magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Szersza statystyka w połączeniu z geografią pozwala nam na określenie miejsc, w których biznes prowadzony stacjonarnie jest ekonomicznie uzasadniony. Gdzie opłaca się założyć sklep stacjonarny w 2023 roku? Przyjrzeliśmy się danym GUS dotyczącym gęstości sklepów wg podziału na województwa.

Sklep stacjonarny w 2023 roku

Tym razem pochyliliśmy się nad gęstością sklepów w Polsce, a dokładnie nad współczynnikiem liczby mieszkańców przypadających na jeden sklep. Parametr o tyle dobry, że zawiera już w sobie takie zmienne jak gęstość zaludnienia. Gdzie opłaca się założyć sklep stacjonarny w 2023 roku? Popatrzmy!

A zatem nie patrzymy na liczbę placówek handlowych ogółem, ale w odniesieniu do populacji mieszkającej na danym terenie. To może dać nam odpowiedź na pytanie gdzie opłaca się założyć sklep stacjonarny w 2023 roku?

sklep stacjonarny w 2023

Gdzie największa baza klientów?

Na największą bazę klientów w przeliczeniu na jeden sklep mogą liczyć przedsiębiorcy z województwa podkarpackiego. Tam liczba osób przypadających na jeden sklep zawiera się w przedziale o 141-152. Wadą tej lokalizacji mogą być nieco niższe zarobki, co pewnie wymusza prowadzenie ostrożnej polityki cenowej.

O niższej konkurencji mogą mówić także przedsiębiorcy w województwie świętokrzyskim. Tam na jeden sklep przypada od 131 do 140 klientów. W tym ujęciu perspektywicznie wyglądają także województwa opolskie oraz podlaskie, w których parametr ten zawiera się w przedziale 121-130.

CZYTAJ TAKŻE: W co inwestować w 2023 roku?

Gdzie najbardziej nasycony rynek sklepów stacjonarnych?

Najbardziej nasycone sklepami rynki to województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, łódzkie i warmińsko-mazurskie. Tam statystyczna kolejka do kasy może być najdłuższa. Na 1 sklep przypada tam bowiem od 100 do 110 osób.

Trzeba przyznać, że ponad czterdziestoprocentowa różnica wyraźnie wskazuje, województwo podkarpackie, jako najbardziej dogodną lokalizację nowych sklepów. A z pewnością lepsza niż na Warmii i Mazurach oraz w Łódzkiem, gdzie siła nabywcza nie jest potężna, a gęstość sklepów wyraźnie wyższa.

Decyzja należy do Ciebie

W naszym artykule oparliśmy się, co prawda na jednym parametrze. Za każdym razem decydując się na biznes, koniecznie trzeba sprawdzić uwarunkowania lokalnego rynku, również pod kątem branżowym oraz nasycenia określonymi produktami. Pamiętajmy, że dane odnoszą się województw i są uśrednioną wartością. Na poziomie gmin, mogą jednak występować istotne różnice.

To Cię zainteresuje

Za ile sąsiad sprzedał mieszkanie? Wkrótce wszyscy się dowiedzą

Za ile sąsiad lub deweloper sprzedali mieszkanie? I to realnie, a nie ofertowo. Już niedługo takie dane mają…
mieszkania
02 03 23

Kredyty dla mikrofirm. Prognozy bardziej optymistyczne

Kredyty dla mikrofirm odbiją. Katastrofalna sytuacja na rynku kredytów dla najmniejszych firm ma już wkrótce się zmienić. Z…
kredyty firmowe

Grupa SECO/WARWICK podwaja zyski w 2022 roku

Dla światowej geopolityki i gospodarki rok 2022 był trudny. Mimo tego SECO/WARWICK, pierwszy wybór wśród producentów pieców do…

To może być koniec branży wartej miliardy złotych. Rynek suplementów pod lupą

Rynek suplementów będzie bardziej uregulowany. Politycy chcą wprowadzić przepisy, które utrudnią sprzedaż tych produktów. To spore ograniczenie dla…
31 01 23

Zakaz sprzedaży napojów energetycznych dla dzieci? Ministerstwo rozważa spore zmiany

Czy Ministerstwo Zdrowia wprowadzi zakaz sprzedaży napojów energetycznych dla dzieci? Problem jest poważny. Aktualnie w Ministerstwie Zdrowia trwają…
25 01 23

Otwartość BNP Paribas Faktoring

Feminatywy pozostają jedną z najgłośniejszych kwestii poruszanych w dyskusjach o ewolucji języka polskiego. Sam temat nadal budzi wiele…
BNP Parbas

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier