Z tego artykułu dowiesz się:

Rzecznik MŚP staje w obronie kolejnych przedsiębiorców. Tym razem domaga się odpowiedzi na pytanie: dlaczego w pandemii można iść do fryzjera i kosmetyczki, ale nie można się opalać i dbać o ciało. Decyzją rządu salony masażu, sauny i solaria nadal są zamknięte przez koronawirusa.

Mimo iż doniesienia naukowe są zgodne, co do tego że koronawirus przenosi się drogą powietrzną, obostrzenia w prowadzeniu działalności dzielą firmy z branży beauty na lepsze i gorsze. W skrócie na te, które mogą działać i na te, które powinny być zamknięte.

Brak logicznego uzasadnienia zakazów

Poza brakiem racjonalności, w podziale widać pewną prawidłowość. Jest nią obszar ciała, którego dotyczą zabiegi. Im mniejszy kawałek ciała wymaga interwencji specjalisty tym lepiej. W rezultacie rządowych działań, salony fryzjerskie, kosmetyczne czy stylizujące paznokcie legalnie działają i zarabiają. A te świadczące usługi obejmujące całe ciało jak: sauna, solarium czy masaże są zakazane.

CZYTAJ TAKŻE: Mandaty dla przedsiębiorców. GIS: Nie chcę ale muszę

Niestety, wszelkie powody takiej sytuacji pozostają w sferze insynuacji, gdyż apele branży pozostają bez odpowiedzi. Właściciele solariów parokrotnie zwracali się do Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego z prośbą o wyjaśnienia. Zapewniali, że mogą przyjmować klientów z zachowaniem reżimu sanitarnego oraz szczegółowych obostrzeń. Podkreślając, że całkowity zakaz wykonywania działalności jest krzywdzący i niesprawiedliwy. Powyższe stanowisko podziela Adam Abramowicz. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, który 25 stycznia 2021 roku wystosował do MZ żądanie wyjaśnienia sprawy.

Czy to prawda, że solaria są zamknięte przez koronawirusa?

Obiektywna odpowiedź na to pytanie jest niezmiernie trudna. Przede wszystkim dlatego, że jako redakcja nie posiadamy odpowiedniej wiedzy w tym temacie. Musimy posiłkować się zdaniem ekspertów. Opinia dr hab. Iwony Paradowskiej-Stankiewicz, Krajowego Konsultanta ds. epidemiologii z 2 września 2020 r., mówiła, że ryzyko zakażenia klientów wirusem SARSCov-2 podczas wizyty w solarium przy zachowaniu przez personel zasad sanitarno-higienicznych jest niewielkie. Niestety powyższą opinię GIS uznał za nieaktualną.

CZYTAJ TAKŻE: Tarcza Finansowa PFR 2.0 nie dla zbuntowanych przedsiębiorców?

Rzecznik MŚP chce poznać podstawy wskazanego rozstrzygnięcia. „Proszę o informację, na jakiej podstawie Główny Inspektor Sanitarny zajął takie stanowisko oraz o przesłanie wszystkich analiz zamówionych bądź sporządzonych przez Ministerstwo Zdrowia oraz jednostki jemu podległe, które świadczyłyby o nieaktualności opinii firmowanej przez Krajowego Konsultanta ds. epidemiologii” – czytamy w piśmie podpisanym przez Abramowicza. Może interwencja Rzecznika wyjaśni niejasności pojawiające się w tym temacie.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Zakładanie i wznawianie jednoosobowych firm na lekkim minusie [Dane za I kwartał 2025 r.]

W I kwartale br. liczba wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o ponad 2% w porównaniu z…
firma
12 05 25

Kiedy zapłacić ZUS w 2025 roku? Terminy, stawki i kalendarz do pobrania

W 2025 roku wielu przedsiębiorców dalej będzie zadawać sobie to samo pytanie: „Do kiedy muszę zapłacić ZUS, żeby…
zus

Jak założyć firmę w 2025 roku? Krok po kroku dla początkujących

Jak założyć firmę w 2025 roku? Praktyczny poradnik krok po kroku 1. Dlaczego warto założyć firmę w 2025…
jak zalozyc firme

Jak rozwijać mały biznes w niepewnych czasach? 6 strategii dla MŚP + praktyczne narzędzia finansowe

W czasach, gdy zmienność i ryzyko stają się codziennością, właściciele małych i średnich firm potrzebują nie tylko odwagi,…

Rozwiązania omnichannel w e-commerce. Jak zintegrować różne kanały komunikacji?

Coraz więcej klientów oczekuje, że będą mogli kontaktować się z firmą w wygodny dla siebie sposób – przez…
01 04 25

Biznes alkoholowy w sklepie spożywczym – jak zacząć? Analiza rynku, przepisy i porady

Biznes alkoholowy w Polsce. Jak wygląda rynek alkoholowy w Polsce? Biznes alkoholowy to nie lada wyzwanie ale rozpoczęcie…
branża alkoholowa

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier