Z tego artykułu dowiesz się:

Ograniczenia w dostępie do stacjonarnych placówek handlowych i nawoływania do pozostania w domach przynoszą efekty. Konsumenci coraz chętniej robią zakupy wirtualnie. Co ważne, nie mogą narzekać na brak asortymentu bo sklepów internetowych przybywa.

Do wyboru, do koloru

Z danych przedstawionych przez agencję Bisnode A Dun & Bradstreet Company, że na koniec pierwszego kwartału 2021 roku w Polsce istniało 46,5 tysiąca sklepów internetowych. W porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami poprzedniego roku, jest ich o 2 tysiące więcej. Sklepów internetowych przybywa w szybkim tempie. Wzrost w porównywanym przedziale czasu wynosi aż 70%. A patrząc na cały rok 2020 do 2021, liczba sklepów on-line zwiększyła się o ponad 20 procent.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Nie powinniśmy więc narzekać na to, że nie możemy znaleźć tego co nas interesuje. O wiele bardziej prawdopodobne jest, że w poszukiwaniach nie dojdziemy do obranego celu z uwagi na zbyt dużo stron do przejrzenia, niż to, że tej rzeczy nie ma w którejś ofercie.

CZYTAJ TAKŻE: Wtorek nowym zakupowym dniem. Pandemia pozmieniała sklepowe przyzwyczajenia

Koronawirus przyspieszył ekspansję

Trend przenoszenia zakupów do sieci obserwowany jest od co najmniej paru lat. To na jego podstawie sieci rezygnowały z części sklepów stacjonarnych na rzecz inwestycji w obsługę klienta internetowego. Ale pandemia koronawirusa znacznie przyspieszyła zmiany. Wręcz przeprowadziła ekspresową rewolucję. Swoje trzy grosze dołożyły centra handlowe, które pomimo obowiązkowego zamknięcia umiejscowionych w nich sklepów, nie zmniejszyły najemcom czynszów. W rezultacie zagraniczne sieci jak na przykład Promod, całkowicie opuściły polski rynek, zostawiając tylko sklep internetowy. A rodzime Empik i Reserved polikwidowały część salonów.

CZYTAJ TAKŻE: Chcesz sprzedawać więcej w sklepie internetowym? Wprowadź odroczone płatności

Sklepów internetowych przybywa i będzie przybywać

Pandemia zmieniła zachowania zakupowe konsumentów. Wszystko wskazuje na to, że nawet gdy sytuacja epidemiologiczna się poprawi klienci nie wrócą do sklepów stacjonarnych. Zdaniem ekspertów pod koniec bieżącego roku liczba wirtualnych placówek wyniesie 55 tysięcy.

CZYTAJ TAKŻE: Kasa fiskalna w sklepie internetowym. Obowiązkowa przy odbiorze osobistym

Nie jest jednak tak, że wszystkie sklepy, które powstają pozostają otwarte. Sprzedawcy starają się dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszej grupy odbiorców, ale musimy pamiętać, że wiele osób ma problemy finansowe. Co oznacza, że ich możliwości zakupowe są mniejsze. Na liczbę 2 tysięcy sklepów składa się 3,4 tysiąca otwartych tego typu biznesów i blisko 1,4 zamkniętych w działalności.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Aż 35% Polaków przyznaje, że problemy finansowe mają wpływ na ich zdrowie psychiczne

Aż 35% Polaków przyznaje, że problemy finansowe mają wpływ na ich zdrowie psychiczne Problemy finansowe to nie tylko…
problemy_finansowe

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania

Braki kadrowe w budowlance. Oto wolne miejsca pracy branży budowlanej

W porównaniu z końcem 2023 r. branża budowlana rozpoczęła rok w całkiem dobrych nastrojach. W styczniu 2024 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury…

BIG Liczba: W 2023 r. firmy znalazły w rejestrze BIG InfoMonitor 2 mln niesolidnych dłużników

8,15 mln osób, czyli co czwartego dorosłego Polaka (26 proc.) sprawdziły banki i przedsiębiorcy w Rejestrze Dłużników BIG…
BIK

Podatek Belki raczej szybko nie zniknie. Tymczasem fiskus ściąga z Polaków kolejne grube miliardy

W Ministerstwie Finansów trwają prace nad zapowiedzianymi ulgami w tzw. podatku Belki. Politycy z różnych ugrupowań opowiadają się…
limit gotówki

Ruch w sklepach w 2023 na minusie. PEŁNY RAPORT

Sklepy zakończyły 2023 rok na lekkim minusie. Największe spadki dotknęły hipermarkety. PODSUMOWANIE RUCHU I WIZYT W SKLEPACH DETALICZNYCH…
ruch w sklepach

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier