Z tego artykułu dowiesz się:

Platforma Vinted, wykorzystywana do sprzedaży niepotrzebnych ubrań od początku reklamowana jest jako darmowy serwis. Na czym więc zarabia Vinted, że może się rozwijać?

Co to jest Vinted?

Vinted jest to platforma, która pozwala na handel niepotrzebnymi ubraniami. I nie ma tu znaczenia, czy są to rzeczy nowe, takie, które były założone raz, czy tylko kilka razy. Nie nosisz? Możesz sprzedać. Co istotne za darmo, bez opłat. Reklamuje się, że w razie konieczności można sprzedać ubrania bez ponoszenia kosztów dodatkowych. Z Vinted korzysta ponad 50 milionów użytkowników z całego świata. Polscy użytkownicy serwisu to nawet 6,5 miliona.

Z perspektywy sprzedającego korzyścią jest to, że cały zysk trafia do jego kieszeni. Pojawia się więc pytanie, na czym zarabia Vinted? Skąd Vinted ma pieniądze na rozwój skoro nie pobiera pieniędzy od sprzedawców, ani kupujących?

Na czym zarabia Vinted?

Vinted jak wiele tego typu platform szuka modelu biznesowego i tego, w jaki sposób zarabiać, na różne sposoby. Jeśli dokładnie przyjrzymy się aplikacji, to zauważymy, że coraz częściej pojawiają się reklamy.


Podobnie jak inne tego typu witryny, Vinted zarabia na reklamach wyświetlanych klientowi. Serwisy ogłoszeniowe gromadzą miliony użytkowników. I ta masa odbiorców to świetny odbiorca reklam. Szczególnie, że zarówno sprzedawcy, jak i potencjalni kupujący są dość dokładnie sprofilowani.

>>>> Czy warto korzystać z Allegro Biznes

Ochrona kupujących

Innym sposobem generowania pieniędzy są różne ubezpieczenia i systemy „ochrony użytkownika”. W przypadku tego serwisu kupujący musi zapłacić za „ubezpieczenie” na wypadek kłopotów z zakupem. Chodzi np. o sytuację, gdy ginie przesyłka, albo jest problem z zakupionym towarem. Jak czytamy na stronie, ochrona użytkownika to stała kwota w wysokości 2,90 zł i dodatkowo 5% ceny kupowanego przedmiotu (w tym wliczonego w nią podatku VAT). Całość opłat ponosi kupujący.

>>> PRZYSZŁOŚĆ REKLAMY W GOOGLE MAPS

Opłaty za sprzedaż

Jak więc widać, to kupujący ponosi koszt zabezpieczenia transakcji. Sprzedawca nie musi płacić za wystawienie przedmiotów. Jeśli jednak będzie chciał wypromować swój produkt, podbić go to już trzeba będzie za to zapłacić. Taka reklama działa albo przez 3 dni albo przez 7 dni. Wszystko zależy od tego, na jaki czas promocja będzie wykupiona.

Jak się jednak okazuje, opłaty pobierane od obu stron nie odstraszają użytkowników. Wciąż miliony ludzi decyduje się na sprzedaż nietrafionych prezentów albo nieprzemyślanych zakupów.

Taki model biznesowy jest podobny do wielu innych aplikacji. Weźmy np. dowolną aplikację z grami. Teoretycznie grać możemy za darmo. Jednak w pewnym momencie by przebić określony poziom gry lub zdobyć dla bohatera dodatkowe umiejętności lub ekwipunek, trzeba go będzie zakupić. Analogicznie działa Vinted.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Kryzysy, które czekają MŚP w 2025 roku. I jak się przed nimi bronić

Z jednej strony rekordowa liczba nowo zakładanych firm, z drugiej – rosnąca fala zamknięć i zawieszeń działalności. Rok…

Jakie są koszty zatrudnienia pracownika w Polsce? Analiza wszystkich wydatków

Jakie są koszty zatrudnienia pracownika w Polsce? Kompleksowy przewodnik dla pracodawców Zatrudnienie pracownika to dla firmy nie tylko…

Dotacje dla małych firm w Polsce w 2025 roku

Przewodnik po dostępnych dotacjach rządowych i unijnych W 2025 roku przedsiębiorcy z sektora MŚP w Polsce mają wiele…
dotacje

Przewodnik po rejestracji firmy – CEIDG vs. KRS

Rejestracja firmy to jeden z najważniejszych kroków przy zakładaniu działalności gospodarczej. W Polsce przedsiębiorcy mają do wyboru dwa…
ceidg

Sztuczna inteligencja w małej firmie: 7 darmowych (i legalnych) narzędzi AI, które odmienią Twoją codzienność

Jeszcze kilka lat temu na myśl o sztucznej inteligencji widzieliśmy humanoidalne roboty lub hollywoodzkie scenariusze. Dziś AI to…
sztuczna inteligencja

Jednoosobowa działalność gospodarcza w 2025 roku: 7 najczęstszych błędów, które popełniają przedsiębiorcy – i jak ich uniknąć

Zakładasz firmę i jesteś przekonany, że wszystko masz pod kontrolą? To świetnie – ale uważaj. Nawet doświadczeni przedsiębiorcy…
jdg

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier