Z tego artykułu dowiesz się:

Wiadomo, że „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”. Sieci handlowe wzięły sobie to przysłowie do serca. Coraz więcej z nich inwestuje w programy dla młodych, po stażach i praktykach przyszedł czas na klasy patronackie.

Handel zyskuje na popularności

O najlepszych pracowników trzeba zadbać, tę prawdę właściciele największych sklepów wcielili w życie już dawno. Co chwilę pojawiają się ciekawe ogłoszenia. Informujące o tym, że osobom zatrudnionym w sklepach oferowane są nie tylko wynagrodzenia na konkurencyjnym poziomie. Ale także umowy o pracę, premie i pakiety świadczeń dodatkowych np. prywatną opiekę medyczną. Sieci handlowe walczą o członków zespołu. Robią wszystko aby odczarować niegatywnie brzmiące „siedzenie na kasie”. I trzeba przyznać, że skutecznie im to się udaje. Mimo zagrożeń związanych z szalejącym dookoła koronawirusem, liczba chętnych do pracy nie maleje. Wpływ na to ma zapewne fakt, że nawet w pandemii ludzie muszą robić zakupy, a popularne placówki handlowe nie mogą narzekać na brak zainteresowania ze strony klientów. Jak informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl Auchan wcielił w życie nowy pomysł na zbudowanie lojalnego zespołu – klasy patronackie.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Praktyki, staże, klasy patronackie

Polityka kadrowa szczególnie tych największych graczy na handlowym rynku jest jasna. Sieci chcą mieć zaufanych i kompetentnych pracowników. Aby ich utrzymać są gotowe o nich zadbać. To właśnie właściciele największych sklepów zaraz po ogłoszeniu możliwości zorganizowania szczepień przeciwko COVID-19 w firmach zapowiedzieli, że zrobią to dla swoich podwładnych. Tak by czuli się bezpieczniej i wiedzieli, że firma o nich dba.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy na parkingu, czyli nowy sposób na wydłużony lockdown

Inwestowanie w edukację i pokazywanie potencjalnym pracownikom możliwości to skuteczny sposób na budowanie zespołu. Do tej pory cel ten realizowano poprzez praktyki letnie i staże zawodowe, po których najlepszym oferowano zatrudnienie. Teraz przyszedł czas na klasy patronackie, jakie pod marką sklepu zostały utworzone w wybranych szkołach branżowych. Jak informuje Dorota Patejko, rzeczniczka polskiego oddziału Auchan, na razie szkolenie dotyczy takich zawodów jak: sprzedawca, piekarz, cukiernik. W projekcie bierze udział 140 uczniów.

CZYTAJ TAKŻE: Wtorek nowym zakupowym dniem. Pandemia pozmieniała sklepowe przyzwyczajenia

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…
05 03 24

Minimalna pensja nie ochroni przed komornikiem?

Minimalna pensja stała się skuteczną ochroną przed egzekucją komorniczą. Zdaniem komorników - tak skuteczną, że nie pozwala na…
minimalna pensja

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania
07 02 24

Żabka poza Polską. Stworzy sklepy stacjonarne za granicą?

Żabka planuje ekspansję za granicą. Pierwszym krokiem jest nowa jednostka. Utworzona właśnie Żabka International ma zajmować się rozwojem…
żabka

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier