Z tego artykułu dowiesz się:

Ograniczenia w dostępie do stacjonarnych placówek handlowych i nawoływania do pozostania w domach przynoszą efekty. Konsumenci coraz chętniej robią zakupy wirtualnie. Co ważne, nie mogą narzekać na brak asortymentu bo sklepów internetowych przybywa.

Do wyboru, do koloru

Z danych przedstawionych przez agencję Bisnode A Dun & Bradstreet Company, że na koniec pierwszego kwartału 2021 roku w Polsce istniało 46,5 tysiąca sklepów internetowych. W porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami poprzedniego roku, jest ich o 2 tysiące więcej. Sklepów internetowych przybywa w szybkim tempie. Wzrost w porównywanym przedziale czasu wynosi aż 70%. A patrząc na cały rok 2020 do 2021, liczba sklepów on-line zwiększyła się o ponad 20 procent.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Nie powinniśmy więc narzekać na to, że nie możemy znaleźć tego co nas interesuje. O wiele bardziej prawdopodobne jest, że w poszukiwaniach nie dojdziemy do obranego celu z uwagi na zbyt dużo stron do przejrzenia, niż to, że tej rzeczy nie ma w którejś ofercie.

CZYTAJ TAKŻE: Wtorek nowym zakupowym dniem. Pandemia pozmieniała sklepowe przyzwyczajenia

Koronawirus przyspieszył ekspansję

Trend przenoszenia zakupów do sieci obserwowany jest od co najmniej paru lat. To na jego podstawie sieci rezygnowały z części sklepów stacjonarnych na rzecz inwestycji w obsługę klienta internetowego. Ale pandemia koronawirusa znacznie przyspieszyła zmiany. Wręcz przeprowadziła ekspresową rewolucję. Swoje trzy grosze dołożyły centra handlowe, które pomimo obowiązkowego zamknięcia umiejscowionych w nich sklepów, nie zmniejszyły najemcom czynszów. W rezultacie zagraniczne sieci jak na przykład Promod, całkowicie opuściły polski rynek, zostawiając tylko sklep internetowy. A rodzime Empik i Reserved polikwidowały część salonów.

CZYTAJ TAKŻE: Chcesz sprzedawać więcej w sklepie internetowym? Wprowadź odroczone płatności

Sklepów internetowych przybywa i będzie przybywać

Pandemia zmieniła zachowania zakupowe konsumentów. Wszystko wskazuje na to, że nawet gdy sytuacja epidemiologiczna się poprawi klienci nie wrócą do sklepów stacjonarnych. Zdaniem ekspertów pod koniec bieżącego roku liczba wirtualnych placówek wyniesie 55 tysięcy.

CZYTAJ TAKŻE: Kasa fiskalna w sklepie internetowym. Obowiązkowa przy odbiorze osobistym

Nie jest jednak tak, że wszystkie sklepy, które powstają pozostają otwarte. Sprzedawcy starają się dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszej grupy odbiorców, ale musimy pamiętać, że wiele osób ma problemy finansowe. Co oznacza, że ich możliwości zakupowe są mniejsze. Na liczbę 2 tysięcy sklepów składa się 3,4 tysiąca otwartych tego typu biznesów i blisko 1,4 zamkniętych w działalności.

To Cię zainteresuje

01 06 23

Obniżony VAT na odzież dziecięcą. Unia już rok temu dała zielone światło. Polska z tego nie korzysta

W ostatnim czasie ożywiła się dyskusja wokół obniżenia stawki VAT na odzież i obuwie dla dzieci. Eksperci nie…
obniżony VAT

Powstaje coraz więcej jednoosobowych firm. Częściej też wznawiane są zawieszone działalności

W pierwszym kwartale br. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 80 tys. wniosków dot. założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Tym…

Papier toaletowy będzie coraz droższy. Przez unijne przepisy tańsze rolki mogą zniknąć ze sklepów

Papier toaletowy to obecnie jeden z najmocniej drożejących produktów codziennego użytku. W kwietniu br. Polacy płacili za niego…
papier toaletowy
25 05 23

800 plus nie dla wszystkich? Czy będą zmiany w programie?

800 plus dla rodziców. Partia rządząca zapowiada zmiany w programie „Rodzina 500 plus”. Od 1 stycznia rodzice otrzymają…
800 plus

8 na 10 firm w Polsce ma problem z klientami niepłacącymi na czas - wnioski z raportu EPR 2023

Nieterminowe płatności to zmora polskiego biznesu. Wyniki z raportu Euroean Payment Report 2023. Brak możliwości dalszego rozwoju przedsiębiorstwa,…
płatności

Jak firmy zamierzają radzić sobie z wysoką inflacją? Mniej podwyżek, więcej kredytów i zwolnień

Dalszego wzrostu inflacji i kosztów prowadzenia działalności – tego obawia się odpowiednio 91% i 72% mikro, małych i…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier