Z tego artykułu dowiesz się:

Młody biznes narażony jest na wiele niedogodności. Jedną z nich jest niebywale duża ilość reklam, które bombardują młodego przedsiębiorcę od chwili założenia działalności gospodarczej

Znacie to uczucie. Szukacie używanego Focusa i przez dwa tygodnie, lub dłużej wyświetlają się wam w internecie oferty z rynku wtórnego właśnie z tym modelem lub z innym z klasy kompaktów. Nawet jeśli rzeczony samochód już kupicie. To efekt działania algorytmów, które dostosowują reklamy do zainteresowań i wyszukiwań konkretnego użytkownika. A jakie reklamy pokazują się w internecie osobom zakładającym działalność gospodarczą? Sprawdziliśmy!

Pokaż swoje reklamy, a powiem Ci kim jesteś

Informacje, jakie mają o nas internetowi giganci, pozwoliłyby na napisanie solidnej charakterystyki postaci, z której wiele osób dowiedziałoby się sporo o naszych zainteresowaniach, aspiracjach, a nawet możliwościach finansowych. Nie bez kozery można powiedzieć: pokaż mi swoje reklamy, jakie wyświetlają Ci się w internecie, a powiem Ci, kim jesteś, lub bardziej, czego w internecie szukasz…

Co wyświetla się osobom zakładającym działalność gospodarczą?

A co wyświetla się osobom zakładającym działalność gospodarczą? Z pewnością jest to grupa, która przed rejestracją firmy przeczesuje internet w poszukiwaniu ważnych informacji, pozostawiając po sobie „ślad” zbudowany z wyszukiwanych fraz. Na tej podstawie, odpowiednie algorytmy „podrzucą” na ekran coś, co może zainteresować przyszłego przedsiębiorcę. Co wyświetla się jako pierwsze? Nie zgadniecie!

Trzy osoby – ten sam lider reklam

Zapytaliśmy trzy osoby, które w ostatnim czasie założyły lub zakładają działalność gospodarczą. U wszystkich trzech odnotowaliśmy jednego zdecydowanego lidera reklam. Może to przypadek… a może nie! Najczęściej wyświetlaną informacją wśród reklam na stronach internetowych znalazła się u nich oferta... pieczęci firmowych. Wiemy też, że jedna z osób z naszego fokusowego badania, skorzystała właśnie z tej oferty (!). Reklamy jednego z producentów pieczątek wyskakują na stronach internetowych bardzo często i przez dłuższy czas, nawet jeśli pieczęć już dawno została wyrobiona.

Inna rzecz, to fakt, że zgodnie z polskim prawem, pieczęć firmowa nie jest obowiązkowa...

CZYTAJ TAKŻE: Pieczątka firmowa. Nie musisz jej mieć. Czy na pewno?

Branża moto wierzy w twój biznes

Kolejnym rodzajem reklam, które często pojawiały się osobom zakładającym biznes, były oferty leasingowe samochodów osobowych lub ich najmu długoterminowego. Nawet jeśli te osoby nie szukały specjalnie tego typu rozwiązań na starcie. Co ciekawe, są to często auta z bardzo wysokiej półki cenowej. Najwyraźniej branża moto mocno wierzy w sukces Twojej startującej firmy i na dobry start chce zaproponować Ci auto, którego finansowanie będzie miesięcznie kosztowało Cię grubo ponad 1000 lub 2000 złotych – oczywiście netto! Reklamodawcy podchodzą do Ciebie jak do rasowego przedsiębiorcy, w dodatku VAT-owca!

A może konto dla przedsiębiorcy?

Trzecim rodzajem reklam są te związane z zakładaniem konta bankowego dla przedsiębiorców, z przeróżnymi udogodnieniami. Mało tego. Jeśli zarejestrujesz swoją firmę w CEIDG, możesz być niemal w 100% pewny, że następnego dnia, zadzwoni do Ciebie pracownik jednego z banków „ze specjalną ofertą” adresowaną dla przedsiębiorcy! Podałeś swój numer? Spodziewaj się kolejnych propozycji, zresztą nie tylko od banków.

Telekomy i ich biznesowe komórki

Na łowy z ofertami dla przedsiębiorców ruszają także firmy telekomunikacyjne. Co prawda, z reklam, jakie wyświetlały się w naszej grupie, nie wynikało, że były to oferty adresowane do przedsiębiorców. Wskazywały na to jednak proponowane telefony ze zdecydowanie wyższej półki cenowej, które w wielu opracowaniach nazywane są „flagowcami” lub „smartfonami biznesowymi”.

CZYTAJ TAKŻE: Najlepszy telefon służbowy. Zobacz, jaki wybrać

Najwyraźniej, operatorzy chcą Cię przekonać na starcie, że przedsiębiorcy nie wypada nosić w kieszeni „średniaka” lub modelu budżetowego… choć znamy i takich, którzy z premedytacją kupują tanie modele, mimo że ich firma świetnie daje sobie radę na rynku. Pamiętaj, to Twój wybór i twoje koszty, których na starcie nie warto pompować do granic wytrzymałości.

https://magazynfirma.pl/mala-firma-kompleksowy-poradnik-jak-zalozyc-firme-top-10-poczatkujacego-przedsiebiorcy/

Reklamy skrojone na miarę

Wśród reklam, z różną intensywnością odnotowaliśmy także reklamy precyzyjnie dopasowane do specyfiki działalności gospodarczej. I tak, właściciel studia fotograficznego, który wyszukiwał dostępną ofertę światła do studia, dostał przy tej okazji cały pakiet reklam z aparatami, statywami i obiektywami.

Z kolei właściciel przyszłej firmy transportowej oprócz leasingów natrafił na oferty monitoringu GPS floty oraz… pasów zabezpieczających towar. Inna z uczestniczek badania, która planuje po lockdownie otworzyć własny salon fryzjerski i barberski, odczytuje szereg ofert firm kosmetycznych oraz produkujących akcesoria do tego typu działalności.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Inwestowanie w niepewnych czasach: jak zarządzać kapitałem w 2025 roku?

W obliczu globalnych napięć geopolitycznych, presji inflacyjnej, rosnących kosztów pracy i transformacji energetycznej, rok 2025 stawia przed inwestorami…
pieniądze dla firm
11 06 25

„Zamykam firmę po 11 latach” – dramat mikroprzedsiębiorców przez nowe ceny energii i leasingów

Rosnące koszty energii, leasingów i składek ZUS zmuszają tysiące mikroprzedsiębiorców do zamykania firm. Poznaj prawdziwe historie, dane i…

Kryzysy, które czekają MŚP w 2025 roku. I jak się przed nimi bronić

Z jednej strony rekordowa liczba nowo zakładanych firm, z drugiej – rosnąca fala zamknięć i zawieszeń działalności. Rok…
25 05 25

Biznes 2025: 5 praktycznych trendów dla właścicieli małych i średnich firm

Jak prowadzić firmę w 2025 roku, by nie dać się wyprzedzić konkurencji i nie pogubić w chaosie zmian?…

Jakie są koszty zatrudnienia pracownika w Polsce? Analiza wszystkich wydatków

Jakie są koszty zatrudnienia pracownika w Polsce? Kompleksowy przewodnik dla pracodawców Zatrudnienie pracownika to dla firmy nie tylko…

Dotacje dla małych firm w Polsce w 2025 roku

Przewodnik po dostępnych dotacjach rządowych i unijnych W 2025 roku przedsiębiorcy z sektora MŚP w Polsce mają wiele…
dotacje

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier