Z tego artykułu dowiesz się:

Programy lojalnościowe rosną w siłę. 62% konsumentów w Polsce korzysta z przynajmniej jednego takiego rozwiązania – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Coraz większe grono deklaruje swoją aktywność, to znaczy, że zna swój status i stara się korzystać z oferty.

Programy lojalnościowe – z komórką łatwiej

Programy lojalnościowe nie odchodzą do lamusa. W porównaniu z podobnym badaniem przeprowadzonym w ubiegłym roku, aż o 13 p.p. wzrósł odsetek osób, które korzystają z aplikacji mobilnych powiązanych z programami lojalnościowymi. Obecnie aż 87% wszystkich korzystających z programów lojalnościowych korzysta właśnie z takiego rozwiązania. To oznacza, że zamiast karty w portfelu wolimy program na komórkę, z kodem paskowym, QR, a także innym rozwiązaniem identyfikacyjnym.

CZYTAJ TAKŻE: Kawa na wynos - pomysł na biznes

Uczestnicy programów lojalnościowych coraz bardziej aktywni

Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy są coraz bardziej aktywnymi uczestnikami w programach lojalnościowych. O ile w 2020 roku odsetek „bardzo aktywnych” wynosił 32%, o tyle w 2022 roku to już 43%. Spada z kolei procent tzw. wycofanych konsumentów, który obecnie wynosi 4%, podczas gdy rok temu, wskaźnik ten był o 2 p.p. wyższy.

Który program lojalnościowy jest najpopularniejszy?

Ciekawie wygląda zestawienie popularności poszczególnych programów lojalnościowych oferowanych w różnych firmach. Z badania ARC wynika, że największą popularnością cieszy się program sieci Biedronka. Uczestnictwo w nim deklaruje 35% konsumentów. To spory skok. Jeszcze dwa lata temu sieć ta mogła mówić jedynie o 24-procentowej popularności.

Na drugim miejscu znajduje się jeden z najstarszych programów lojalnościowych, czyli Orlen Vitay – 18% Podium zamyka niemiecka sieć Lidl z wynikiem 15%. Na dalszych miejscach znalazł się Payback (13%) oraz Klub Rossmann (10%) - wynika z badania „Monitor Programów Lojalnościowych 2022".

Programy lojalnościowe - komentarz eksperta

Korzystanie z programów lojalnościowych już od lat cieszy się sporą popularnością, nic dziwnego, bowiem oferują coraz liczniejsze promocje, rabaty, punkty, nagrody i wszelkiego rodzaju korzyści. Może mieć to szczególne znaczenie w czasie, gdy inflacja coraz dotkliwiej sięga do portfeli Polaków, zmuszając ich do szukania oszczędności w różnego rodzaju zakupach. Uczestnictwo w programach lojalnościowych osiągnęło, co prawda, pewnego rodzaju stabilizację, jednak zmian możemy doszukiwać się w samym zaangażowaniu i jego formie. Natomiast wyraźnie widać, że aplikacje mobilne to już standard w rozległym świecie programów lojalnościowych, z którego chętnie korzysta ciągle rosnąca rzesza konsumentów, zachęcana udanymi appkami swoich ulubionych sklepów i marek. Niezaprzeczalnym sukcesem w tej dziedzinie może cieszyć się m.in. Biedronka, która przyciągnęła w ten sposób kilka milionów użytkowników w ciągu około pół roku. – powiedział Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia.

 

To Cię zainteresuje

Powstaje coraz więcej jednoosobowych firm. Częściej też wznawiane są zawieszone działalności

W pierwszym kwartale br. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 80 tys. wniosków dot. założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Tym…

Składki ZUS im niestraszne. Dlaczego przedsiębiorcy wolą JDG od spółki?

Dlaczego jednoosobowa działalność gospodarcza jest lepsza od spółki? Skąd wśród internetowych guru biznesowych taka niechęć do jednoosobowych działalności…
360ksiegowosc

Jak firmy zamierzają radzić sobie z wysoką inflacją? Mniej podwyżek, więcej kredytów i zwolnień

Dalszego wzrostu inflacji i kosztów prowadzenia działalności – tego obawia się odpowiednio 91% i 72% mikro, małych i…

Uśmiech „made in Turkey”. O co chodzi z nowym trendem na rynku i czy to bezpieczne rozwiązanie?

Ostatnio zrobiła się moda na tzw. turystykę stomatologiczną. Polacy wyjeżdżają np. do Turcji, żeby zafundować sobie hollywoodzki uśmiech.…
turystyka stomatologiczna
09 05 23

Pomysł na biznes – 5 nietypowych pomysłów, które mogą odnieść sukces w 2023 roku

Sklep spożywczy, wypożyczalnia samochodów, usługi fryzjerskie – to wszystko już jest! A gdyby tak zrealizować jakiś oryginalny pomysł…
Pomysł na biznes
04 05 23

Roczne rozliczenie składek ZUS – jest nowy wzór dokumentu

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej to nowy obowiązek przedsiębiorców, który trzeba wypełnić w tym roku po raz pierwszy. Ostateczny…
roczne rozliczenie ZUS

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier