Nawet jeśli korzystasz z jednego z dostępnych na rynku programów do fakturowania, wypełnienie poszczególnych rubryk dokumentu spoczywa na tobie. To co w dużych firmach robią działy księgowe lub wykwalifikowane asystentki musisz robić sam. Tak to już jest, że szczególnie na początku jednoosobowy przedsiębiorca robi wszystko. Ostrożności nie zaszkodzi. W końcu nikt nie ma ochoty płacić kar urzędowi skarbowemu za niedopatrzenie. Tego jak nazwać towar lub usługę na fakturze musisz się nauczyć. Z każdym kolejnym razem będzie łatwiej.
CZYTAJ TAKŻE: Faktura za wpis do rejestru przedsiębiorców to oszustwo. Nie daj się nabrać
W ustawie o VAT wymienione zostały obowiązkowe elementy każdej faktury. Wskazanie nazwy towaru lub usługi, którego dokument dotyczy to kwestia zasadnicza. Niestety w sprawie szczegółów tej ważnej pozycji przepisy milczą. Nie znajdziesz więc w żadnym akcie prawnym podpowiedzi, jak nazwać towar lub usługę na fakturze. Na szczęście, po przeczytaniu niniejszego artykułu, nie powinieneś mieć żadnych problemów z wypełnieniem faktur. Wystarczy, że zastosujesz kilka naszych rad.
CZYTAJ TAKŻE: Koniec CEIDG jeszcze w tym roku. Zastąpi go hub dla przedsiębiorców
Przede wszystkim precyzyjnie. Czyli, tak aby ani nabywca, ani ewentualny kontroler nie mieli wątpliwości czego dokument księgowy dotyczy. Nazwa prezentowana na fakturze nie może być zbyt ogólna.
Jeżeli przedmiotem sprzedaży będą długopisy, podaj ich nazwę, i wyróżnik np. numer, jaki ten produkt zajmuje w twojej ofercie. Przy usługach może to być nieco trudniejsze, ale nie niemożliwe. Jeżeli na fakturze będzie ujęta usługa fryzjerska możesz wpisać wykonane zabiegi, dzień a nawet godzinę. Doprecyzowanie towaru lub usługi na fakturze przyspieszy w razie potrzeby ich weryfikację. Ale, nie warto przesadzać. Rubryka z nazwą nie pomieści poematu. Z resztą, wieloliterowa twórczość nie jest wcale potrzebna. Precyzji opisu nie należy mylić z objętością.
CZYTAJ TAKŻE: Jak sprzedawać na Amazon. Instrukcja krok po kroku
Dobrym rozwiązaniem jest odpowiednie nazywanie produktów lub usług już na etapie tworzenia oferty. Jeżeli zrobisz to dobrze, będziesz miał gotowe dane do wpisania na fakturze. No i nikt nie będzie miał wątpliwości, co do cen ujętych na fakturze oraz przyjętej stawki podatku.