Z tego artykułu dowiesz się:

Tylko 23,8% przedsiębiorców w Polsce posiada telefon stacjonarny w firmie – wynika z badania UKE. Trudno jednak oczekiwać, że odsetek ten znacznie spadnie, bowiem większość przedsiębiorców deklaruje, że utrzyma usługę w najbliższym czasie.

Telefon stacjonarny w firmie – koszty

Napiszmy to od razu. Firmy wydają na utrzymanie linii stacjonarnych zdecydowanie mniej pieniędzy niż w przypadku kart SIM telefonii mobilnej. Według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej średni miesięczny rachunek w polskiej firmie za korzystanie z usług telefonii stacjonarnej to 73,30 zł.

Koszty poniżej średniej ponoszą jedynie mikrofirmy zatrudniające od 1 do 9 pracowników. Tam średni miesięczny koszt telefonu stacjonarnego to zaledwie 65,70 zł. Nieco więcej wydają firmy małe z kadrą w przedziale od 10 do 49 osób. Tam przeciętny rachunek za wszystkie linie to 111,20 zł.

Najwięcej na usługi telefonii stacjonarnej wydają średnie firmy (50-249 pracowników) aż 301,60 zł. Co ciekawe firmy duże z zespołem liczącym powyżej 500 osób płacą nieco mniej, bo 285,10 zł. W większości przypadków korzystają oni z promocyjnych rozwiązań i jak widać, potrafią wynegocjować korzystniejsze warunki. Inna rzecz to specyfika przedsiębiorstw produkcyjnych, które nie potrzebują zbyt wielu linii telefonicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Ile wynoszą rachunki za telefony komórkowe w firmach?

Czy telefon stacjonarny w firmie jest rzeczywiście potrzebny?

Część osób, które dawno pożegnały się z telefonem „na kablu”, pewnie zadaje sobie pytanie, po co komu telefon stacjonarny w czasach, które wymagają od nas mobilności. Jak się okazuje wśród powodów utrzymania tradycyjnej linii największa grupa przedsiębiorców, bo aż 37,5% przyznała, że otrzymała tę usługę w pakiecie z innymi.

Nieco mniej, bo 35,2% uważa, że telefon stacjonarny ułatwia funkcjonowanie firmy. Z kolei 28,7% wskazuje, że tradycyjny numer np. zaczynający się na 22, zwiększa wiarygodność firmy. Zapewne tym dwóm ostatnim grupom najtrudniej będzie pożegnać się z kablowym telefonem. Ciekawa jest także odpowiedź 22,6% respondentów, którzy mówią o przyzwyczajeniu. Dla co dziesiątego badanego ważna jest możliwość stworzenia wewnętrznej sieci telefonicznej w przedsiębiorstwie.

Czy telefony stacjonarne znikną z firm?

Mówienie o śmierci telefonii stacjonarnej w firmach należy uznać, za zdecydowanie przedwczesne. 42,9% badanych twierdzi, że nie zrezygnuje z telefonu z kablem na rzecz komórki. 17,6% nie potrafi wskazać powodu, który mógłby skłonić ich do takiej „przesiadki”. Co piąty jednak uważa, że w razie drastycznej podwyżki cen tego typu usług, porzucą tradycyjny telefon na rzecz rozwiązań mobilnych.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Sztuczna inteligencja w małej firmie: 7 darmowych (i legalnych) narzędzi AI, które odmienią Twoją codzienność

Jeszcze kilka lat temu na myśl o sztucznej inteligencji widzieliśmy humanoidalne roboty lub hollywoodzkie scenariusze. Dziś AI to…
sztuczna inteligencja

Rozwiązania omnichannel w e-commerce. Jak zintegrować różne kanały komunikacji?

Coraz więcej klientów oczekuje, że będą mogli kontaktować się z firmą w wygodny dla siebie sposób – przez…

Jakie metody płatności powinien oferować Twój sklep internetowy?

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce wybór odpowiednich metod płatności może być kluczowy dla sukcesu Twojego sklepu internetowego. Klienci…

Wykorzystanie nadmiaru przestrzeni magazynowej - strategie i pomysły

Elastyczność w zarządzaniu przestrzenią magazynową staje się kluczowym elementem efektywnej logistyki. Firmy często stoją przed wyzwaniem, jak efektywnie…
przestrzeń magazynowa
07 03 24

Kradzież IP – czym grozi i jak się przed nią uchronić? [KONKRETNE ROZWIĄZANIA]

Dbasz o to, żeby numer Twojego dowodu nie dostał się w niepowołane ręce, prawda? A co z numerem…

Czy wdrożenie elektronicznych cenówek jest naprawdę opłacalne?

Elektroniczne cenówki stają się coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych, mniej trwałych etykiet cenowych wykonanych z papieru. W dzisiejszym…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier