Z tego artykułu dowiesz się:

Nie tylko zmiana cenówek i przeprogramowanie kas fiskalnych. W związku z Tarczą Antyinflacyjną informacja o niższym podatku VAT musi zawisnąć koło każdej kasy. Gdyby ktoś nie wiedział, to się dowie. Podobne komunikaty spotkać już można od grudnia na stacjach paliw.

Informacja o niższym podatku VAT

Informacja o niższym podatku VAT przy kasie to jeden wymogów Tarczy Antyinflacyjnej. „Dobrze, że mam tę pandemiczną ściankę z pleksi, to mogę wywiesić, co tylko chcą, obok kartki z nakazem noszenia maseczek. Sanepid mi kazał, teraz kolejną rząd” – mówi z ironią w głosie Pani Agnieszka z małego sklepu spożywczego. Faktycznie, to nie żart. Sprzedawcy produktów spożywczych będą musieli wydrukować oraz powiesić przy swoich kasach czytelny komunikat:

Od dnia 1 lutego 2022 r. do dnia 31 lipca 2022 r. dla towarów spożywczych obowiązuje stawka podatku od towarów i usług obniżona do wysokości 0 proc."

CZYTAJ TAKŻE: Zmiana podatku VAT. Właściciele sklepów będą musieli przeprogramować kasy fiskalne

Informacje podobnej treści, wprowadzone przez Tarczę Antykryzysową numer jeden znajdziemy na stacjach paliw. Nie tylko państwowych. Taki obowiązek. Informują one o obniżce akcyzy. Z kolei w sklepach z produktami dla rolnictwa obowiązywać będzie inny komunikat:

„Od dnia 1 lutego 2022 r. do dnia 31 lipca 2022 r. sprzedaż nawozów, środków ochrony roślin, ziemi ogrodniczej, środków poprawiających właściwości gleby, stymulatorów wzrostu oraz podłoży do upraw, z wyłączeniem podłoży mineralnych, jest objęta stawką podatku od towarów i usług obniżoną do wysokości 0 proc.”

Informacje w sklepie – co trzeba wywiesić?

Osoby sprzedające alkohol są już przyzwyczajone do różnego rodzaju tabliczek „Alkohol szkodzi zdrowiu”, „osobom niepełnoletnim i nietrzeźwym alkoholu nie sprzedajemy”, „spożywanie alkoholu w sklepie wzbronione”. Teraz dojdzie informacja o tarczy. „Czy pan wierzy, że klienci to wszystko czytają? Na ladzie chłodniczej jest napis zakaz opierania się o szybę i niech pan zobaczy ile paluchów poodbijanych” – dodaje Pani Agnieszka.

Tego typu ogłoszenia oficjalnie mają spełniać rolę informacyjną, oraz edukacyjną. Dobrze, niech klient wie, że spadł VAT. Ale czy przypadkiem nie są też czymś, co ma przypomnieć, że oto rząd w trosce o konsumenta wprowadza finansowy parasol ochronny? Czy nie są czymś w rodzaju wyborczego plakatu, a także, czy w sytuacji, w której ceny netto skoczą (a pewnie skoczą) nie wyszło, że miało być taniej, ale sklepikarz dalej podnosi ceny? Czy nie wyjdzie wreszcie, że przedsiębiorcy to „ci źli” oraz winni drożyzny? My nie przesądzamy. Zadajemy tylko pytania, bo taki skutek nie jest naszym zdaniem wykluczony. Dziennik "Fakt" nazywa wymóg "reklamą rządu".

Jak informować klienta?

A może idąc tym tropem powinniśmy… informować o tym kto odpowiada za akcyzę na papierosy oraz alkohol oraz wywiesić stosowną informację. W sam raz przy okazji czekających nas podwyżek niektórych towarów np. W mediach społecznościowych już pojawiają się pierwsze propozycje:

  •  „Płacisz więcej za papierosy? Podziękuj swojemu posłowi”
  •  „napoje gazowane są droższe dzięki podatkowi cukrowemu"
  •  "za podwyżkę cen piwa odpowiada Ministerstwo Finansów"
  •  „prosimy zamykać drzwi – ogrzewanie sklepu zdrożało przez politykę klimatyczną” itp. itd.

To także spełnianie funkcji informacyjnej, a także budowanie świadomości konsumentów. O to przecież chodzi, prawda?

 

To Cię zainteresuje

06 11 23

Europaleta - podstawowa paleta transportowa

Co to jest Europaleta? Jaka jest konstrukcja europlalety?   W erze globalizacji i rosnącego znaczenia logistyki, efektywny transport…
25 10 23

Wypełniacz do prezentów - top 5 propozycji dla każdego

Prezentowanie upominków w sposób przemyślany i estetyczny to sztuka, która wymaga nie tylko kreatywności, ale i odpowiednich materiałów.…
06 10 23

Sukcesja w firmach rodzinnych: klucz do długotrwałego sukcesu biznesowego

Firmy rodzinne stanowią istotną część gospodarki na całym świecie. Charakteryzują się one unikalnymi cechami i wyzwaniami. Jednym z…
sukcesja

Dlaczego warto zastrzec markę na siebie, a nie na firmę?

W erze, gdzie silne marki dyktują trendy i wpływają na percepcję kulturową, wielu z nas automatycznie zakłada, że…

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie? Poznaj sposoby na poprawę efektywności Prowadzenie małej firmy to pasjonujące wyzwanie,…
zarządzanie czasem

Spotkania PARP dla przedsiębiorców. Sprawdź harmonogram

Najbliższe tygodnie będą obfitowały w spotkania organizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Będą one skierowane do przedsiębiorców, operatorów…
spotkanie parp

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier