Z tego artykułu dowiesz się:

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy do dorobku 14 medali zdobytych przez Polskę na igrzyskach TOKIO 2020 nie doliczyli… piętnastego, dla polskiej firmy, która w Tokio zaprezentowała się bardzo przyzwoicie. Mowa o fimie 4F, która, jak wylicza portal 300gospodarka może być uznana za drugiego producenta dostarczającego oficjalne stroje reprezentacji olimpijskich. Mamy więc… podium! Teraz pojawia się nowa informacja. Firma ogłosiła wejście w nowy obszar

Jak zaczęła firma 4F?

Mieszkańcy Kielc dobrze pamiętają nieistniejący już sklep w niewielkiej kamienicy przy ulicy Zagórskiej, nieopodal Kieleckiego Centrum Kultury i miejskiego bazaru. Nie jest to lokalizacja, szczególnie wyróżniająca się na gospodarczej mapie miasta (główny, reprezentacyjny deptak miasta znajduje się kilkaset metrów na zachód). Obok małe bloki pamiętające jeszcze Gomułkę, jeśli nie Bieruta.

To właśnie tam, na początku XXI wieku powstał sklep sportowy 4F, który założył Igor Klaja. Kto by pomyślał, że niespełna 20 lat później, ten sam brand będzie widniał na oficjalnych strojach ośmiu reprezentacji olimpijskich podczas letnich igrzysk. Wtedy, pewnie nikt.

Polska firma wygrała z Adidasem i Nike

Zespół portalu 300gospodarka, całkiem słusznie wziął pod uwagę jedynie oficjalnych dostawców strojów sportowych i wykonał mrówczą pracę uważnej obserwacji tego, „w czym” sportowcy wystąpili na igrzyskach. Zdarza się bowiem, że jednak reprezentacja w różnych dyscyplinach używa odzieży od różnych producentów. Przyjmując takie kryterium i metodologię wspomnianego portalu, polskie 4F zajmuje… DRUGIE miejsce zaraz za hiszpańską Jomą, która dodajmy, coraz lepiej daje sobie radę w międzynarodowym sporcie. Łącznie, polska firma wyposażyła w oficjalne stroje aż osiem reprezentacji – Polskę, Łotwę, Litwę, Słowację, Chorwację, Serbię, Macedonię Północną oraz Grecję. Dla porównania, lider tego zestawienia, czyli wspomniana Joma może pochwalić się 10 reprezentacjami.

Co prawda, gdyby przyjąć inną metodologię, czyli wszystkich strojów ze wszystkich dyscyplin, pewnie pozycja 4F byłaby niższa, jednak po pierwsze – ciężko byłoby to policzyć, po drugie - trzeba przyznać, że kryterium oficjalnego partnera wygląda całkiem rozsądnie.

4F wchodzi w nowy obszar

Nie samymi igrzyskami światowy sport żyje. W tym roku 4F wchodzi do najpopularniejszej dyscypliny świata czyli piłki nożnej. Można powiedzieć, że historia właśnie zatoczyła koło. Mimo, że 4F nie ma już głównej siedziby w Kielcach, to jak donosi portal Cksport.pl to właśnie grająca w pierwszej lidze Korona Kielce jest pierwszym klubem, któremu stroje przygotowała wywodząca się z tego miasta marka 4F.

Wiadomo już, że nie jest to jedyny przykład. Kilka dni temu ten sam portal poinformował o tym, że charakterystyczne logo będzie widoczne także na trykotach Zawiszy Bydgoszcz. Kto wie, być może na rynku zdominowanym przez światowych gigantów właśnie zaczyna się rozpychać gracz znad Wisły? Gdyby na tym polu 4F odniosło sukces, byłby on jeszcze większy i bardziej zauważalny niż stroje olimpijczyków. Hiszpańska Joma pokazała już, że jest to możliwe.

To Cię zainteresuje

Powstaje coraz więcej jednoosobowych firm. Częściej też wznawiane są zawieszone działalności

W pierwszym kwartale br. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 80 tys. wniosków dot. założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Tym…

Papier toaletowy będzie coraz droższy. Przez unijne przepisy tańsze rolki mogą zniknąć ze sklepów

Papier toaletowy to obecnie jeden z najmocniej drożejących produktów codziennego użytku. W kwietniu br. Polacy płacili za niego…
papier toaletowy
25 05 23

800 plus nie dla wszystkich? Czy będą zmiany w programie?

800 plus dla rodziców. Partia rządząca zapowiada zmiany w programie „Rodzina 500 plus”. Od 1 stycznia rodzice otrzymają…
800 plus

8 na 10 firm w Polsce ma problem z klientami niepłacącymi na czas - wnioski z raportu EPR 2023

Nieterminowe płatności to zmora polskiego biznesu. Wyniki z raportu Euroean Payment Report 2023. Brak możliwości dalszego rozwoju przedsiębiorstwa,…
płatności

Jak firmy zamierzają radzić sobie z wysoką inflacją? Mniej podwyżek, więcej kredytów i zwolnień

Dalszego wzrostu inflacji i kosztów prowadzenia działalności – tego obawia się odpowiednio 91% i 72% mikro, małych i…

Uśmiech „made in Turkey”. O co chodzi z nowym trendem na rynku i czy to bezpieczne rozwiązanie?

Ostatnio zrobiła się moda na tzw. turystykę stomatologiczną. Polacy wyjeżdżają np. do Turcji, żeby zafundować sobie hollywoodzki uśmiech.…
turystyka stomatologiczna

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier