2 min. czytania

Biedronka niczym dawny mięsny? Nowe trendy w handlu

Biedronka
Autor
Maciej Nowicki
Opublikowano
13 08 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Dyskont spożywczy niczym dawny mięsny? - czemu nie? Sieci handlowe zazwyczaj dobrze wyczuwają, co może spodobać się klientom. Niektóre wracają do rozwiązań znanych już wiele lat temu. Przykładem może być Biedronka, która powraca do tradycyjnych lad, przy których można kupić np. mięso na wagę.

Czy Biedronka będzie wyłącznie samoobsługowa?

Mogłoby się wydawać, że w takich miejscach jak dyskont spożywczy Biedronka , najlepszym rozwiązaniem jest samoobsługa. Świadczą o tym chociażby automatyczne kasy, które pojawiają się w kolejnych marketach i nikogo już to nie dziwi. Równolegle jednak do tego trendu, rozwija się coś, co było domeną tradycyjnego sklepu za rogiem lub osiedlowych delikatesów – mowa o tradycyjnej ladzie, przy której uśmiechnięta ekspedientka, doradzi, porcjuje, zważy i spakuje wędlinę, sery czy inne świeże regionalne specjalności.

Tradycyjne lady w Biedronce

Niedawno sieć Biedronka ogłosiła, że w wybranych sklepach w Lublinie pojawią się tradycyjne lady ze świeżymi i regionalnymi specjałami. Tylko w tym mieście zaplanowano 15 takich miejsc. To jednak żadna nowość, bo jak czytamy w komunikacie portugalskiej sieci -”liczba sklepów Biedronka wyposażonych w ladę tradycyjną stale się powiększa, a oferta cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Dziś w Polsce jest już ponad 350 placówek, w których klienci mogą kupić produkty na wagę i sukcesywnie dołączają do nich kolejne”.

Żabka – opis franczyzy. Jak wygląda franczyza Żabki?

Nie oznacza to oczywiście odwrotu od samoobsługowego charakteru marketów. Kolejne sieci coraz chętniej idą np. w automatyczne kasy, przy których klient sam nabija na kasę produkty, płaci i wychodzi, a tradycyjne zdanie „Dziękujemy zapraszamy ponownie” nie pada z ust kasjerki, a jest „emitowane” z głośnika gdzieś przy dotykowym wyświetlaczu.

Dlaczego w Biedronce powstają tradycyjne lady?

Jak tłumaczy regionalny menedżer ds. marketingu operacyjnego w sieci Biedronka, Bartłomiej Perestaj, sieć zauważa rosnące zainteresowanie klientów produktami, które można umieścić w kategorii „szytych na miarę”. „Dlatego do wybranych, nowo powstałych i zmodernizowanych sklepów wprowadzamy lady tradycyjne. To właśnie tutaj oferujemy kupującym szeroki wybór świeżego mięsa, wędlin i serów w dowolnej wadze, od regionalnych producentów” – tłumaczy przedstawiciel portugalskiej sieci.

„Bazarek” i „Warzywniak” w komunikacji sieci handlowych

Patrząc globalnie na rynek, coraz częściej w komunikacji sieci handlowych znajdujemy odwołania do swojsko brzmiących nazw, czego przykładem może być np. „Bazarek Lidla”. Nie dziwi więc strategia różnych sieci wsparta elementami wystroju, w której pojawiają się nazwy „warzywniak”, „ogródek”, „piekarnia”, „wędzarnia” etc. Sieci zauważają wśród klientów duże zaufanie, do starych i sprawdzonych „formatów”, które zostały przebudowane do rzeczywistości sklepów samoobsługowych.

Tym samym tropem idą producenci żywności, odzwierciedlając ten trend na opakowaniach, czy w nazwach własnych różnych produktów. Owoce z wiklinowego koszyka, czy drewniane elementy przy stanowiskach z żywnością ekologiczną nikogo już nie dziwią. Budują zaufanie klientów, odwołując się do tego co w ich podświadomości funkcjonuje jako bliskie, dobrze znane, sprawdzone i… swojskie.

To Cię zainteresuje

Powstaje coraz więcej jednoosobowych firm. Częściej też wznawiane są zawieszone działalności

W pierwszym kwartale br. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 80 tys. wniosków dot. założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Tym…

Papier toaletowy będzie coraz droższy. Przez unijne przepisy tańsze rolki mogą zniknąć ze sklepów

Papier toaletowy to obecnie jeden z najmocniej drożejących produktów codziennego użytku. W kwietniu br. Polacy płacili za niego…
papier toaletowy
25 05 23

800 plus nie dla wszystkich? Czy będą zmiany w programie?

800 plus dla rodziców. Partia rządząca zapowiada zmiany w programie „Rodzina 500 plus”. Od 1 stycznia rodzice otrzymają…
800 plus

8 na 10 firm w Polsce ma problem z klientami niepłacącymi na czas - wnioski z raportu EPR 2023

Nieterminowe płatności to zmora polskiego biznesu. Wyniki z raportu Euroean Payment Report 2023. Brak możliwości dalszego rozwoju przedsiębiorstwa,…
płatności

Składki ZUS im niestraszne. Dlaczego przedsiębiorcy wolą JDG od spółki?

Dlaczego jednoosobowa działalność gospodarcza jest lepsza od spółki? Skąd wśród internetowych guru biznesowych taka niechęć do jednoosobowych działalności…
360ksiegowosc

Jak firmy zamierzają radzić sobie z wysoką inflacją? Mniej podwyżek, więcej kredytów i zwolnień

Dalszego wzrostu inflacji i kosztów prowadzenia działalności – tego obawia się odpowiednio 91% i 72% mikro, małych i…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier