To urządzenie, które - w bardzo dużym uproszczeniu - można określić mianem "dużego smartfona". W 2021 roku wielkość zdecydowanej większości tabletów waha się między 8,9 a 13 cali. Ma to bardzo duże znaczenie. Dlaczego? Ponieważ oznacza to, że obszar roboczy ekranu nie będzie zbyt duży.
Oczywiście, na rynku można kupić na przykład 11,9-calowe laptopy, jednak to tylko wycinek rynku. Większość ma przekątną nie mniejszą niż 13 cali. Tablet to z założenia ustawienie nastawione nie tyle co na generowanie treści, a na ich konsumpcję.
Oznacza to, że o wiele lepiej przegląda się na nim media społecznościowe niż tworzy duże, rozbudowane wpisy tematyczne, na przykład na firmowego bloga. To jednocześnie zaleta, ale i słabostka tego segmentu urządzeń. Segmentu, który dziś odpowiada za nie więcej niż 2-3% rynku mobilnego. Widać więc dość dobitnie, że urządzenia nie wzięły rynku szturmem.
Wiele zależy od tego, jaki to rodzaj pracy. Jeśli poszukujemy idealnego narzędzia do e-learningu czy takiego, na którym będziemy wyświetlać firmowe prezentacje, to tablet jest świetną opcją. Jest lekki, poręczny, a za sprawą Androida lub Apple iPad OS, wspiera ogromną liczbę aplikacji.
Sytuacja komplikuje się, kiedy chcemy uczynić z tabletu narzędzie, z pomocą którego będziemy notować ważne rzeczy podczas firmowych narad czy tworzyć treści. Na szczęście producenci szybko zdali sobie sprawę z tego mankamentu i zaproponowali rozwiązanie.
Jest nim naturalnie dopinany moduł klawiatury. W obecnych czasach niemal każde urządzenie tego typu ma już swoją własną, "oficjalną" klawiaturę, jaką można dokupić. Przykładowo Apple, które rządzi na rynku tabletów, ma w swoim portfolio aż trzy różne wersje takiego dodatku.
Bez wątpienia to świetne narzędzie dla menedżera social mediów. Tworzone tam treści zwykle są krótkie. Opierają się na CTA i ciekawych zdjęciach lub linkach do wpisów z firmowej strony. Jeśli kupimy tablet z odpowiedniej jakości kamerą, to będziemy mogli szybko zrobić zdjęcie, wyedytować je, a później od razu wrzucić do internetu.
ZOBACZ TEŻ: Dobry laptop do firmy – czym kierować się przy wyborze?
Jest to niezastąpione narzędzie podczas szkoleń, które odbywają się na odległość. Z racji, że COVID-19 zapewne zostanie z nami na dłużej, inwestycja w tablet może w niektórych sektorach rynku być świetnym pomysłem. Urządzenie powinno sprawdzić się m.in. w działach HR.
Czy odpowiednio doposażony tablet jest w stanie zrównać się w komforcie pracy z laptopem? Zdania są podzielone. Wiele jednak wskazuje na to, że jesteśmy już bardzo blisko tego momentu. Przełom można przypisać nowemu procesorowi od Apple: M1. Układ napędza nie tylko tablety, ale i laptopy producenta. Oznacza to, że ich moc obliczeniowa jest w pełni wystarczająca do większości działań, jakie chcielibyśmy na naszym tablecie wykonać.