Dane pochodzące z najnowszego raportu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego są bardzo optymistyczne. Najważniejszą kwestią jest to, że pandemia koronawirua i wynikające z niej obostrzenia nie odbiły się negatywnie na branży transportowej. A mogłyby, ponieważ to właśnie kierowcy najczęściej mierzyli się z obostrzeniami na granicach, utrudnieniami wjazdu do poszczególnych krajów na swojej trasie czy niejasnymi przepisami dotyczącymi kwarantann. Największym problemem był i jest brak jednolitych unijnych przepisów, które regulowałyby zasady tranzytu towarów. Dodatkowym wyzwaniem były problemy z wjazdami na Białoruś i do Rosji.
[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]
Od roku 2010 do 2020 zauważalny był coroczny spory wzrost. Średnio o 1000 licencji rocznie. GITD wskazała, że w 2020 roku ilość wydanych licencji spadła, ale tylko minimalnie. Jak informuje serwis tsl-biznes.pl, ubiegły rok zakończył się uboższy o 2 aktywne licencje w porównaniu z poprzednim. Co jednak ważniejsze, liczba pojazdów przewożących towary wzrosła. Oznacza to, że działające w branży firmy rozwijały się i inwestowały powiększając tabory. Było im to potrzebne do realizacji zleceń, których nie brakuje.
CZYTAJ TAKŻE: Hity eksportowe Polski. Jakie produkty made in Poland zalewają świat?
Licencje na międzynarodowy przewóz ma 36 511 polskich przedsiębiorstw transportowych. Łączna suma ciężarówek, jakimi dysponują to 256 352. Ich podział pomiędzy firmami nie jest oczywiście równy. Aż 60% firma dysponuje flotą liczącą od 1 – 4 ciężarówek. Łącznie mali przewoźnicy posiadają 15% całej polskiej floty. Z danych wynika, że najmniejsi raczej się nie rozwijają. Ale w firmach liczących od 5- 50 i od 51 - 100 samochodów, widać już duży skok.
CZYTAJ TAKŻE: Pomysł na biznes. Bushcraft i leśny survival rozwija się wyjątkowo szybko
To właśnie ta grupa bardzo prężnie się rozwija i inwestuje. Ale liczebność taboru to nie wszystko. Funkcjonowanie na arenie międzynarodowej stawia przed przedsiębiorcami wyzwania organizacyjne, w których bardzo przydają się rozwiązania cyfrowe. Na przykład takie, które umożliwiają przesyłanie danych