Z tego artykułu dowiesz się:

Sprzedajesz produkty przez internet i myślisz, że obowiązek ewidencjonowania transakcji cię nie dotyczy? I tak, i nie. Jeśli umożliwiłeś opcję odbioru osobistego zamówień, kasa fiskalna w sklepie internetowym będzie koniecznością.

Drobna decyzja, która miała pozwolić klientom na zaoszczędzenie kosztów wysyłki, może odbić się przedsiębiorcy czkawką. Na mocy obowiązujących przepisów, nie każda sprzedaż wysyłkowa jest objęta zwolnieniem. Dobrze mieć tego świadomość przed ustaleniem zasad dostawy w otwieranym sklepie.

CZYTAJ TAKŻE: Zwrot kosztów zakupu kasy on-line

Wyjątki od obowiązku posiadania kasy fiskalnej

Ogólna zasada jest taka, że firma która sprzedaje produkty osobom fizycznym niebędącym przedsiębiorcami i rolnikom ryczałtowym, ma obowiązek ewidencjonowania transakcji za pomocą kasy fiskalnej. Wyjątkiem od tej fiskalnej powinności jest wskazana w przepisach granica kwoty obrotu z tytułu sprzedaży. Jeżeli w poprzednim lub obecnym roku podatkowym nie przekroczyła ona 20 000 zł, można korzystać ze zwolnienia. Kolejnym wyjątkiem jest prowadzenie sprzedaży wysyłkowej, czyli takiej w której doręczenie produktu do rąk kupującego nie odbywa się bezpośrednio.

Pamiętać należy, że żadne z dwóch wymienionych wyżej zwolnień nie będzie działało jeśli oferty będą dotyczyły towarów, należących do grupy niepodlegającej wyłączeniom. Zapisano je w § 4 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Są to między innymi: gaz płynny, sprzęt radiowy i telewizyjny, wyroby tytoniowe, perfumy. Jeśli chcesz w swoim sklepie online sprzedać którykolwiek z wymienionych we wskazanym paragrafie produktów, musisz wyposażyć się w kasę fiskalną.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym. O czym pamiętać

Po pierwsze sprawdź czy towarów, którymi chcesz handlować nie ma na liście produktów, wymagających ewidencjonowania na kasie fiskalnej. Jeśli nie, możesz rozpocząć sprzedaż wysyłkową. Ale, tak jak pisaliśmy wcześniej, musi to być tylko i wyłącznie sprzedaż wysyłkowa. Czyli taka, w której dostawa odbywa się za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Umożliwienie klientowi odebrania zamówienia osobiście spowoduje, że stracisz prawo do zwolnienia. Po drugie zapłata musi odbyć się w całości drogą elektroniczną. Obrót gotówkowy jest w tym przypadku zakazany. Ostatnią kwestią jest obowiązek wskazania danych nabywcy, w tym jego adresu.

CZYTAJ TAKŻE: Masz sklep w internecie? Uważaj na oszustów „na klienta”

Problematyczna płatność przy odbiorze

Ustalając zasady panujące w prowadzonym sklepie, zastanów się czy wprowadzać możliwość płatności przy odbiorze. To popularne wśród klientów rozwiązanie jest problematyczne. A interpretacje przepisów w tym zakresie różnią się od siebie. Sprzedawca powinien wystawić paragon w chwili otrzymania zapłaty. Jeżeli czekasz z wysyłką na wpłatę, nie ma problemu. Paragon możesz dołączyć do zamówienia. Ale płatność przy odbiorze charakteryzuje się tym, że opłacenie zamówienia ma miejsce później. W chwili odbioru, w towarzystwie osoby trzeciej np. kuriera, który nie ma uprawnień do wystawienia paragonu. Nie do końca wiadomo w takim razie kiedy powstaje obowiązek podatkowy.

To Cię zainteresuje

KRD: w tych powiatach jest największe zadłużenie na 1000 mieszkańców 

Średnie zadłużenie Polaków, według danych Krajowego Rejestru Długów, wynosi 20 tys. zł. Ale nie w każdym regionie kraju…

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie? Poznaj sposoby na poprawę efektywności Prowadzenie małej firmy to pasjonujące wyzwanie,…
zarządzanie czasem

Zarządzanie finansami w małej firmie: Kluczowe zasady i narzędzia

Zarządzanie finansami w małej firmie: Kluczowe zasady i narzędzia Skuteczne zarządzanie finansami jest kluczowe dla powodzenia każdej małej…
zarządzanie finansami
04 09 23

Rok szkolny 2023/2024. Rosną zaległości placówek edukacyjnych

Rok szkolny 2023/2024 rozpoczął się. Jak podaje Krajowy Rejestr Długów zadłużenie wobec prywatnych i publicznych placówek edukacyjnych wynosi…

Akademia PARP – bezpłatny dostęp do biznesowej wiedzy

Akademia PARP bije rekordy popularności wśród małych i średnich przedsiębiorców, a także osób zainteresowanych rozpoczęciem własnej działalności i…

Upominek biznesowy - kiedy warto docenić pracowników i klientów Twojej firmy?

Sukces firmy zależy w dużej mierze od ludzi, którzy ją tworzą - najczęściej są to członkowie zarządu, managerowie,…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier