Jeśli chcesz osiągnąć sukces w gastronomii, musisz zbudować reputację lokalu. Początek może być trudny. Klienci preferują miejsca, które znają lub zostały im polecone. Obawiają się testowania restauracji, o których nic nie wiedzą. Możesz im ułatwić decyzję, jeśli skorzystasz z franczyzy gastronomicznej i rozpoczniesz działalność pod znaną marką.
Ten model prowadzenia biznesu rozgościł się na rynku na dobre głównie poprzez gastronomię. Polega na współpracy między niezależnymi przedsiębiorcami – franczyzodawca udostępnia swoje know-how i markę, a w zamian otrzymuje od franczyzobiorcy opłatę. Dzięki temu możesz uzyskać prawo do skorzystania ze sprawdzonego pomysłu na biznes. W Polsce do prekursorów takiej działalności należała sieć Mr Hamburger, którą otwarto w 1990 roku. Natomiast ogólnie na świecie głośno zaczęło się robić o franczyzie dzięki McDonald's. Co musisz wiedzieć, zanim się zdecydujesz na ten model prowadzenia biznesu? Dużo na ten temat dowiesz się na franczyzawpolsce.pl.
Rozpoczęcie działalności pod znaną marką może Ci zdecydowanie ułatwić osiągnięcie sukcesu. Swoje systemy franczyzowe prowadzi wiele cenionych lokali. Sprawdź jakie: https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/gastronomia/. Oto, co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na taką działalność.
To koncepcja prowadzenia biznesu, wszystko, co uzyskujesz w ramach franczyzy. Obejmuje:
Dokładnie przyjrzyj się temu, na jaką pomoc możesz liczyć w ramach programu franczyzowego. Zakres zależy m.in. od specyfiki działalności.
Każda franczyza może się wiązać z innymi opłatami. Na początku musisz mieć minimalną kwotę wymaganą do otwarcia danej działalności. Przeważnie to kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale są i takie systemy franczyzowe, które wymagają wielokrotnie większej kwoty. Do tego dochodzą opłaty – wstępna, marketingowa czy bieżąca. Policz dokładnie, jakie wydatki musisz ponieść i oceń, czy im podołasz.
Franczyza gastronomiczna zmniejsza ryzyko niepowodzenia działalności. Otrzymujesz wsparcie franczyzodawcy, ale jednocześnie musisz prowadzić lokal zgodnie z jego wskazaniami. Restauracja nie jest pomysłem dla Ciebie? Weź pod uwagę franczyzę sklepów spożywczych, czego przykładem jest sieć Żabka – https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/artykuly-spozywcze/zabka-polska/. Jest bardzo popularna – korzysta z niej już ponad 8,8 tys. franczyzobiorców.