W dobie cyfryzacji coraz częściej spotykamy się z elektronicznymi wersjami wszelkiego typu dokumentów. Nic więc dziwnego, iż w ostatnich latach tak bardzo wzrosło zapotrzebowanie na pendrive i inne tego typu nośniki pamięci. E-maile, e-kalendarze, e-notatniki, które obsługujemy za pomocą komputerów i smartfonów, to jednak nie wszystko! Wciąż niezmiernie istotne jest posiadanie sprawnego długopisu, którym złożymy oficjalne podpisy, bądź sporządzimy szybkie notatki. Wachlarz ofert w tej kategorii to prawdziwe morze niezliczonych możliwości. Od znanych wszystkim długopisów BIC, które można kupić już za kilkadziesiąt groszy, przez kilkuzłotowe długopisy Pentel, aż po ekskluzywne wieczne pióra Parker. Tak naprawdę w każdym biurze znajdzie się miejsce na produkty z wszystkich powyższych kategorii. Warto tu jednak pamiętać o dokładnej analizie potrzeb naszego biura, tak by nigdy nie spotkało nas gorączkowe poszukiwanie chociaż jednego piszącego długopisu. Jednocześnie trzeba pamiętać, że ich nadmiar też nie jest niczym korzystnym. Określoną liczbę artykułów piśmienniczych dobrze mieć zawsze na wyciągnięcie ręki, a dokładniej w spełniającym nasze oczekiwania przyborniku na materiały biurowe. Pojemnik na długopisy może przybrać postać klasycznego kubka, różnokształtnych figur z wieloma przegródkami, bądź też funkcjonalnej podkładki z ładowarką indukcyjną. To innowacyjnie rozwiązanie z pewnością zainteresuje wszystkich ceniących wielofunkcyjne akcesoria do biura (https://extrabiuro.pl/pl/menu/akcesoria-biurowe-601).
Codzienne otwieranie służbowej korespondencji, drukowanie, sortowanie, wydawanie i archiwizowanie pism, również wymagają stosowania co najmniej kilku narzędzi. Do podstawowych akcesoriów biurowych, które powinny znaleźć się w szufladzie każdego pracownika, z pewnością należy zaliczyć nożyczki biurowe, nóż do papieru, dziurkacz, zszywacz i rozszywacz. W utrzymaniu porządku pomocne będą także spinacze biurowe, klipsy i gumki recepturki. Jeśli dołożymy do tego zapasowe zszywki i pinezki, uzbiera się całkiem pokaźna kolekcja drobnych akcesoriów. Jak nad nimi zapanować? Sprawdzoną praktyka może być trzymanie pewnej ich ilości w specjalnie przeznaczonych do tego celu przybornikach z wieloma przegródkami. Pozostałą część najlepiej przechowywać w oryginalnych opakowaniach w szufladzie biurka. Tak by nie przeszkadzały w codziennej pracy i jednocześnie były zawsze pod ręką, w chwili, gdy będą potrzebne.
Porządek w dokumentach to klucz do sprawnego prowadzenia każdego biznesu. Dlatego w każdym biurze powinien być odpowiedni zapas koszulek, teczek, segregatorów i szuflad. Wybór tego typu artykułów biurowych jest naprawdę przeogromny. Warto więc opracować konkretny, najlepiej sprawdzający się w naszym przypadku schemat pracy z dokumentami i pod tym kątem dokonać trafnego zamówienia. Dobrze zacząć od segregacji najmniejszych i zarazem niezwykle istotnych arkuszy, a mianowicie wizytówek. Pomocne będą tutaj eleganckie i poręczne wizytowniki kieszonkowe, książkowe i biurkowe.
Czy akcesoria biurowe mogą wpływać na zwiększenie naszej efektywności? Oczywiście, że tak! Wykonywanie wielu manualnych czynności można w znacznym stopniu przyspieszyć, dzięki umiejętnym wykorzystaniu niedrogich i jednocześnie nieocenionych w codziennej pracy gadżetów. Znakomitym przykładem mogą być tutaj przeróżne dyspensery do taśm. Koniec z trwającym w nieskończoność szukaniem końca taśmy i kłopotami z precyzyjnym jej ucięciem. Olbrzymia gama wariantów kolorystycznych, kształtów i rozmiarów sprawia, iż tego typu akcesoria to nie tylko funkcjonalne wyposażenie biurowe, ale także oryginalny element dekoracyjny.
W grupie gadżetów ułatwiających wykonywanie powtarzalnych czynności z pewnością znajdą się także datowniki, dzięki którym stemplowanie korespondencji firmowej, potwierdzenia dostawy towaru, odbioru gotówki itp. odbywa się dużo szybciej i wygodniej.
Czy istnieje jedna uniwersalna lista akcesoriów do biura, które każdy powinien kupić? Wymienione wyżej przykłady stanowią pewną bazę artykułów, od których warto zacząć kompletowanie wyposażenia biurowego. Wybór wszelkich innych gadżetów warunkuje specyfika naszej działalności i zakres wykonywanych obowiązków i pod tym kątem należy sporządzić indywidualną listę zakupów.