magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Niemiec płakał, jak sprzedawał. Dziś płacze Polak, bo znaleźć klienta nie może. Czerwiec 2022 okazał się najgorszym miesiącem dla przedsiębiorców żyjących ze sprowadzania samochodów i odsprzedawania ich na polskim rynku. Dlaczego popyt na używane auta z zagranicy hamuje?

Używane auta z zagranicy

Mogłoby się wydawać, że w dobie problemów z zakupem nowego auta i wszechobecnej drożyzny, import aut używanych będzie się rozwijał w najlepsze. Eksperci z Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR śledząc dostępne dane, zauważają mocno odwrotną tendencję, która ma prawo niepokoić przedsiębiorców sprowadzających i sprzedających auta używane z zagranicy.

Ile aut sprowadzamy z zagranicy?

Dość powiedzieć, że w czerwcu 2022 roku tablice rejestracyjne z oznaczeniem „PL” trafiły na 68 162 samochody importowane z zagranicy. Mowa o pojazdach osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony. To oznacza, że tylko w ciągu roku rynek ten skurczył się o… 19,5% ! Gorsze dane za czerwiec ostatni raz odnotowane były 9 lat temu, w 2013 roku.

>>> 10% zniżki na paliwo! Nie od stacji. Od banku!

Najgorzej wygląda sytuacja importowanych dostawczaków. Ten rynek zmniejszył się o blisko jedną czwartą (24,5%).

Słaby rok dla importerów samochodów używanych

Ktoś może powiedzieć, że to jedynie miesięczne dane, które w skali roku mogą okazać się „wyjątkiem”. Niestety nic z tych rzeczy. IBRM SAMAR wziął pod lupę także dane za całe półrocze.

Łączny wynik za pierwsze sześć miesięcy tylko na pierwszy rzut oka może wyglądać imponująco – to 403.251 samochodów. Wynik ten jest jednak gorszy o 15%, jeśli porównamy go do analogicznego okresu w pandemicznym 2021 roku.

Coraz starsze samochody importowane do Polski

Efekt inflacji dobrze jest widoczny, jeśli spojrzymy na wiek sprowadzanych pojazdów. Tu nie ma złudzeń. Sprowadzamy coraz starsze samochody, ze średnią 12,65 roku. Tylko w czerwcu padł rekord średniego wieku importowanych aut – 12,72 roku.

Średnią solidnie zawyżają osobówki, które liczą sobie 12,8 roku. Jeśli weźmiemy pod uwagę te, z silnikami benzynowymi pojawi nam się średnia 13,66 roku. Taka tendencja rynkowa raczej nikogo nie powinna cieszyć.

To Cię zainteresuje

Finansowanie aut firmowych - jakie są ich rodzaje?

Posiadanie floty samochodowej jest bardzo istotne z punktu widzenia większości firm. Pojazdy firmowe są wykorzystywane do realizacji usług…

Samochód służbowy do celów prywatnych – zasady korzystania

Jeśli pracodawca chce udostępnić samochód służbowy do celów prywatnych pracownika, warto poznać zasady korzystania z takiego rozwiązania. Jak…
samochód służbowy
02 03 23

Kredyty dla mikrofirm. Prognozy bardziej optymistyczne

Kredyty dla mikrofirm odbiją. Katastrofalna sytuacja na rynku kredytów dla najmniejszych firm ma już wkrótce się zmienić. Z…
kredyty firmowe
27 02 23

Mechanika pojazdowa – jak otworzyć zakład mechaniki pojazdowej?

Mechanika pojazdowa to prócz handlu jeden z najpopularniejszych biznesów w Polsce. Nie ma się co dziwić. Jak otworzyć…
warsztat mechaniczny

Grupa SECO/WARWICK podwaja zyski w 2022 roku

Dla światowej geopolityki i gospodarki rok 2022 był trudny. Mimo tego SECO/WARWICK, pierwszy wybór wśród producentów pieców do…

To może być koniec branży wartej miliardy złotych. Rynek suplementów pod lupą

Rynek suplementów będzie bardziej uregulowany. Politycy chcą wprowadzić przepisy, które utrudnią sprzedaż tych produktów. To spore ograniczenie dla…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier