E-mail nie załatwi wszystkiego. Kurier? Nie zawsze jest potrzebny. Są firmy, które regularnie wysyłają na pocztę pracownika, by dostarczył korespondencję, która ma zostać wysłana. Gdyby jednak policzyć „stracone” w ten sposób godziny pracy, oraz zużyte paliwo w samochodzie służbowym, może się okazać, że tańsze będzie stałe zlecenie, aby Poczta Polska nasze przesyłki odbierała sobie sama. Bezpośrednio z siedziby naszej firmy.
Duże firmy, które posiadają rozbudowane działy administracji, już dawno przeszły na taką współpracę z Pocztą Polską. W takich wypadkach pracownicy przekazują (czasem codziennie!) całą korespondencję wraz z wymaganymi przy takiej współpracy dokumentami nadawczymi oraz zestawieniem przesyłek. Wzór takiego zestawienia jest dostępny tutaj. Wiele firm, szczególnie tych położonych w dużych miastach lub na prowincji zauważa, że codzienny kurs pracownika na pocztę, kosztowałby zbyt dużo
CZYTAJ TAKŻE: Ile kosztuje polecony priorytet? Cennik 2022
Umowa z Pocztą Polską w sprawie odbioru przesyłek nie jest szczególnie skomplikowanym dokumentem. Warto jednak, przed jej podpisaniem zastanowić się jakie dni i co istotne – godziny odbioru będą dla nas dogodne. Większość firm decyduje się na ustalenie wizyt przedstawiciela poczty w godzinach wczesnopopołudniowych np. między 13-tą a 15-tą. To ostatni moment, by mieć pewność, że wysłane przez nas polecone priorytety doszły do odbiory w następnym dniu roboczym.
Wszystko zależy od liczby wysyłek w tygodniu, na jaką umówimy się z pocztowcami. W przypadku odbiorów raz w tygodniu zapłacimy za taką usługę 160 złotych netto miesięcznie. Jeśli jednak zdecydujemy się na codzienną współpracę, wówczas będzie nas ona kosztowała 460 zł netto. netto. Warto dobrze się zastanowić bowiem każdy ponadstandardowy odbiór będzie nas kosztował jednorazowo 60 zł netto. Pełny cennik usługi obowiązujący od 1 lipca 2022 roku dostępny jest tutaj.