– Na przełomie sierpnia i września PARP organizuje spotkania dla przedsiębiorców, operatorów i przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego. Będą one dotyczyć takich tematów jak innowacje w samorządach, wsparcie dla sektora HoReCa oraz kryzys finansowy w przedsiębiorstwach. Ponadto eksperci opowiedzą o nowych programach realizowanych przez PARP w ramach Funduszy Europejskich 2021-2027. Gorąco zachęcamy do udziału w spotkaniach i do odwiedzania strony PARP, gdzie na bieżąco informujemy o kolejnych organizowanych przez nas wydarzeniach dla przedsiębiorców – powiedział Mikołaj Różycki, p.o. prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (JST) na cykl bezpłatnych spotkań pt. „Innowacje w samorządach. Wyzwania, narzędzia i metody pracy”. Celem inicjatywy jest podsumowanie działań Agencji skierowanych do JST, wspólne wypracowanie wytycznych do zaprojektowania nowych instrumentów wsparcia dla administracji samorządowej, jak również zebranie informacji, w jakich obszarach samorządy mogą poszukiwać innowacji.
Najbliższe spotkania:
Spotkania adresowane są do przedstawicieli samorządów – zarówno osób zarządzających, jak i pracowników z obszarów, dla których ważnym elementem w najbliższych latach będą innowacje. Każde spotkanie składa się z 2 części – informacyjnej i warsztatowej. Podczas wydarzeń zaprezentowany zostanie "Podręcznik pracy z innowacjami dla samorządów", który został opracowany na bazie doświadczeń programu pilotażowego GovTech inno_LAB przez jednego z operatorów – firmę HugeThing. Omówione zostaną również wybrane obszary, kluczowe dla rozwijania innowacyjnych rozwiązań w samorządach, takie jak:
W trakcie warsztatów uczestnicy:
Wypracowane rekomendacje posłużą do zaprojektowania kolejnych edycji programów Gov_LAB oraz GovTech Inno_LAB, a także będą podstawą do rozpoczęcia prac nad nowymi działaniami PARP dla samorządów.
Zachęcamy do udziału, szczególnie w części warsztatowej kilku osób z jednego urzędu, najlepiej z różnych wydziałów. Możliwa jest rejestracja na spotkania stacjonarne, a także oglądanie transmisji online (bez zapisów) z pierwszej części spotkania na stronie PARP. Ze względu na warsztatowy charakter spotkania liczba miejsc na spotkanie stacjonarne jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Już 24 sierpnia o godz. 10 odbędzie się spotkanie pt. „Inwestycje w dywersyfikację działalności sektora HoReCa – oferta dla operatorów – zasady naboru i oceny wniosków”. Webinarium skierowane jest do operatorów (instytucji otoczenia biznesu, administracji rządowej, jednostek samorządu terytorialnego, instytucji finansowych, konsorcjów naukowo-przemysłowych, grup producentów, instytucji kultury i sportu, jednostek rządowych i samorządowych ochrony środowiska, rządowych organizacji turystycznych, niepublicznych inwestycji kultury i sportu, organizacji pozarządowych, jednostek naukowych). Podczas spotkania przybliżone zostaną zasady naboru i oceny wniosków w inwestycji A.1.2.1 KPO. Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności.
Celem działania jest wsparcie przedsięwzięć mikro, małych i średnich przedsiębiorstw mających na celu unowocześnienie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach: hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura, czyli sektorach najbardziej dotkniętych pandemią COVID-19 w Polsce.
Spotkanie informacyjne odbędzie się w formule online. Zapraszamy do zapisów. Formularz rejestracji oraz szczegóły dotyczące spotkania dostępne są na stronie PARP.
30 sierpnia o godz. 11 w hotelu Novotel w Katowicach odbędzie się kolejne spotkanie regionalne z cyklu „Rozwijaj się z funduszami europejskimi. Nowe programy dla przedsiębiorców”. Spotkanie będzie idealną okazją do poznania nowych programów realizowanych przez PARP w ramach Funduszy Europejskich 2021-2027. Uczestnicy dowiedzą się, jak mogą skutecznie – przy wsparciu środków unijnych – rozwinąć swoją firmę. Doświadczeni praktycy opowiedzą o nowych działaniach, przybliżą warunki i możliwości udziału w wybranych projektach i konkursach realizowanych z Funduszy Europejskich 2021-2027. Spotkanie odbędzie się zarówno w formie stacjonarnej, jak i transmisji online. Na spotkanie stacjonarne obowiązuje rejestracja, a liczba miejsc jest ograniczona. Na miejscu będą dostępni eksperci PARP. Formularz rejestracji oraz szczegóły dotyczące spotkania dostępne są na stronie PARP.
Z kolei 8 września o godz. 11 odbędzie się spotkanie „Kryzys finansowy w firmie. Pierwsze symptomy i przyczyny – webinarium SWO”. Webinar adresowany jest do przedsiębiorców małych i średnich firm w trudnej sytuacji finansowej. Głównym przesłaniem spotkania będzie zasugerowanie przedsiębiorcom konieczności wypracowania wewnętrznych mechanizmów wczesnego ostrzegania, które pozwolą odpowiednio wcześnie dostrzec symptomy nadchodzących problemów finansowych.
W programie m.in.:
Webinarium odbędzie się w formule online. Formularz rejestracji oraz szczegóły dotyczące spotkania dostępne są na stronie PARP.