Dino znów przekazuje pozytywne informacje. Gigantyczne przychody i ogromny zysk netto polskiej sieci.
Spółka Dino Polska S.A. zanotowała 19,8 mld zł przychodów w 2022 roku. To aż o 6,44 mld zł więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie spółka przekroczyła też granicę miliarda zł zysku netto. Firma zarobiła w zeszłym roku 1,13 mld zł. Rok wcześniej było to 805 mln zł w 2021 roku. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w 2022 roku 28,5 proc.
Plany Dino
Dino planuje w 2023 roku osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL,. Zdaniem przedstawicieli spółki może on jednak być trochę gorszy niż w 2022. Za 2022 rok wzrost sięgnął 28,5 proc. Firma trzyma mocno w ryzach koszty. Wszystko po to by utrzymać marżę EBITDA na poziomie zbliżonym do 2022 roku. Za 2022 marża ta wyniosła 9,3 proc.
Dino - liczba sklepów
W 2022 r. sieć uruchomiła 344 nowych marketów Dino. Ekspansja przebiega w rytm sprawdzonej i realizowanej od lat strategii zakładającej przede wszystkim zagęszczania sklepów na terenach gdzie sieć jest już obecna, a także stopniowe wchodzenie na nowe obszary. Na koniec 2022 r. Dino Polska posiadała 2156 sklepów, o 19% więcej w porównaniu do 2021 r.
– W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł. Równocześnie stworzyliśmy 5 tys. nowych miejsc pracy w 2022 r. i 24,3 tys. w latach 2018-2022 – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.