Z tego artykułu dowiesz się:

Sprzedajesz produkty przez internet i myślisz, że obowiązek ewidencjonowania transakcji cię nie dotyczy? I tak, i nie. Jeśli umożliwiłeś opcję odbioru osobistego zamówień, kasa fiskalna w sklepie internetowym będzie koniecznością.

Drobna decyzja, która miała pozwolić klientom na zaoszczędzenie kosztów wysyłki, może odbić się przedsiębiorcy czkawką. Na mocy obowiązujących przepisów, nie każda sprzedaż wysyłkowa jest objęta zwolnieniem. Dobrze mieć tego świadomość przed ustaleniem zasad dostawy w otwieranym sklepie.

CZYTAJ TAKŻE: Zwrot kosztów zakupu kasy on-line

Wyjątki od obowiązku posiadania kasy fiskalnej

Ogólna zasada jest taka, że firma która sprzedaje produkty osobom fizycznym niebędącym przedsiębiorcami i rolnikom ryczałtowym, ma obowiązek ewidencjonowania transakcji za pomocą kasy fiskalnej. Wyjątkiem od tej fiskalnej powinności jest wskazana w przepisach granica kwoty obrotu z tytułu sprzedaży. Jeżeli w poprzednim lub obecnym roku podatkowym nie przekroczyła ona 20 000 zł, można korzystać ze zwolnienia. Kolejnym wyjątkiem jest prowadzenie sprzedaży wysyłkowej, czyli takiej w której doręczenie produktu do rąk kupującego nie odbywa się bezpośrednio.

Pamiętać należy, że żadne z dwóch wymienionych wyżej zwolnień nie będzie działało jeśli oferty będą dotyczyły towarów, należących do grupy niepodlegającej wyłączeniom. Zapisano je w § 4 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Są to między innymi: gaz płynny, sprzęt radiowy i telewizyjny, wyroby tytoniowe, perfumy. Jeśli chcesz w swoim sklepie online sprzedać którykolwiek z wymienionych we wskazanym paragrafie produktów, musisz wyposażyć się w kasę fiskalną.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym. O czym pamiętać

Po pierwsze sprawdź czy towarów, którymi chcesz handlować nie ma na liście produktów, wymagających ewidencjonowania na kasie fiskalnej. Jeśli nie, możesz rozpocząć sprzedaż wysyłkową. Ale, tak jak pisaliśmy wcześniej, musi to być tylko i wyłącznie sprzedaż wysyłkowa. Czyli taka, w której dostawa odbywa się za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Umożliwienie klientowi odebrania zamówienia osobiście spowoduje, że stracisz prawo do zwolnienia. Po drugie zapłata musi odbyć się w całości drogą elektroniczną. Obrót gotówkowy jest w tym przypadku zakazany. Ostatnią kwestią jest obowiązek wskazania danych nabywcy, w tym jego adresu.

CZYTAJ TAKŻE: Masz sklep w internecie? Uważaj na oszustów „na klienta”

Problematyczna płatność przy odbiorze

Ustalając zasady panujące w prowadzonym sklepie, zastanów się czy wprowadzać możliwość płatności przy odbiorze. To popularne wśród klientów rozwiązanie jest problematyczne. A interpretacje przepisów w tym zakresie różnią się od siebie. Sprzedawca powinien wystawić paragon w chwili otrzymania zapłaty. Jeżeli czekasz z wysyłką na wpłatę, nie ma problemu. Paragon możesz dołączyć do zamówienia. Ale płatność przy odbiorze charakteryzuje się tym, że opłacenie zamówienia ma miejsce później. W chwili odbioru, w towarzystwie osoby trzeciej np. kuriera, który nie ma uprawnień do wystawienia paragonu. Nie do końca wiadomo w takim razie kiedy powstaje obowiązek podatkowy.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

17 05 24

Czy technologia stojąca za krytpowalutami ma szansę zmienić świat? Czym jest i jak działa blockchain?

Blockchain to technologia, która zyskuje coraz większe znaczenie w świecie finansów, zwłaszcza w związku z rosnącą rolą kryptoaktywów.…
24 04 24

Wypadek przy pracy — obowiązki pracodawcy

Wypadek przy pracy, zgodnie z definicją prawną, jest sytuacją, która ma miejsce podczas wykonywania pracy lub w związku…
24 04 24

Zastosowanie laktozy w proszku w różnych branżach

Laktoza, naturalny cukier obecny w mleku, posiada szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle farmaceutycznym, jak i spożywczym. W postaci…
17 04 24

Franczyza gastronomiczna – wszystko, co musisz wiedzieć przed jej podjęciem

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w gastronomii, musisz zbudować reputację lokalu. Początek może być trudny. Klienci preferują miejsca, które…
16 04 24

Obieg dokumentów w firmie – sposoby na usprawnienie procesu

W każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i branży, dokumenty pełnią kluczową rolę. Są nośnikami informacji, dowodami transakcji…
16 04 24

Czym są czynniki chłodnicze i jakie są ich rodzaje?

Klimatyzacja ze względu na swoje praktyczne rozwiązanie, które jest niezwykle pomocne w trakcie upałów, staje się coraz częstszym…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier