Z tego artykułu dowiesz się:

Zmiana branży czy rodzaju świadczonych usług nie jest niczym dziwnym w biznesie. Ale przed pandemią koronawirusa proces ten postępował o wiele wolniej. Teraz, rok po wprowadzeniu obostrzeń decyzje trzeba podejmować z dnia na dzień. Przebranżowienie stało się nie tylko modne, ale i konieczne. Przekonały się o tym także gwiazdy.

Czym jest przebranżowienie

W ścisłym znaczeniu przebranżowienie to zmiana branży, w której przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą. W szerszym ujęciu przebranżowieniem określa się także zmianę sposobu działania czy świadczonych usług. Jeżeli prowadzisz studio fotograficzne i do tej pory realizowałeś sesje zdjęciowe do katalogów sklepów to działasz w branży marketingowej. Niestety w związku z pandemią sklepy, które były twoimi klientami zostały zamknięte i nie masz zleceń. Zaczynasz więc pisać teksty jako copywriter, pozostajesz w branży marketingowej, ale w całkiem innej roli.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Przebranżowienie to szansa czy konieczność?

W większości przypadków powodem przebranżowienia są pieniądze, a raczej ich brak. Firma musi zarabiać, jeżeli tego nie robi przedsiębiorca powinien ogłosić bankructwo i szukać zatrudnienia. Brutalna prawda jest taka, że pieniądze są potrzebne do życia. Oczywiście próby ratowania biznesu są chwalebne, ale jeśli twoja firma ma problemy z powodu pandemii to szanse na szybką zmianę realiów są raczej nikłe.

CZYTAJ TAKŻE: Pandemia to złoty czas dla kurierów? Niekoniecznie! Puszka pandory w przesyłce kurierskiej.

Jeśli więc prowadzisz działalność gospodarczą, poszukaj nisz. Obserwuj sytuację w kraju i wejdź do branży, która mimo koronawirusa prężnie działa. Najprostszym przykładem z ostatniego roku jest dostosowanie firmy do szycia maseczek. Wszyscy obywatele są zobowiązani do ich noszenia. A patrząc na tempo szczepień, raczej szybko popyt na nie nie zmaleje.

Ogromny wzrost zysków odnotowują także biznesy, które opierają się na dostarczaniu produktów pod drzwi. Nie chodzi wcale o dania na wynos. Pora na pola, Zielona Skrzynka, RanoZebrano oraz inne firmy o zasięgu lokalnym zarabiają na tym, że ułatwiają swoim klientom życie w czasie pandemii. Naprawdę pomysłów na przebranżowienie nie brakuje, wystarczy się rozejrzeć.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus zabija przedsiębiorczość? Polacy zamiast firmy wybierają etat

Znani i lubiani też zmuszeni do zmiany branży

Nie ma równych i równiejszych, pandemia dała w kość wszystkim. Aktorzy nie występują, muzycy nie koncertują. Ilość szans na zarobek bardzo spadła, a wizja bezrobocia staje się coraz wyraźniejsza w związku z niepewną sytuacją i obostrzeniami. Jak sobie radzą znani i lubiani?

CZYTAJ TAKŻE: 10 pomysłów na prosty biznes dla młodej mamy

Łukasz Płoszajski – aktor znany z serialu "Pierwsza miłość” prowadzi wielobranżowy sklep internetowy. Marcin Miller – gwiazda muzyki disco polo i wokalista zespołu Boys, inwestuje w hurtownię jaj. Małgorzata Rozenek-Majdan chce zawojować branżę odzieżową swoją linią ubrań. A Katarzyna Cichopek – aktorka serialu „M jak miłość” i właścicielka szkoły tańca uruchomiła markę biżuteryjną YACICHOPEK. Z kolei odpoczywający od koncertów Dawid Podsiadło postawił na swoją pasję, jaką są gry komputerowe. Muzyk stał się inwestorem Polskiej Ligi Esportowej.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Przewodnik po rejestracji firmy – CEIDG vs. KRS

Rejestracja firmy to jeden z najważniejszych kroków przy zakładaniu działalności gospodarczej. W Polsce przedsiębiorcy mają do wyboru dwa…
ceidg

Jak założyć firmę w 2025 roku? Krok po kroku dla początkujących

Jak założyć firmę w 2025 roku? Praktyczny poradnik krok po kroku 1. Dlaczego warto założyć firmę w 2025…
jak zalozyc firme

Rozwiązania omnichannel w e-commerce. Jak zintegrować różne kanały komunikacji?

Coraz więcej klientów oczekuje, że będą mogli kontaktować się z firmą w wygodny dla siebie sposób – przez…
01 04 25

Biznes alkoholowy w sklepie spożywczym – jak zacząć? Analiza rynku, przepisy i porady

Biznes alkoholowy w Polsce. Jak wygląda rynek alkoholowy w Polsce? Biznes alkoholowy to nie lada wyzwanie ale rozpoczęcie…
branża alkoholowa
31 03 25

Ponad 65% MŚP w Polsce nie wie, czym jest KSeF

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Z badania Edisonda przeprowadzonego na…
jak zalozyc firme

Prywatny śmigłowiec dla Twojej firmy: Kiedy warto zainwestować w wynajem helikoptera

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, efektywność i prestiż odgrywają kluczową…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier