Z tego artykułu dowiesz się:

PKO Leasing i Masterlease przystępują do programu „Mój elektryk”. W ramach programu można uzyskać dopłatę do leasingu i wynajmu długoterminowego nowych aut osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym lub wodorowym.

PKO Leasing ma w planie uzyskanie znaczącego udziału w pozyskaniu dostępnych kwot dotacji dla swoich klientów. Wkrótce, w ofercie PKO Leasing i Masterlease, możliwe będzie nabycie ładowarki EV z dofinansowaniem.

PKO Leasing wraz z Masterlease podpisali umowę z Bankiem Ochrony Środowiska w ramach realizacji rządowego programu „Mój elektryk”. O uzyskanie dotacji do leasingu pojazdów elektrycznych za pośrednictwem PKO Leasing, będą mogli ubiegać się klienci biznesowi. Masterlease umożliwi nabycie pojazdu elektrycznego z dofinansowaniem również klientom indywidualnym. PKO Leasing i Masterlease rozpoczną działania operacyjne i przyjmowanie wniosków od klientów na początku 2022 roku.

Budżet programu „Mój elektryk”

Budżet programu „Mój elektryk” na lata 2021-2026 wynosi 700 mln zł, z czego 500 mln sfinansuje nabycie nowych, osobowych i dostawczych samochodów z napędem elektrycznym lub wodorowym. Dopłata dotyczy leasingu i wynajmu długoterminowego. Uzyskana dotacja wpłynie na automatyczne pomniejszenie miesięcznej raty leasingowej. Szacunkowo należy przyjąć, że dotacja obejmie kilkanaście tysięcy samochodów.

Leasing i wynajem długoterminowy samochodu elektrycznego

Przedstawiciele obu firm uważają, że oprócz państwowych dopłat zachętą do udziału w programie będzie oferowana forma finansowania. Aż 90 proc. przedsiębiorców pojazdy elektryczne chce finansować w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę – takie wnioski płyną z raportu  „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności” opracowanego przez PKO Leasing, we współpracy z Masterlease i Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alernatywnych (PSPA).

Dzięki dopłacie również wynajem długoterminowy samochodu elektrycznego zyska dodatkowy argument ekonomiczny.

Jak działa wynajem długoterminowy?

Wynajem długoterminowy pozwala w przewidywalny sposób korzystać z samochodu. W tej formie finansowania jego formalnym właścicielem pozostaje firma leasingowa i to na niej spoczywa obowiązek zarejestrowania, ubezpieczenia, serwisowania pojazdu i sprzedaży używanego samochodu – to wszystko eliminuje wahania kosztów i zapewnia komfort używania elektryka w firmowej flocie.

CZYTAJ TAKŻE: Ucieczka z leasingu last minute. Często już spóźniona

- Chcemy współpracować ze wszystkimi grupami klientów uprawnionymi do otrzymania dopłat. Pamiętamy jednak, że elektryfikacją transportu w Polsce interesują się przede wszystkim przedsiębiorstwa i to w tym segmencie spodziewamy się największego ruchu. Jesteśmy na to przygotowani, bo finansowanie i obsługa flot samochodowych w korporacjach i sektorze MSP to od lat trzon naszej działalności  – mówi Tomasz Jabłoński, Prezes Zarządu Masterlease.

 

Obie firmy mają w planach zaoferowanie współpracy przedsiębiorcom, którzy są zainteresowani uzyskaniem dotacji w ramach programu „Mój elektryk”.

Obie marki przy obsłudze programu chcą zastosować zasadę „jednego okienka”. Klienci nie będą musieli martwić się o formalności związane z dofinansowaniem. Klient będzie wyłącznie składał wniosek. Resztą zajmie się firma leasingowa.

Wysokość dopłat w programie „Mój Elektryk”

Wysokość przyznanej dotacji w ramach programu „Mój elektryk” zależy od tego, czy wnioskodawca jest osobą fizyczną (z Kartą Dużej Rodziny lub bez niej), czy przedsiębiorcą. Pozostałe kryteria dotyczą rodzaju, wartości i rocznego przebiegu pojazdu. Firmy mogą uzyskać dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy, jeśli spełnione zostaną dwa warunki: maksymalna cena pojazdu nie przekroczy 225 000 zł oraz wnioskodawca zadeklaruje min. 15 000 rocznego przebiegu. W przypadku braku deklaracji dot. przebiegu, kwota dotacji to 18 750 zł. Dofinansowanie uzyskane dla samochodów dostawczych waha się od 50 000  do 70 000 zł, w zależności od zadeklarowanego przebiegu.

Elektryczny Nissan Leaf w Masterlease

Przygotowane przez Masterlease kalkulacje pokazują, jak dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla przykładowego samochodu (Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł).

W ramach 2-letniej umowy z limitem do 30 000 km rocznie opłata za pojazd wyniesie bez dopłaty 1885 zł netto miesięcznie. Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł , to czynsz obniży się do 729 zł netto miesięcznie.

Czynsz za najem samochodu elektrycznego zawiera przeglądy i serwis, a także samochód zastępczy. Za dodatkową opłatą auto zostanie w pełni ubezpieczone w pakiecie: OC, AC i całodobowe assistance. Masterlease oferuje swoim klientom zakup, wymianę i przechowywanie kompletów letnich i zimowych opon.

Dopłata obniża koszty korzystania z pojazdu, ale to nie jedyne źródło oszczędności. Aż 81% użytkowników elektryków twierdzi, że są one tańsze w eksploatacji od samochodów spalinowych. Wynika to z faktu, że opłaty za tankowanie paliwa przewyższają koszty ładowania aut prądem. Poza tym elektryki są zwolnione z opłat za parkowanie.

Elektryczne samochody dostępne od ręki

Grupa PKO Leasing będzie wspierać swoich klientów w uzyskaniu dofinansowania do pojazdów elektrycznych wszystkich marek, wpisujących się w definicję dotacji, oferując również auta elektryczne dostępne od ręki na wspólnej platformie PKO Leasing i Masterlease -  Automarket.pl. Jak zapowiadają przedstawiciele platformy, oferta aut będzie obejmować kilkudziesięciu dealerów różnych marek, a liczba aut będzie sukcesywnie zwiększana.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

16 02 24

E-PIT. Zwrot czy nadpłata podatku?

E-PIT. Zwrot czy nadpłata podatku? Gorący okres rozliczeń podatkowych za 2023 rok już za pasem. Wiele osób zastanawia…
pit
15 02 24

Branża hotelarska zaciera ręce. Tak dobrego rozpoczęcia roku dawno nie było

Tak dobrego rozpoczęcia roku w HoReCa nie było od wybuchu pandemii. 20% hotelarzy i restauratorów liczy na więcej…
hotel
14 02 24

Raty na leczenie zębów. Dentyści zacierają ręce

Dentyści mówią o nowym trendzie. Pacjenci coraz częściej pytają o raty lub chcą leczyć zęby na kredyt Blisko…
kredyt na dentystę
08 02 24

BIK prognozuje poprawę sytuacji na rynku kredytów dla mikrofirm

Mikroprzedsiębiorcy w 2023 roku chętniej korzystali z kredytów bankowych. Jak wynika z danych BIK, sprzedaż kredytów dla tej…
kredyt
06 02 24

Liczba zablokowanych rachunków przez fiskusa rośnie dwucyfrowo

Skarbówka za pomocą STIR-u zablokowała firmom w ub.r. blisko 90 mln złotych [Dane MF] Jak wynika z danych…
urząd skarbowy

BIG Liczba: W 2023 r. firmy znalazły w rejestrze BIG InfoMonitor 2 mln niesolidnych dłużników

8,15 mln osób, czyli co czwartego dorosłego Polaka (26 proc.) sprawdziły banki i przedsiębiorcy w Rejestrze Dłużników BIG…
BIK

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier