w momencie zmiany wyświetlanej treści (np. zmiany ceny).

Elektroniczne etykiety cenowe pomagają spełnić wymagania ustawy Omnibus

Ważną informacją dla przedsiębiorców zainteresowanych wdrożeniem rozwiązań Smart Price Tags będzie informacja, że elektroniczne etykiety cenowe realnie pomagają w spełnieniu wymagań ustawy Omnibus. Przypomnijmy, że z początkiem 2023 r. w życie weszła dyrektywa Omnibus. Nakłada ona na właścicieli obowiązek informowania klientów o najniższej cenie towaru z ostatnich 30 dni. Jak elektroniczne cenówki pomagają ją respektować?

W przypadku sklepów korzystających z tradycyjnych oznaczeń cenowych, Omnibus w znacznym stopniu utrudnia stosowanie promocji. Wymaga bardzo dokładnej weryfikacji dodatkowych informacji zamieszczanych na etykietach, wydłużając proces wymiany oznaczeń na półkach. Elektroniczne etykiety cenowe rozwiązują ten problem, umożliwiając zamieszczanie i zmianę dowolnego rodzaju informacji w zaledwie kilka chwil!

Co wpływa na koszt wdrożenia elektronicznych cenówek?

Na koszt wdrożenia elektronicznych cenówek wpływa przede wszystkim ich liczba. Im więcej, etykiet, tym wyższa sumaryczna cena elektronicznych cenówek Smart Price Tags. Ważny jest również rodzaj zastosowanych etykiet cenowych. Dostępne są różne rozmiary wyświetlaczy, które można dopasować do potrzeb sklepu oraz indywidualnej stylistyki marki.

Warto jednak analizować obydwie strony medalu i zastanowić się, jakie korzyści przynosi wdrożenie cenówek elektronicznych. Przede wszystkim spójrzmy na redukcję kosztów operacji wymiany cen na półkach sklepowych. Ponosząc jednorazowy koszt zakupu i montażu systemu, niemalże do zera redukujemy koszty zmiany cen asortymentu w przyszłości.

Źródło: dasoft.com.pl

Czy wdrożenie etykiet elektronicznych jedynie w części sklepu jest dobrym rozwiązaniem?

Tak, jeżeli nie dysponujemy budżetem, pozwalającym na jednorazowe, całościowe wdrożenie etykiet elektronicznych w całym sklepie, to dobrym pomysłem będzie ich montaż jedynie w części sklepu i ewentualne podzielenie procesu na kilka etapów. Zredukujemy w ten sposób koszty. Pozwolimy też oswoić się pracownikom i konsumentom z nową formą prezentacji cen towarów w sklepie.

Dobrą praktyką jest wdrożenie etykiet elektronicznych najpierw w miejscach, gdzie do zmian cen dochodzi najczęściej (np. dział owocowo-warzywny). Inne podejście mówi o stosowaniu elektronicznych cenówek tam, gdzie chcemy podnieść prestiż i sprzedajemy produkty z zasady droższe (np. działa z drogimi alkoholami czy towarami luksusowymi).

Wybór konkretnych etykiet elektronicznych – na jakie ich parametry zwrócić uwagę?

Wybierając konkretne etykiety elektroniczne, warto zwrócić uwagę na szereg rozmaitych parametrów. Jakie aspekty są szczególnie ważne?

  • Rozmiar – dobrą praktyką jest wybór rozwiązań, oferujących wiele wymiarów etykiet elektronicznych, działających w jednym systemie.
  • Kolorystyka – polecamy także zwrócić uwagę na możliwości w zakresie zachowania kolorystycznego dopasowania obudowy urządzenia oraz prezentacji informacji na wyświetlaczu z identyfikacją wizualną marki.
  • Zarządzanie – kluczowym elementem sprawnego działania systemu elektronicznych etykiet cenowych jest funkcjonalne i wydajne oprogramowanie, umożliwiające łatwe zarządzanie całą instalacją z dowolnej lokalizacji.

Decydując się na zakup etykiet cenowych do sklepu stacjonarnego, rekomendujemy zapoznanie się z ofertą jednego z cenionych dostawców elektronicznych cenówek, firmy Dasoft. Ich produkty spełniają wszystkie wymienione wyżej wymagania, a dodatkowo wyróżniają się energooszczędnym działaniem.

Nowatorskie etykiety elektroniczne Dasoft to nowe spojrzenie na prezentację cen oraz informacji o produktach w sklepach stacjonarnych.

Źródło: dasoft.com.pl

Zdjęcia w treści artykułu pochodzą ze strony dasoft.com.pl

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Zastosowanie laktozy w proszku w różnych branżach

Laktoza, naturalny cukier obecny w mleku, posiada szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle farmaceutycznym, jak i spożywczym. W postaci…

Franczyza gastronomiczna – wszystko, co musisz wiedzieć przed jej podjęciem

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w gastronomii, musisz zbudować reputację lokalu. Początek może być trudny. Klienci preferują miejsca, które…
franczyza-gastronomiczna
10 04 24

Obieg dokumentów w firmie – sposoby na usprawnienie procesu

W każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i branży, dokumenty pełnią kluczową rolę. Są nośnikami informacji, dowodami transakcji…

Wykorzystanie nadmiaru przestrzeni magazynowej - strategie i pomysły

Elastyczność w zarządzaniu przestrzenią magazynową staje się kluczowym elementem efektywnej logistyki. Firmy często stoją przed wyzwaniem, jak efektywnie…
przestrzeń magazynowa

Szybka pożyczka bez wychodzenia z domu — kto może skorzystać z tego rozwiązania?

Idealnym klientem firmy pożyczkowej jest osoba, która potrzebuje natychmiastowej reakcji na nagłe sytuacje finansowe, jest świadoma swoich finansów,…

Ecommerce B2B - rewolucja w handlu między firmami

Współczesny rynek handlu elektronicznego nieustannie się rozwija, a segment ecommerce B2B (Business to Business) zyskuje na znaczeniu, stając…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier