Z tego artykułu dowiesz się:

Rynek suplementów będzie bardziej uregulowany. Politycy chcą wprowadzić przepisy, które utrudnią sprzedaż tych produktów. To spore ograniczenie dla branży wartej miliardy.

Według szacunków firmy badawczej PMR, na które powołuje się „Rzeczpospolita” Polacy w całym zeszłym roku na suplementy wydali o ponad miliard złotych więcej niż jeszcze rok wcześniej. Na tak wysoki wynik wpływa nie tylko rosnąca inflacja, która zwiększa wartość wszystkich zakupów ale przede wszystkim ogromne zainteresowanie suplementami

"O potrzebie tych zakupów przypominają im zresztą nieustannie nadawane w radiu i telewizji reklamy. To właśnie reklamowa ofensywa producentów i dystrybutorów skłoniła Ministerstwo Zdrowia (przy współpracy głównego inspektora sanitarnego, GIS) do kolejnej próby urzędowego uregulowania, a w praktyce ograniczenia suplementowego eldorado" – informuje gazeta.

"Wzrost sprzedaży suplementów diety wiąże się głównie ze wzrostem emisji reklam telewizyjnych dotyczących tych produktów" – czytamy w cytowanym przez "Rz" uzasadnieniu do projektu nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, która utemperuje aktywność promocyjną branży.

Reklama suplementów

Zgodnie z nowymi przepisami ma zmienić się przekaz reklamowy w przypadku suplementów. Będzie trzeba zawrzeć w nich stwierdzenie, że suplementy są środkami spożywczymi i nie leczą. Dodatkowo nie będzie można suplementów umieszczać bezpośrednio przy kasach w sklepach. Nie będzie można też specjalnie eksponować ich, np. w aptekach. W razie niezastosowania się do przepisów, firma łamiąca prawo zapłaci karę sięgającą nawet milion złotych.

"Ten projekt to wypełnianie obowiązku wobec konsumenta, który musi być świadomy, że suplementy są tylko jednym z elementów zbilansowanej diety, podczas gdy w reklamach przedstawia się je często jako panaceum na różne, niekiedy wymyślone dolegliwości – tłumaczy rzecznik GIS Szymon Cienki.

Według przedstawicieli branży suplementów, zmiany nie mają na celu poprawy bezpieczeństwa konsumentów ale przede wszystkich są próbą ograniczenia do nich dostępu.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Jak zwiększyć sprzedaż w małej firmie? Sprawdzone strategie na kryzys i konkurencję

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, gdzie konkurencja jest zacięta, a kryzysy potrafią zaskoczyć z dnia na dzień, zwiększenie…

Kryzysy, które czekają MŚP w 2025 roku. I jak się przed nimi bronić

Z jednej strony rekordowa liczba nowo zakładanych firm, z drugiej – rosnąca fala zamknięć i zawieszeń działalności. Rok…

Przyszłość PrestaShop: Czego spodziewać się w kolejnych aktualizacjach?

Przyszłość PrestaShop zapowiada się ekscytująco, z naciskiem na nowe technologie i dostosowanie do zmieniających się trendów w e-commerce.…

Jakie są koszty zatrudnienia pracownika w Polsce? Analiza wszystkich wydatków

Jakie są koszty zatrudnienia pracownika w Polsce? Kompleksowy przewodnik dla pracodawców Zatrudnienie pracownika to dla firmy nie tylko…

Dotacje dla małych firm w Polsce w 2025 roku

Przewodnik po dostępnych dotacjach rządowych i unijnych W 2025 roku przedsiębiorcy z sektora MŚP w Polsce mają wiele…
dotacje

Przewodnik po rejestracji firmy – CEIDG vs. KRS

Rejestracja firmy to jeden z najważniejszych kroków przy zakładaniu działalności gospodarczej. W Polsce przedsiębiorcy mają do wyboru dwa…
ceidg

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier