[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]
Nowe spojrzenie na sprawę rzuciła indywidualna interpretacja podatkowa, w której szczegółowo wyjaśniono obowiązki właścicieli mobilnych punktów sprzedaży gastronomii.
Kasa fiskalna online, czyli stale podłączona do internetu to nowy rodzaj urządzeń fiskalnych. Dzięki podłączeniu do sieci kasa wysyła zebrane dane do Centralnego Rejestru Kas prowadzonego przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Jest to rozwiązanie pozwalające na szybką weryfikację transakcji. Wprowadzenie kas fiskalnych online to kolejny sposób na kontrolę podatników i walkę z nadużyciami, które mogłyby zakończyć się stratą pieniężną dla państwa. Wysyłka danych odbywa się samoistnie, gdyż urządzenie jest stale podłączone do sieci.
CZYTAJ TAKŻE: Zwrot kosztów zakupu kasy on-line
Aby nie wprowadzać nadmiernego zamieszania, daty do zakupu kas fiskalnych online dla poszczególnych rodzajów przedsiębiorców zostały podzielone. Od stycznia 2021 roku do jej posiadania zobowiązani są przedsiębiorcy zajmujący się:
Jak doskonale wiedzą przedsiębiorcy, przepisy w Polsce nie należą w tej chwili do najbardziej uporządkowanych i jednoznacznych. Dlatego właściciele biznesów chętnie zgłaszają się o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych. Dzięki nim wiedzą jak rozumieć konkretny przepis. A także, jak stosować dany paragraf w tej konkretnej sytuacji, w której się znaleźli.
CZYTAJ TAKŻE: Kasa fiskalna w sklepie internetowym. Obowiązkowa przy odbiorze osobistym
Przedsiębiorczyni, która jest właścicielką mobilnego punktu gastronomicznego tzw. foodtrucka zastanawiała się, czy również musi wymienić dotychczasową kasę fiskalną na tę w wersji online. Kobieta sprzedaje kurczaki z rożna w zaaranżowanej do prowadzenia tego typu działalności gospodarczej przyczepie.
CZYTAJ TAKŻE: Bon gastronomiczny uratuje restauracje? Raczej nie
Dyrektor Krajowej Izby Skarbowej, który wydał interpretację nr 0112-KDIL3.4012.7.2021.1.MS nie miał żadnych wątpliwości. Na właścicielu foodtrucka może ciąży obowiązek wymiany sprzętu ponieważ prowadzona w nim sprzedaż nie ma charakteru stacjonarnego. Bez względu na to, czy do sprzedaży produktów gastronomicznych została zaaranżowana furgonetka czy przyczepa, żadna z nich nie ma stałego miejsca działania. Specyfiką foodtrucka jest jego mobilność. Po zbadaniu sprawy organ podatkowy uznał, że brak charakteru stacjonarnego jest kluczowy. Kobieta przemieszała się ze swoim biznesem zgodnie z terminarzem imprez letnich. Zmiana miejsca sprzedaży wykluczyła przesłankę powodującą, że zmiana sprzętu fiskalnego była konieczna.