Problemy z Biznes.gov.pl i Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej raportowane przez przedsiębiorców, a także ich pracowników potwierdziło samo ministerstwo rozwoju. Ruch wygenerowany przez zainteresowanych jest tak duży, że najwyraźniej nie wytrzymuje go rządowa infrastruktura. Resort przeprasza za utrudnienia, a także prosi o cierpliwość.
Pamiętajmy, że przez portal Biznes.gov.pl można wejść w kreator wniosku związanego z CEIDG. Czyli tą drogą można np. założyć działalność, zawiesić ją, zlikwidować lub zgłosić zmianę formy opodatkowania. Łatwo zgadnąć, że z uwagi na Polski Ład wiele firm, może chcieć skorzystać z kreatora.
Ministerstwo Rozwoju przyznaje, że w ostatnich dniach zanotowano bardzo duży ruch w systemie Biznes.gov.pl oraz CEIDG. Tylko od 1 stycznia 2022 roku za pośrednictwem internetu, do resortu wpłynęło przeszło 33 tysiące wniosków. To oznacza wzrost po ponad 350% w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku, kiedy zanotowano 7 tysięcy wniosków.
CZYTAJ TAKŻE: To już koniec portalu CEIDG.gov.pl
Problemy z rządowym portalem to jednak nie wszystko. Wzrosło także zainteresowanie infolinią Biznes.gov.pl oraz połączeniem z konsultantami odpowiadającymi na pytania związane z Polskim Ładem. Resort przyznaje, że mogą powstawać problemy z połączeniem z pracownikami wspominanych infolinii.
„Eksperci zewnętrzni i pracownicy Ministerstwa Rozwoju i Technologii pracują nad usprawnieniem działania systemu. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o wyrozumiałość” – czytamy w komunikacie resortu odpowiedzialnego za portal Biznes.gov.pl oraz infolinię ws. Polskiego Ładu.