Z tego artykułu dowiesz się:

Biedronka daje podwyżki – coraz częściej można przeczytać o tym w internecie. Co to ma wspólnego z Twoją firmą? Otóż sporo. Tak duży pracodawca może być traktowany przez pracowników jak benchmark, czyli punkt odniesienia. Jak to działa?

Biedronka daje podwyżki – sygnał dla rynku

Abstrahując od stereotypów, zasłyszanych opinii, wyrobionych poglądów, trzeba przyznać, że Biedronka dobrze daje sobie radę w szeroko rozumianym HR i employer brandingu. W ostatnich latach portugalski koncern wiele zrobił, by traktować go jako porządnego pracodawcę. To ważne, szczególnie na obecnym, dość wymagającym i trudnym dla firm rynku pracy.

Dlatego nie można przejść obojętnie wobec informacji, że oto Biedronka podnosi wynagrodzenia. Dziś kasjer w popularnej sieci z kilkuletnim stażem, zarabia lepiej niż niejeden pracownik w zupełnie innej branży, nawet wśród pracowników biurowych.

„Zarabiam gorzej niż w Biedronce”

Bardzo nie lubimy takiego porównywania, biorąc pod uwagę, że pracownicy i pracownice sieci naprawdę ciężko i bardzo rzetelnie pracują. Taka opinia wypowiedziana przez pracownika innej branży jest po pierwsze niesprawiedliwa, po drugie stygmatyzująca.

Po trzecie jest dowodem na to, że Biedronka dla wielu jest czymś w rodzaju „benchmarku”, czyli punktu odniesienia. Wszak to potężny pracodawca z ponad 60 tysiącami ludzi na pokładzie.

Dobrze więc wiedzieć ile w Biedronce się zarabia! Zanim jednak przejdziemy do cyfr, warto zastanowić się jak zareagować na uwagę pracownika, który narzeka, że zarabia mniej niż w Biedronce. Może warto zaproponować mu aplikowanie do rzeczonej firmy… szczególnie jeśli poza roszczeniowością nie wnosi do swojej pracy zbyt wiele. Podejrzewamy, że odstąpi od nakreślonego mu planu. W Biedronce może sobie nie poradzić.

CZYTAJ TAKŻE: Automaty paczkowe w sieci Biedronka

Biedronka daje podwyżki – jakie?

Jak informuje Biedronka skala wzrostu miesięcznych pensji pracowników to 200-250 złotych. Wiadomo, że największe podwyżki dotyczą stanowiska sprzedawca-kasjer. W skali roku na podwyżki portugalska sieć zamierza przeznaczyć przeszło 142 mln złotych.

Jak czytamy w komunikacie prasowym Biedronki:

Sprzedawca-kasjer, rozpoczynający pracę w sieci, zarobi od stycznia 2022 r. nie mniej niż 3460 zł do 3800 zł a jeśli ma staż powyżej 3 lat od 3600 zł do 4050 zł. Początkujący kierownik sklepu dostanie nie mniej niż 5100 zł. Zwiększenie wynagrodzeń czeka także pracowników centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Magazynier z najmniejszym stażem będzie mógł liczyć na 3800 - 4100 zł, a inspektor ds. administracyjno-magazynowych na 4650 - 4950 zł”.

 

Zarobki w Biedronce

Polacy lubią zaglądać drugim w portfele. Biedronka jest tutaj bardzo transparentna i jasno wskazuje na to, jakiego rzędu wynagrodzenia są w zasięgu pracujących w niej osób. Trzeba jednak pamiętać, że pieniądze to jedno. Drugie to dobre słowo. Przy okazji komunikatu o podwyżkach i w przedświątecznej atmosferze warto wspomnieć także o dobrym słowie.

W tym samym komunikacie komplementów wobec podwładnych nie szczędził dyrektor generalny tej sieci. Ludzie lubią być docenieni materialnie. Jeśli jednak chcemy budować prawdziwy employer branding warto zacząć od prostego słowa „dziękuję”. W wielu sytuacjach znaczy ono naprawdę bardzo dużo.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Rekordowy wzrost kosztów pracy i jego wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstw w Polsce

W pierwszym kwartale 2025 roku przeciętny koszt pracy w Polsce wzrósł o 3,4% w ujęciu rocznym. Jest to…

Inwestowanie w niepewnych czasach: jak zarządzać kapitałem w 2025 roku?

W obliczu globalnych napięć geopolitycznych, presji inflacyjnej, rosnących kosztów pracy i transformacji energetycznej, rok 2025 stawia przed inwestorami…
pieniądze dla firm

Zwolnienia grupowe: regionalne dysproporcje i sektory zagrożone

Z danych opublikowanych przez Powiatowe Urzędy Pracy wynika, że w pierwszym półroczu 2025 roku Polska zmaga się z…
11 06 25

„Zamykam firmę po 11 latach” – dramat mikroprzedsiębiorców przez nowe ceny energii i leasingów

Rosnące koszty energii, leasingów i składek ZUS zmuszają tysiące mikroprzedsiębiorców do zamykania firm. Poznaj prawdziwe historie, dane i…

Kryzysy, które czekają MŚP w 2025 roku. I jak się przed nimi bronić

Z jednej strony rekordowa liczba nowo zakładanych firm, z drugiej – rosnąca fala zamknięć i zawieszeń działalności. Rok…
25 05 25

Biznes 2025: 5 praktycznych trendów dla właścicieli małych i średnich firm

Jak prowadzić firmę w 2025 roku, by nie dać się wyprzedzić konkurencji i nie pogubić w chaosie zmian?…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier