Z tego artykułu dowiesz się:

Informacja o tym, kiedy klienci najchętniej robią zakupy jest bardzo cenna. Możesz dzięki niej dostosować swoją ofertę do aktualnych przyzwyczajeń. To pewne, wtorek nowym zakupowym dniem – zastanawiasz się dlaczego? Już wyjaśniamy.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Ostatnie 12 miesięcy to czas wielkich zmian. Nie tylko w handlu, ale w każdej dziedzinie życia. Inaczej żyjemy, inaczej pracujemy, inaczej wychowujemy dzieci. Jedna zmiana pociąga za sobą kolejną, dlatego by zrozumieć, co wpływa na zwyczaje zakupowe trzeba spojrzeć szerzej. Stwierdzenie – wtorek nowym zakupowym dniem zaskakuje tylko na początku. Po przeanalizowaniu okoliczności wszystko staje się jasne.

Więcej konsumentów planuje zakupy

Jak wynika z Raportu „Trendy Zakupowe 2020”, stworzonego na podstawie danych z Listonic, zwyczaje zakupowe Polaków przeszły w ostatnim roku spore modyfikacje. Zakupy są bardziej przemyślane i zaplanowane. Konsumenci przygotowują się do nich, po to by ograniczyć czas spędzany w sklepie oraz ilość wizyt w placówkach handlowych. Listonic to najpopularniejsza rodzima aplikacja do tworzenia list zakupów. W 2020 roku zainteresowanie nią wzrosło o 31%.

CZYTAJ TAKŻE: Tego się nie spodziewałeś. Tak klienci wynoszą towar ze sklepów! (LISTA CZYTELNIKÓW)

Z zawartych w raporcie danych widać, że zachowania konsumentów dopasowywały się do dynamicznej sytuacji pandemicznej. Ilość tworzonych w aplikacji list zakupów wzrasta proporcjonalnie do ilości chorych na COVID-19. W kwietniu i październiku, czyli miesiącach, w których postępowały I i II fala liczba list diametralnie wzrosła. O 68% wiosną i 61% jesienią.

CZYTAJ TAKŻE: Zamykanie sklepów zwiększa zagrożenie zarażeniem COVID-19 – ostrzegają handlowcy

Wtorek nowym zakupowym dniem. Dlaczego?

Nadal na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych dni na zrobienie zakupów jest sobota. Ale następny w kolejności jest wtorek. To właśnie tego dnia Listonic odnotował w porównaniu z poprzednim rokiem największy wzrost liczby stworzonych list zakupów i to blisko o 40%. Ponadto we wtorek o 49% zwiększyła się liczba produktów dodawanych do koszyków. Z wymienionych danych widać dwie prawidłowości. Konsumenci coraz chętniej robią zakupy w środku tygodnia. Po drugie, w czasie jednej wizyty chcą kupić więcej rzeczy.

CZYTAJ TAKŻE: Biedronka rozda 7,5 mln zł w bonach. Za karę. Tobie też może grozić podobna sankcja

Co się stało, że coraz więcej osób myśli o zakupach we wtorek? Na pewno fakt, że wielu pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie. Nie tracą więc czasu na dojazdy. A skoro tak, mogą go wykorzystać na inne czynności np. zakupy. Drugim bardziej oczywistym powodem jest to, że we wtorek i czwartek wychodzą broszury promocyjne najpopularniejszych sieci spożywczych.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Aż 35% Polaków przyznaje, że problemy finansowe mają wpływ na ich zdrowie psychiczne

Aż 35% Polaków przyznaje, że problemy finansowe mają wpływ na ich zdrowie psychiczne Problemy finansowe to nie tylko…
problemy_finansowe

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania

Braki kadrowe w budowlance. Oto wolne miejsca pracy branży budowlanej

W porównaniu z końcem 2023 r. branża budowlana rozpoczęła rok w całkiem dobrych nastrojach. W styczniu 2024 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury…

BIG Liczba: W 2023 r. firmy znalazły w rejestrze BIG InfoMonitor 2 mln niesolidnych dłużników

8,15 mln osób, czyli co czwartego dorosłego Polaka (26 proc.) sprawdziły banki i przedsiębiorcy w Rejestrze Dłużników BIG…
BIK

Podatek Belki raczej szybko nie zniknie. Tymczasem fiskus ściąga z Polaków kolejne grube miliardy

W Ministerstwie Finansów trwają prace nad zapowiedzianymi ulgami w tzw. podatku Belki. Politycy z różnych ugrupowań opowiadają się…
limit gotówki

Ruch w sklepach w 2023 na minusie. PEŁNY RAPORT

Sklepy zakończyły 2023 rok na lekkim minusie. Największe spadki dotknęły hipermarkety. PODSUMOWANIE RUCHU I WIZYT W SKLEPACH DETALICZNYCH…
ruch w sklepach

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier