Z tego artykułu dowiesz się:

Brak kierowców doskwiera wielu firmom. Polscy przewoźnicy walczą o utrzymanie swojej pozycji lidera przewozów. Tymczasem Niemcy mają nietypowy pomysł na brak kierowców.

Serwis 40ton, poruszający tematy transportowe wspomina o pomyśle władz Dolnej Saksonii w Niemczech. Ten jeden z landów chce zmiany w przepisach, które mają obowiązywać na terenie całych Niemiec. Chodzi o zwiększenie dostępności kierowców na rynku. W jaki sposób? Uprawnienie do kierowania ciężarówką mają być łatwiej dostępne. Ma też być obniżony wiek, który pozwala na prowadzenie ciężarówek.

Kto może prowadzić ciężarówkę?

I tak, zgodnie z planami władz niemieckich, ciężarówkę będą mogli prowadzić kierowcy, którzy ukończyli 17 lat. Oczywiście przez pewien czas będą mogli jeździć tylko w podwójnej obsadzie, w towarzystwie bardziej doświadczonych kierowców.

CZYTAJ TAKŻE: Ile zarabia kurier DHL? Jak zatrudni są kurierzy? Jak świadczyć usługi dla DHL ?

Prawo jazdy na ciężarówkę

Władze jednego z niemieckich landów chcą też zmienić sposób zdobywania prawa jazdy na ciężarówkę. Do tej pory proces wyglądał tak, że najpierw uzyskuje się prawo jazdy kategorii B, które uprawnia do kierowania samochodami osobowymi i małymi dostawczymi, a dopiero po dłuższym czasie można podejść do egzaminu na kategorię C lub C+E. Propozycja władz Dolnej Saksonii opiera się na założeniu, że prawo jazdy na kategorie B,C i C+E będzie można zrobić od razu w ramach jednego kursu.

Brak kierowców ciężarówek

Chęć zmiany w prawie spowodowana jest ogromnym niedoborem kierowców ciężarówek w Niemczech. Poza tym, żeby zostać kierowcą ciężarówki trzeba skończyć 18 lat. Zdaniem pomysłodawców zmian w prawie, przeforsowanie nowych ustaleń spowoduje, że młodzi ludzie, którzy skończyli edukację będą chętniej wybierali prace kierowcy ciężarówki.

CZYTAJ TAKŻE: Licencja przewozowa w Niemczech – sposób na pakiet mobilności?

Zmiana na pewno wpłynęłaby na konkurencyjność firm transportowych. Również tych z polskimi korzeniami. Po tym jak wprowadzono Pakiet Mobilności, czyli zmiany w funkcjonowaniu transportu, część polskich przewoźników przeniosło siedziby swoich firm do Niemiec. A to pozwoliłoby im zatrudniać młodych kierowców do pracy. Szczególnie, że pozycja naszego krajowego transportu na razie jest bardzo mocna. Już dziś 20% przewozów z Niemiec do Włoch, Czech i Wielkiej Brytanii realizują polskie firmy.

 

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Ile trwa założenie działalności gospodarczej?

Założenie działalności gospodarczej wymaga spełnienia kilku formalności. Ile trwa założenie działalności gospodarczej? Formalności związane z uruchomieniem jednoosobowej działalności…

40 tys. na start biznesu. Alior Bank rusza z franczyzą

Alior Bank uruchomił program franczyzowy, w ramach którego dofinansowuje otwarcie placówki partnerskiej. Przedsiębiorcy mogą uzyskać nawet do 40…
alior_bank

Braki kadrowe w budowlance. Oto wolne miejsca pracy branży budowlanej

W porównaniu z końcem 2023 r. branża budowlana rozpoczęła rok w całkiem dobrych nastrojach. W styczniu 2024 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury…

Umowa leasingu po nowemu? Przedsiębiorców czeka rewolucja

Umowa leasingu jest zbyt sztywna, mało elastyczna. Pojawił się projekt zmian, który ma pomóc w tym by leasing…
umowa leasingu

Działalność nierejestrowana 2024. Kiedy potrzebna jest kasa fiskalna?

Działalność nierejestrowana to dobry sposób na przetestowanie swojego biznesu i ułatwienie polegające na możliwości poprowadzenia firmy niewielkich rozmiarów.…
działalność nierejestrowana 2024

Kasa fiskalna 2024. Kto nie musi mieć kas fiskalnej? PEŁNA LISTA

Kasa fiskalna to nieodłączny element wielu biznesów. Są jednak takie, kiedy kasa fiskalna nie jest potrzebna. Kto nie…
kasa fiskalna

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier