Reklama w Google może być skutecznym sposobem na promocję biznesu. Warto jednak sprawdzić ile kosztuje reklama w Google i ile trzeba wydać na reklamę by osiągnąć efekty?
Reklama internetowa ma skłonić klienta do określonego działania. Przede wszystkim jednak wpływa na pozycjonowanie. Jak bowiem wiadomo klienci zwracają uwag praktycznie tylko na pierwsze wyniki, które pojawią się w wyszukiwarce. Stąd tak zasadne jest umiejętne ich używanie by marka twojej firmy zajęła pierwsze miejsce w Google. Ile więc trzeba zapłacić za reklamę w Google?
Koszt inwestycji w reklamę internetową zależy przede wszystkim od tego, jaki sposób reklamy wybierzemy. Elementów reklamowych jest bardzo dużo. Wybrane to np.:
Niebywałą korzyścią Google Ads jest to, że jej efekty widoczne są praktycznie od razu po jej uruchomieniu. Koszt kampanii zależy w dużej mierze od rodzaju promowanego produktu lub usługi, a także konkurencji. Nie bez znaczenie jest też profil klienta i słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Koszt reklamy Google Ads opiera się rozliczeniu za kliknięcie. Samo wyświetlanie reklamy nic nie kosztuje. Płacisz dopiero wtedy gdy ktoś kliknie w reklamę.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: REGON – co to jest REGON?
W przypadku Google Ads samodzielnie ustala się budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę. Określając go, system generuje przewidywaną skuteczność reklamy. Szacuje się, że minimalny koszt miesięcznej reklamy to ok. 2-3 tys. złotych miesięcznie. Taka kwota pozwoli przetestować reklamę i „nauczyć” algorytmy google wyświetlania większej liczbie klientów.
Reklamy Google Ads uwzględniają też koszty pozycjonowania strony internetowej. Żeby jednak reklama miała dobre wyniki, sama strona internetowa musi być dobrze zoptymalizowana. To przede wszystkim właściwe rozmieszczenie słów kluczowych, czy linkowanie wewnętrzne.
Koszt reklamy Google Ads zależy w dużej mierze od tego ile chcemy na nią wydać, czyli jaki budżet ząłożymy.